warkah buat pelajarku...




sambil2 bace warkah ni..korang bayangkan cikgu dok maen biola
buat memuridku sekalian..
andai kalian bace jugak blog cikgu..korang takyah la dok sebarkan sampai ke pengatahuan pengetua..nanti kang tak pasal2 sume entry die nak komen..tak ke susah jugak cikgu nanti..korang bukan tak kenal tuan pengetua korang tu..
sempena hari guru pertama kalinya buat cikgu ni..ade la seketol due warkah dari cikgu buat korang..korang bace je..pas tu semat leklok dalam hati korang..yang mane elok je la..yang mengarot cam perenggan pertama tu takyah layan..

murid muridku..
selama kita bersama sepanjang 5 bulan ni..tak nafikan le..memang banyak yang cikgu belajo benda tak tau dari korang..korang ingat jadi cikgu ni sume benda cikgu tau ke..cikgu mane reti nak mencebok orang laen..tetibe cikgu kena mencebok korang kalo korang sakit demam ke..nak tak nak cikgu dengan seniriknye kena belajo mencebok orang laen..maknanya di sini..cikgu bukan je mengajo korang..tapi cikgu tanpa disuruh memang kena jaga korang.mendidik dan mentarbiah adalah due perkara berbeza ya murid2..

sepanjang 5 bulan..malam ni baru cikgu tengok korang pucat buat pertama kalinye..tu pon sebab cikgu tinggikan suara setinggi vokal sharifah aini..cuak jugak cikgu tengok muke korang..tapi last2 terkelentong jugak..tu pon sebab cikgu takleyh nak tahan gelak je..pehal si ijat wat muka cuak ala2 sinchan nak tahan berak.sebenarnya cikgu sayangkan korang sumer..takde pon niat nak tinggi suare..kan dah kuar suare ala2 ramli sirap...cikgu tipu2 je pon tadi..

ni2 yang last..
korang nak tau tak..ade orang cakap..
kalo murid tak paham ape yang cikgu mengajor..maknanya..cikgu tu tak pandai nak mengajor..
tapi kalo murid2 paham ape yang cikgu ajor..maknanye murid2 itu adalah budak pandai..
pernah dengor tak??maknanya tugas kami selaku pendidik bergantung atas korang jugak.cikgu2 tak pernah pon mengaharapkan ape2 balasan dari korang..hanya kejayaan sudah cukup untuk membuat kami tersenyum dalam dan luar..itu yang membuatkan kami bangga..bagi yang tak berape nak berjaya..bukan cikgu tak bangga..tapi kalo boleh dah tak berjaya tu..perangai tu biorle menjadik..ade jugak benda yang nak cikgu banggakan..(tau nak bangga je cikgu ni kan)


apepon..sayang cikgu pada korang totap ade.lagipon kita kan dah macam adik dan abang dah..kalo korang nak kasi hadiah hari guru pon..ape kate korang kasi kat cikgu2 yang dah lame dah mengajor korang..cikgu yang baru ni..korang undi bior dapat anugerah cikgu macho pon dah ok dah..kang aku mintak nak jadi cikgu mithali kang..mau sentap pengetua...

p/s
pehal korang panggil cikgu jiji yusuf adek samy yusuf pulak..gelaran baru ke tu weyh???mentang2 le aku simpan jambang..



bukan sekadar omongan kosong

24 comments:

UNA budak BAEQ said...

sedih plak aku baca wasiat nih eh warkah nih .

*jadi la cekgu aku plak :p

Rozuan Ismail said...

pak cek biola suka gambar org main biola tuh.huhu

areteacar said...

sedihnya saya sbgai anak murid cikgu. hihi...

Muslimah Optimis said...

wahhhhhhhhhh cikgu neslo..ceq terharu aihh memnaco warkah ni..ermmm..cikgu sekolah rendah ek??samolah kito... esok nebes 1st time sambut hari guru..huhu

Cik Bee said...

tercari cari kaitan gambar main biola dengan warkah tuan ambe ni.. selamat hari guru cekgu jiji!

Muslimah Optimis said...

owhhhh..cikgu skolah menengah..hahaha..mana ceq tau aihh.. sebab tulih sampai budak2 cuak lagu tu..dasat la cikgu neslo ni kalo marah..hhoho..kalo bebudak sek rendah lain la nak pucat2 ni..hihihi... apa pun selamat hari guru cikgu neslo..

p/s : neslo tu peberet drink cheq..hihi... xsangka ada orang gunakan url blog lagi..hoho

cucu umie said...

selamat hari guru ye wahai guru ku..warga yang dpt memberi semgt tpy tak boleh lg terima gelarn cikgu macho sebb ad yg lagi machoo..huhu (gurau shje)

FariehanIbrahim [LBC] said...

tu diaaa..luahan hati seorg guru. :p

best r jdik cikgu nie.
dpt rmai ank murid! :D

*slmt hari guru cikgu jiji! =D

Erin Azizan said...

cikgu jiji,,selamat hari guru, mesti anak2 murid ko terharu kalau bace entry ni

liyana said...

pabila seorg guru berbicara untuk anak muridnya..

Siti Nadzirah Zakariah said...

cikgu, saya murid sekolah lain nak terharu jugak nih..:)

Puteri Iqa Izyan said...

sedih pulak entry ni gua rase. haha

selamat hari guru =))

ghost writer said...

kau pun sorang cikgu kan..so aku ucapkan untuk kau sekali selamat hari guru ke 40...

Mutiara Bernilai said...

selamat hr guru!

banyak pahala kamu sbgai guru,.,,

Hansyirah Takezur said...

selamat hari guru jiji.. :)

jadilah guru yg baik.. jadi ckgu best.. org akn ingat jasa kita sampai la kita mati.. ye dak..? tehee.. :D

KatekateKite said...

selamat hari gugu cikgu jiji! =)

tulus sweet said...

selamat hari guru..
:)

Cik Shidot said...

selamat hari guru! :)

ika said...

heheh . setau aku , murid yg buat entry dkt cikgu . tp , ko ni buat utk diri sniri . haha . xdela . Selamat Hari Guru ! jdlah guru yg sporting gile , nescaye bebudak suke .

Gayahspears said...

amboi.. siap ade warkah utk anak murid ya.. ko mmg terbaiklah.. aku harap dorang memahami ape yg nak ko sampai kan tu..
ape2 pon camat hari guru Cikgu azizi..hihi

Ainul Hayat said...

Wah jiji, tacim aku membacanye...tapi yang tak boleh blah bile part ko takleh tahan gelak tu...adoiyai...hahaha...pe pun selamat hari guru yer.

Ummu~Ishak said...

meh kite celebrate sesame

[̲̲̅̅l̲̲̅̅y̲̲̅̅e̲̲̅̅a̲̲̅̅h̲̲̅̅] said...

wahh entry ni penuh dengan jiwa seorang pendidik. tacim baca nih.
sob sob sob

alexa yussida said...

terharu baca..ko mmg cikgu yg cool la..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved