loceng dari tuhan..

saat kita sedang melakukan dosa..sedarlah..bahawa kita sebenarnya dalam pengawasan dan pemerhatian ALLAH..

bace buku conteng2 bebudak sambil berSMS dengan bakal mak mertua..tetibe terjumpa kata kata ni..insap seketika rasenya..kekadang kita terlalu leka dengan dosa yang kita dok buat..sampai kan dalam keadaan kita sedor tak sedor..kita sampaikan dah hilang rasa neves nak melakukan sesuatu dosa..takkan tak pernah rase kot..kalo dulu nak usha awek rase cam neves je..sekang ni siap maen jeling-jeling manja lagi..dah tu pulak siap leh geli geli lagi tu..huk aloh..

kata orang orang berilmu..rasa neves mase nak melakukan dosa tu adalah loceng amaran dari tuhan..dah kalo kita dah ilang rasa nerves tu..maknanya..amaran tu macam dah ilang..maka disaat itu sedarlah bahawa kita sebenarnya dalam kegelapan kalopon disekeliling kita cerah terang benderang..



bukan sekadar omongan kosong

25 comments:

FasiHaH SupiaN said...

Astaghfirullahalazim.....kegelapan itu sesungguhnya jauh daripada Tuhan yes, ustad chong, muhasabah petang

liyana said...

mksud yg mndalam..

Eyrique Ettiqazz said...

suka title ni..

bersama kak Es said...

nak buat salah .. rasa takut. Bila buat juga.. kesalahan tu akan terus berlaku sebb hilang dah rasa takut tu. takut tu la iman yg nipis kita ada kann..

~muhasabah diri sendiri :(

cik pulau said...

moga kita semua dijauhi dari kegelapan itu..^^,

NURUL AINI NORAZMAN said...

urrm,.
dulukan aku sgt nerves nak ponteng kuliah,.
skunk kan aku dgn slumber bdak je ponteng tnpa rasa bersalah,.
urrmm,.=(

sergeant keroro said...

semoga dijauhi dari kegelapan dan sentiasa nerves

NOOR FATIN said...

semoga kita terhindar dari kegelapan itu..

Sunah Sakura said...

alhamdulillah... kalau buat filem or novel pun ok gak title ni... teringat cogito Allah sum...

Shakinah Sholehuddin said...

manusia perlu peringatan sntiasa..
sbbnya manusia ni mudah lupa..

Nurul Jannah said...

Alhamdulillah..peringatan kepada diri saya :)

James Alexander said...

Ok... Aku takut gelap. Insaf seketika...

Mutiara Bernilai said...

T____T

terima kasih!

Muslimah Optimis said...

setuju dengan sunah..hohoho.. tajuk best la ustaz chong... hurmmm.. banyaknya dosa MO..takut weyy

diana said...

like...ike!!

aLya maNip said...

alhamdulillah kalau kita semua still ada rasa tu..sama2 doa sntiasa dapat amaran :)

Sue said...

mintak2 la kite2 ni masih ada perasaan itu

miszlullaby said...

kantoi ko suke skodeng ompuan ye jiji..nak kene lestik ni...

nurfatiha blacky said...

tak nak tergolong dalam orang yang berada dalam kegelapan nih -.0

MerLe said...

alhamdulillah.. loceng amaran aku msih ada..

Bella Bell said...

loceng amaran? insyaALLAH masih ada.... alhamdulillah :)


^^

wath said...

tetibe rase hati aku da gelap

;(

Iffah Afeefah said...

ermmm aku harap loceng tu ttp ade

**::CIKNUURUL::** said...

wuuu,terbaekkk lagi,..aku ske bce yg ni ji,.mak mertue ko bgus la orgnye,..kem salam kt die nnti ek,.kem salam skali kat pelangi tu,.hehe

kiera'sakura said...

aku xnk kehilangan loceng tue...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved