nasib baek oih...




"naseb baek la weh brek kete ngam2 je tadi..kalo tak dah arwah dah awek tu"

"pergh..naseb baek lewww lintah tu tak gigit aku tadi..kalo tak aku dah pengsan dah..aku mabuk darah weh.."

"eiiyyyaarkkk...naseb baek aku tanda kat kertas jawapan tu A kan..kalo tak dah tak lulus dah aku"

tetibe teringat kata kata sorang member..kekadang ayat kita sehari hari agak makan dalam jugak..cam contoh ayat kat atas..padahal semua perkara berlaku atas kehendak ALLAH..tapi manenye ucapan syukur untuk ALLAH atas segala yang berlaku..kalo ayat cenggitu..cam tergantung je..

contoh cam ayat memule..
macam le brek kete tu berkuasa sangat..

bile aku teringat je pasal ni..aku pikir ade betoolnye jugak..
ke korang ade pendapat laen..cer kongsi le..
sambil2 leh geli2..

naseb baek le hensem..........alhamdulillah



bukan sekadar omongan kosong

21 comments:

liyana said...

btul2..
ade lg cnth.
nasib baikla aku cantik..alhamdulillah..hehe

atyn said...

sempat lagi puji diri dia ;P

Ummu~Ishak said...

hampehhh

masuk bakul naik lif

kokser kokdam said...

mu meme smat jie.. ugoh aku

Cik Eliza said...

nasib baik bernyawa lagi hari nie, alhamdulilah,

haha!

:D

Ieda Al-Habsyi said...

weh gambo baru le tu konon hehhehe! dulu mak akak selalu pesan jgn ckp nasib baik, dosa kot dia kata ganti dengan mujur tapi bila dah kawin ngan laki aku org kelantan, mujur tu lain pulak maksudnya aku mula konpius tau hahha :)

~nadyahoney~ said...

nasib baek la terbaca..kklu tak mesti tak tau rupa tuan blog..hehehe

Erin Azizan said...

nasib baik..sempat lagik aku komen kat sini..lalala~~

p@kcikLie said...

memang mintak naseb baek selalu...mintak pd sapa??..Allah SWT.

Faaein Talip Roy said...

nasib baik le ko adik.. kalo tak lama dah aku terpikat..

tulus sweet said...

eliza . akk setuju ngn u

Ainul Hayat said...

HAHAHA... part yg poji diri sendiri tu aku suke...

MerLe said...

bru terfikir, aku pn slalu sebut 'nasib baek' tp dlm hati senut gak 'alhamdulillah' takpe gitu kan..

raihana said...

nseb baik lah ensem.?=='

hehehe

salam singgah.=)

deeya said...

aku pun selalu gak cakap 'naseb baek' .. tapi ucapan tahmid tu pun kena sebut jugak . baru lah seiring dan sejalan ..

ko memang ensem .. fuuuh ! naseb baek ko single .. alhamdulillah ~ ada can . bhahaha !

ika said...

aku rse cam x brape sesuai lah nk guna 'nasib baek' ni . sebab aku pernah terbaca die kate kalau guna perkataan 'kalaulah aku ...' pun x brape nk elok , cam lbih krg je . haa . tp mulut manusia , susah nk control . :D

bersama kak Es said...

nasib baik ko buat entry ni ji..kalau tak, tak de sape nak kasi peringatan.

Alhamdulillah..

:)

KatekateKite said...

nasib baik ade orang ingat kan......
Alhamdulillah, peringatan bersama... =)


*naseb baik dh betunang =p

Hanis MY said...

adu la weihhhh nasib baik sungguh haha... mujo la betul apa yg diperkatakams itew...

Rozuan Ismail said...

setuju! nasi baik itu datangnya dari ALlah SWT

[̲̲̅̅l̲̲̅̅y̲̲̅̅e̲̲̅̅a̲̲̅̅h̲̲̅̅] said...

dulu ustaz kat sekolah ajar,
gantikan nasib baik tu dengan syukur Alhamdulillah.
tapi kadang2 sasul gak cakap nasib baik. haha.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved