petua memanjangkan umur...

along:hamboi umi..lawonye..nak pergi kenduri kawen2 kemana laks ni..tak ajak pon ek...
umi: hurm biasa kalo diajak pon awak tu bukannya nak pergi ponn..kalo gi pon tak makan..ni umi nak kenduri kawen sepupu sebelah tok pompuan mak sedara awak le ni along oit..

along: uit..sape die umi..along kenal ke idak die tu..???

umi: awak tu kalo sedara mara bau2 kentut cenggitu mane awak nak kenal..dah2 ni nak pergi ke tak ni???

along: huisy..umi oit..kompom nak pergi..jap2 na sembur ketiak jap..jap ek..

umi: haisy pelik ni..biasa macam tak bernafsu nak pergi kenduri..ni nak pergi kenduri ke nak pergi geli geli


along: astaghfirullah umi..eheheh..nak pergi kenal sedare mara la ni..menghubungkan tali silaturrahim...boleyh jugak panjang2 umur.untung untung jumpe menantu tuk um.ehehe

sabda Rasulullah"*Sesiapa yang ingin dimurahkan rezeki dan dipanjangkan umur, hendaklah dia mengeratkan hubungan silaturahim.*



bukan sekadar omongan kosong

9 comments:

qasehraihan said...

ek???br tahu sabda tu..nk kena erat silatulrahim gak a..ntah2 kamu sedara saya tak??kakaka

Rtp Farra Arisha said...

school holiday mcmni mesti byk undangan kenduri kawin kann..

ps: kalo bukan saudara sekalipun, tak salah kann klo kita nak eratkan hubungan silaturahmi :) sekian. hehe.

JIJI YU said...

yer..sebab kite kan sedare seagama..eheh

EZAN IDMA said...

:) hye. name sy ezan. name awk?

erysweetie said...

eh? baru tawuuuu~

NOOR FATIN said...

haa betol tu. hehe

Hanis MY said...

timo kasih atas perkongsian

p/s: nak g cari gewam ke haha gura jah

Miss Ran said...

erm ye cikgu

seagama..wahaha tp sedare pempuan lg eratkn eh..

kot2 nyangkut=P

James Alexander said...

bab eratkan sillaturrahim cenggini aku sokong... cayalah bro... hahaha...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved