clubbing

"ostad jiji oit..aku ade permasaalahan yang menghempab kepala hotak aku ni..dah ko pon tau kan..aku ade bukak kelab malam..dah tu ade le geleke gelek..geli geli dan macam2 ektibiti maksiat le dalam tu..dah ko pon ostad..aku nak tanye ni..kalo satu hari aku mati..aku still dapat dosa lagi tak dalam kubur kelak..sebab kalo aku mati pon kelab malam tu dah kompom2 beroperasi dengan jayanya lagi..dah untung besau kot"

"tau pulak engko berdosa ek..dah tu pehal ko bukak kelab malam tu jugak"
"untung beso kot pak ostad..lagipon ramai yang minat dok bergeli geli dalam tu..sebab aku ade dengor kuliah..yang terputus segala amalam anak adam bile die dah mati..melainkan tiga benda..sedekah jariah..ilmu yang manafaat..pas tu anak soleh dan solehah...jadi aku pikir2..tak der la saham dosa tu masok kat aku nanti aku dok dalam kubur nanti yer tak pas ostad???"

"lorh ko dengar jugak kuliah kat masjid..ceyt..laen kali keno selalu la weyh pergi masjid..yang ko dengor tu..hadis pasal amalan anggota tubuh badan je weyh..dah engko mati..engko mane boleh semayang lagi..nak sedekah pon dah takleyh..jadi tiga benda tu je la yang mengiringi engko sampai ke dalam kubur..sampai hari hisab nanti..dah tu pasal kelab malam engko yang membuatkan orang ramai berpeluang membuat dosa kat situ...engko memang beroleh dosa jugak le..sampai ke hari hisab..sebabnye..engko ni dah diibaratkan kasi peluang untuk deorang bergeli geli dengan dosa.."

"senang2 ostad cakap aku doat dosa jugak..aku bukak je pon kelab malam tu..bukannya aku suh deorang pergi bergeli geli.."

"bukan aku maen taram je weyh nak cakap camtu..ni ALLAH yang cakap..takkan ko tak nak terima kot..kalo ko tak terima hukum ALLAH..ko pandai2 le pikir macam mane status engko"

(Mereka dibiarkan menuduh dengan yang demikian) supaya mereka memikul dosa-dosa mereka dengan sepenuhnya pada hari kiamat, dan juga memikul sebahagian dari dosa orang-orang yang mereka sesatkan dengan tidak berdasarkan pengetahuan yang benar; sesungguhnya amatlah buruknya dosa-dosa yang mereka lakukan itu.-annahl-25-

"huk aloh..naseb baek le aku kawan ngan engko kan"



bukan sekadar omongan kosong

19 comments:

pisau belati said...

moga hati dia terbuka untuk kebenaran.

Mr feckry said...

bagus beb

James Alexander said...

giler masyuk member mu ostad jiji...


ada lebih baik die buat bisnes lain yg lebih menguntungkan...

x pon kasi kat aku ke, lebih baik begitu... hehehe...

Nini Hartini said...

mcm dah xde bisnes lain nk dibuatnya eh.tu pun sama dgn 'menggalakkan maksiat'. sedangkan guard kilang arak pun dpt saham dosa, inikan pula pemilik kelab malam.

nasihat yg bagus..

cimOt said...

susah cakap ngan orang yg banyak dalih ni..sampai ke sudah dia nak menang jugak..

Andrik McVean said...

baagus ar

Alexandriana Alia said...

saham tu saham..

risa said...

itu kawan mau kena ganyang tuh...ekekeke belajau tak habis namanya..
**geli2 tu ape eh?? sambil2 buat muke suci neh..

aNaYaNa said...

pikir jugak pasal mati tokey club malam nih..ehehehe

kokser kokdam said...

ALLAH.. ALLAH..

mabruk syeikh

Rozuan Ismail said...

ni cerita benar @ buat2 cerita nih?

Amiey White said...

aku ada kawan bermacam jenis . errkkkk

liyana said...

hmm,,
santai and ada input ostad
berfikir sejenak

kiera'sakura said...

dari bukak kelab mlm tue baek la bukak umh org2 tua ke,, umh ank2 yatim ke.. melabur untuk saham akhirat tue...

zarazueyin said...

ostad jiji,
bgtau pd kwn tu suh dia tutup kelab mlm...bukak restoran ke, lg bagus...hehe

ASaDa RyutaRo said...

hope kelab malam tu tutup terus bukak tempat kebajikan pulak..

FasiHaH SupiaN said...

pengajaran yang amat penting untuk diambil kira..

Подтверждаю said...

as salam..
uwee hee hee~
rabun akal
buta iman

nasihat menasihati amalan mulia

Iffah Afeefah said...

erk betul ke ade y bukak kelab malam

adeila

msti la saham jugak ke akhirat

mcm ngaja..kalau tak ajar betol2..

smpai ke tua budak tu amalkan bende salh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved