peraturan

seingat aku..kalo nak drive kete kat egypt..ape yang perlu ade..hon..brek kete...pas tu tali pinggang keledar..tu je..pas tu engko nak bawak kete tu cam bawak motobot ke..nak bawak kete sampai tunggang langgang ke.ikut suke ati engko le weyh..asal ko selamat sampai tak langgor orang..tapi masalahnya..setiap waktu ade je excident..langgar bontot kete orang tu la..langgor cermin kete orang laen la..sume tunggang langgang..bile disiplin dan peratuan takder..

sekolah dedulu..kalo disiplin sekolah suh pakai stokin..pakai lencana..pergi sekolah awal..macam2 lagi la..kalo tak ikut peraturan.kena tindakan tatatertib..kalo tak pakai lencana..nampak tak seragam..dulu tak perasan sangat..sekang ni jadi cikgu baghu le pasan..same gak tak pakai stoking..kalo pergi sekolah lewat..masa pembejaran akan terjejas..sape jugak yang susah..

sama jugak dalam kehidupan..kena ade peraturan dan disiplin.tak kire la pertauran kat mane2 pon..peraturan agama tu yang paling penting..kalo ade peraturan tapi tak ikut..kacau bhai..memang kacau..mungkin sekarang kita tak perasan..tapi satu hari nanti..kita baghu nak sedor..mane la tau mase kite sdor tu sumer dah terlambat..

p/s
berblog pon kena ade gak pertauran dan disiplin..jangan maen taram je..



bukan sekadar omongan kosong

13 comments:

bersama kak Es said...

baik cikgu disiplin
Tgh mendisplinkan diri la nihh :D

IMANSHAH said...

langgar disiplin sekolah best apa

laskar pelangi said...

kenapa orang cakap kalau asyik ikut peraturan tu macam NERD haaa? salah ke nak jadi disiplin kan:)

cikmemy said...

ok cikgu!huhuhu.....

pe bende pon semua kene ade disiplin.kalau xde, tu yang keje jadi tonggang langgang..tp kalau berdisiplin sangat pon bosan gak.tensen org keliling..tak gitu cikgu?kalau salah ape saya cakap neh, pangkah jek cikgu..hehe

Sunah Sakura said...

baeklah ustaz jiji geli2... kami akan berusaha ikut peraturan..

gedek! said...

benci la belog yg takde undang2....

liyana said...

ok..
ksmplnnya disiplin..

Iffah Afeefah said...

ye dlm hidup pun ade peraturan

byk typo jiji oi

Подтверждаю said...

as salam..
haha~
peraturan~
yeah!
jap..dalam menaip pun kena ada peraturan~
peraturannya, bila dah taip, cek semula~

er...pertauran tu apa lak?
tada dalam kamus dbp pun?
hohoho~

diana said...

tak de peraturan,tak de la keamanan..

Nurul Jannah said...

betuii tuu..saya sokong bebenor la ape yang cikgu habaq

FasiHaH SupiaN said...

ye ostad chong, menurut peraturan! roger tuan!

kiera'sakura said...

bila kita seorang yg ikut peraturan ble duduk sekali dgn org yg pakai taram jer nie.. serabut datang!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved