setan lagi baek dari korang............................

kekadang bile terpikir sekejap..serase rase aku le..setan ni ade jugak baeknya dari kite golongan manusia yang dikurniakan akal yang sempurna ni.betol tak ustazah sunah...bukan aku nak ber omongan kosong tak der isi ni weyh...cer korang perhatikan perangai setan ek..


pantang menyerah
setan bukan sesenang korang mencabut bulu ketiak weyh nak menyerah kalah..selagi die tak dapat hasut kita buat ape yang die nak selagi tu die akan usaha dan terus berusaha..tapi kita manusia..kekadang belom sempat buat pon dah menyerah kalah..


berusaha keras tanpa jemu
oleh kerana setan2 ni jenis yang pantang menyerah..maka deorang secara otometiknya..akan berusaha keras tanpa mengenal penat lelah..biorpon keputusan dari penat lelah deorang tu kekadang habuk je hasilnya..


kesepakatan ummah
setan sesama setan memang selalu bekerjasama..takder istilah makan dalam..ataoupon makan sorang..ataupon istilah jatuh menjatuhkan..senang kata..aman damai le masyarakat deorang..selalu bekerjasama..kita yang manusia ni pulak..hurmmm..camne ek?????


konsistensi yang amat tinggi
agi idop agi ngelaban...selagi tak mampos direjam..selagi tu la setan ni dok buat kerja yang same je..menyesatkan manusia..tanpa kenal erti penat lelah..tanpa mengira cabaran mendatang..sumernye dirempuh dengan penuh konsisten..tak mengenal erti putus asa..


taat kepada ketua...
aku teringat ustad aku ade cakap..setan ni ader carta organisasi die..dan yang bawah ni..memang akan taat betol betol taat kepada ketua ataupon pemerintah die..kita manusia nak betol betol taat pada PEMERINTAH sekalian makhlok ni pon kekadang susah gak kan??


jom muhasabah diri...



bukan sekadar omongan kosong

11 comments:

bersama kak Es said...

kalau tak terlawan dgn orang yg dia nak hasut...komander dia bagi arahan soh hantar koperal pulak kalau lans koperal sakit perut ..kan!!

mantop betul organisasi dia'setan'

huh!

Miss Ran said...

uh sentap plk

btol gk kn

teroknye kite

LyenaNana said...

btol gak kan..

hahahah~

☼ r A t U ● t U r Q u o i S e ☼ said...

Jom jadi setan .. wahkahkah .. Nice entry la beb :)

MerLe said...

yang elok tu boleh ikut.. tapi jgn jdi setan..

liyana said...

hmmm..btul..

Faaein Talip Roy said...

betul lah.. lepas ni ikut perangai setan lah.. hahaha...

kokser kokdam said...

Demo nyakok sokmo jie

aliarosli said...

aku sekarang kene berusaha, takleh main-main

semuanya laju, takde masa kot!

demi 4rata! insyaALLAH, amin

yad'z said...

ada betulnya...

ghost writer said...

aku faham beb...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved