ko buat aku tersenyum...

senyum je pon..tapi kalo senyum ikhlas..memang boleh meruntun hati dan meruntuhkan ego seseorang le weyh..senyum pon kekadang leh wat orang jadi hangen tetibe bile kiter tersenyum kerek bile orang tu jatuh kat eskelator kerana tersepak heel makwenye senirik...senyum jugak leh wat orang naek menyampah nengoknye.bile korang tetibe tersenyum geli geli sambil angkat kening..kenyit mata menggatal tak kena hala..maka itu akan membuatkan orang jadi menyampahkan anda..jangan main2 dengan senyuman...dan yang paling molek adalah senyuman yang berupa sedekah..ikhlas dari lubuk sanubari..


akan tetapi..sekali lagi bersama azizi kamisah sesi pagi jumaat yang mulia..untuk mengupas lebih lanjut tentang senyuman..kalo anda tidak bergigi..ataupon gigi anda compang camping ibarat kain koyak..ataupon mulut anda berbau dedak ayam..ataupon anda nak senyum tapi anda takder la pakej senyuman manis dan menawan..anda tiada lesung batu atau pon lesung pipit menghiasi garis kedutan dipipi anda ketika senyuman anda meleret...anda jangan merasa terabai dan terasing...bersama kita memositifkan akal fikiran kita..

senyuman yang menawan bukanlah senyuman yang dihiasi pakej seperti yang azizi kamisah nyatakan diatas..senyuman yang paling menawan adalah senyuman yang terbit ikhlas dari hati yang suci bersih..sekali lagi azizi kamisah ulang..ikhlas dari HATI YANG SUCI BERSIH..muke cun muke hensem..tapi kalo hati tu laen macam je berkaratnye..senyuman nye pon cam kureng je menarek perhatian...tapi kalo hati dah bersih suci..senyuman biasenye pon dah dapat menarik perhatian ramai orang...benar atau tidak..itu terpulang pada anda untuk menilainya..



bukan sekadar omongan kosong

26 comments:

akoo said...

memositifkan.

haha new word ha?

bersama kak Es said...

senyum tu magic !!

kalau tgk org senyum , rasa marah terus hilang.
kalau tgk org senyum otomatik kita akan senyum balik kan ??

naem glizzy said...

kadang2 segan nak senyum.. sebab kang org kate, sape ni senyum2 kat aku? xkenal pon. aha

~eZmALiZa~ said...

:) senyum

:D gelak sikit

:P jelir lidah

:)) gelak terbahak-bahak

:)))))))))) gelak guling-guling

semua di atas best!

senyumSOYA said...

senyum seindah kachang soya la..hehehe..

senyum ikhlas dari lubuk hati utk
dapat menceriakan hari~ (^^!

Cik Eliza said...

senyum lah, senyum lah, wahai cek mek molek, haha

azu said...

mission of te day..nk senyum ja spjg hari ni..tersenyum gak bila baca entry ni..enjoy ur weekend!
http://azumie.blogspot.com/2011/06/kisah-2-budak-nakal.html

anysspunyeblog said...

senyum tak perlu kata apa2.. :)

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

hmm..moon duk tersenyum2 ni.. hehe (^______^)

nurul nadia nasir said...

sengih boleh tak azizi kamisah?hihi :)

::p0t pEt iLa:: said...

banyak tafsiran pasal senyum nie..so kena hati2

*erkkk rase payah pulak nak senyum pasni..hahahaha

Putri Malu @ ima salsuzaima said...

senyum seindah suria yang membawa cahya.

FasiHaH SupiaN said...

senyum itu satu sedekah, tak perlukan duit untuk memberikan sedekah, lagi lagi kalau Ikhlas..

Sunah Sakura said...

:)))))))))))

MerLe said...

senyumlah dari hati..duniamu berseri~

liyana said...

nice..
senyum yg ikhlas dari hati boleh dibezakan dgn syum buat2..

Adzriel @ Liza AB said...

pergi le blog senyum-senyum.. he..he.

Rozuan Ismail said...

senyum seindah suria,yang membawa cahaya...

Ieyqa Adam said...

walau hati terluka, aku pun tetap na ukir senyum kat sini ji. boleh? :)

James Alexander said...

ok...

aku senyum pada kamu jiji...


hahaha...

nice..

Miss Ran said...

senyum je bace

~SaL IjOu~ said...

pelik dengan org jenis x reti2 nak senyum..muka kelat memanjang x kira hari x kira waktu~

nurfatiha blacky said...

senyum tak perlu kata apa-apa :)

Bella Bell said...

senyum lah.. senyum la.. ahai cek mek molek.. hahaha~

ghost writer said...

kau rasa-rasa kau nampak tak aku tengah senyum ikhlas...kalau hati membenarkan akan senyuman itu biar sejauh mana,ia tetap masih leh dibayangkan ikhlas.

kiera'sakura said...

senyum x perlu kata apa2... hhahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved