setakat menara kat dubai tu ape la sangat







namrud: oit..engko firaun kan???wohoho..tak sangka jumpa ko kat sini ek..in hell..same le nasib kite..

piraun: wohohoho..legend..tak sangka leh jumpa ko kat sini..aku dah agak dah..memang akan jumpanye..
namrud: aku ade cite nak gitau engko ni..dah engko kan terkenal ngan piramid engko tu..sekang ni aku tengok ramai je dok berlumba lumba nak buat bangunan tinggi tinggi..piramid ko tu tak lame lagi orang wat derk je..jadi toilet awam le jawabnye  tak lame lagi..ko tengok le tak caye...

piraun: hek eleh..ko ingat aku heran sangat ngan piramid aku tu..bukannya ade ape pon..kalo setakat bangunan tinggi tinggi..serase rase aku setakat hari ni...takder lagi bangunan tinggi yang orang sekang ni buat leh lawan yang aku buat..


namrud: ye ke ko ni..bile mase lak ko wat bangunan tinggi tinggi..yang aku tau piramid ko tu je..tu pon kemetot je..sebijik je yang besor..

piraun: lorh ko ni..aku kan tak caya ngan tuhan..itu hari aku rase cam nak tengok tuhan yang NABI MUSA dok canang2 tu...ape lagi aku laju2 le suh si HAMAN tu buat menara sampai ke langit..semata mata nak tengok tuhan NABI MUSA..

“Dan berkata Firaun: “Hai pembesar kaumku, aku tidak mengetahui tuhan bagimu selain aku. Maka bakarlah hai Haman untukku tanah liat *) kemudian buatkanlah untukku bangunan yang tinggi supaya aku dapat naik melihat Tuhan Musa, dan sesungguhnya aku benar-benar yakin bahawa dia termasuk orang-orang pendusta”.(al qasas 28:23)

namrud: hek eleh..tu je ke yang ko wat weyh..ni2 aku nak citer..ko pernah dengar tak sejarah menara babil yang aku suh rakyat aku buat..pergh takyah cakap le tinggi die weyh..setakat menara kat dubai yang dok ader sekang ni..tige kali tinggi menara tu baru same tinggi ngan menara aku weyh..muncung menara aku tu pon dah  nak same tinggi ngan effeil tower..aku tak pandang le weyh menara menara yang deorang buat akhir zaman ni..tu tanda2 kiamat dah makin dekat dah tu..kite dulu2 lagi hebat yer tak....

 p/s
ingat kekuatan dan kehebatan yang kita miliki semuanya pinjaman dari Allah yang maha esa.....



bukan sekadar omongan kosong

18 comments:

Faaein Talip Roy said...

segala-galanya milik DIA..

tinggi mana pun bangunan tu akhirnya rebah jua ke bumi...

ecah mashuri said...

betul2.sokong seratus peratus kate2 ustaz jiji.

liyana said...

bgnn mkin tnggi salah satu tnda nk kiamatkan..
emm...tidak ada milik kita..semue pnjaman dri Allah..yg kta xperlu bayar satu sen pun..tpi kene gune ke arah kkebaikan..

Cik Eliza said...

peh ! suke gila entri nie , kreatid dan menginsafkan , wuhuuuuuuu~

:')

~eZmALiZa~ said...

lucu la pulak kalo dialog mereka btol2 mcm nie.haha :D

tapi pernah terbaca kat artikel, tanda2 kecil kiamat, makin banyak bangunan pencakar langit dibina.iye ke? wallahualam

Edy Zaidi said...

mendalam maksud entr ni

DuniakuAbstrak said...

adess..haha boleh pulak ada masa rilek-rilek lepak-lepak sembang dalam neraka...

Ainul Hayat said...

Insaf sekejap...

MerLe said...

cara penyampaian yg menarik.. dalam berlawak, ada gak msg yg disampaikan.. jiji~ aku nak menuntut ilmu dr kamOo bleh..

Hanis MY said...

insafff...bagus beley nasihat beley2 pelawok opp melawok... (sila salahkan kak limah...)

MerLe said...

ajar aku jd mcm kamOo..hehe

Sunah Mohammad said...

dan yang tinggi2 itu akhirnya ditelan bumi bersama orang2 yang menciptanya...

nice entri jiji~

puteri ain said...

tak ada yang kekal . smuanya milik Dia ..
good post :)

bersama kak Es said...

penyampaian yang sempoi..
baru diorg minat nak bace :)

pastu baru diorg tahu...kalau soalan kuiz, dh tentu diorg leh jawab dah firaun buat piramid tu utk ape :)

good good

intan.maisarah said...

suka

Puteri Iqa Izyan said...

kreatif entri ni.
santai tp ada yg tersirat.


ala, tadek ape pon yg nk dibanggakan kan? sbb tu slh satu tnd akhir2 zmn =))

✿ gadis biasa ✿ said...

suke :))

JIJI YU said...

korang suke entry je ke..tuan wat entry suke tak..ahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved