dah ghupe binatang dah..

pulok doh..ramainye awek awek..ekek..yang dah tak awek pon ramai gak..ade yang dah taraf akak2..ader yang taraf ibu2...ader yang taraf anak2 ikan..eh2 adik2...tapi kebanyakan nye berjantinakan kewanitaan asli..takder yang terkeliru ke weyh???

aku akan berusaha keras le petang2 ni kot..nak wat blgolist meamndangkan internet sekolah sedang menghadapi krisis yang sungguh tenat..terpaksa jugak aku gunekan berudbeng kat rumah le gamaknya..arap2 sumer leh bersabor le gamaknye ye..ekceli..ai rase sungguh terharu le ngan u olzzz sumer2...lebiyu lorh...
pagi tadi..sambil menggosok taik mata..terdengar sepotong ayat quran  dipasang kat surau sebelom azan subuh.. kalo paham betol2 maksud dan kita hayati dengan penuh penghayatan memang sentap jugak la weyh....

“Sesungguhnya Kami masukkan manusia ke Neraka kebanyakan daripada jin dan manusia yang mereka mempunyai hati tapi tidak mahu memahami dengannya dan mereka mempunyai mata tapi tidak melihat dan mereka mempunyai telinga tapi tidak mahu mendengar. Mereka itu umpama binatang ternakan, bahkan lebih sesat lagi.” (Al A’raf: 179)



bukan sekadar omongan kosong

11 comments:

liyana said...

suka ayat tu...

hina biler dibndgkn dgn bntg ternakan..

MerLe said...

gunalah mata, hati ngn telinga ngn sebaiknya..

ok jiji.. aku tunggu..

bersama kak Es said...

kurniaan Allah itu suatu anugerah utk jadikan kita manusia yg boleh berperanan sebagai khalifahNya :)

shopping2u said...

sy suka ayat ni,

"Barangsiapa yang diberi petunjuk oleh Allah, maka dialah yang mendapat petunjuk; dan barangsiapa yang disesatkan Allah, maka merekalah orang-orang yang merugi. ."

ayat sebelumnya..

Jiejah Gorjes said...

yer kamoo amat disukai oleh kaum wanita hehehe...

Miss Ran said...

erk pengsan ko ji

byk tu kene buat..haha

cerpen utk ko da kua..jgn lupe bace

aku sekeh kang

kiera'sakura said...

aku xnk jadi binatang .. =)

James Alexander said...

jgn la guna internet kt sekolah tu...

brg free ni musti slalu buat hal...

i want to be the shepherd, not the same as the sheep...

Sunah Mohammad said...

yang ni pun jangan lupa baca!

Saya Tak Reti Nak Buat Scroll Bar Kat Bloglist | Sunah Suka Sakura dot com

Gayahspears said...

rajin2 tgn tu menekan kibod utk membuat bloglist ya Cikgu >_<

Rozuan Ismail said...

binatang ternakan tu macam lembu la kan?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved