semayang pon maksiat totap jugak dibuat..

"ostat2..ari tu ostat ade ajor kat kitorang..solat yang kita dok buat tiap2 hari tu boleh mencegah kita dari dok buat perkara keji dan perkara terkutuk..dah tu apekehal lagi ni ostat..kitorang dah solat..tapi maksiat totap jugak berjalan lancor..camno tu pak ostat???


"aaaa camno tu ek..camni le..biase kalo korang rosak kete..orang cakap pergi la jumpe pomen si polan mesti okay punye..tetibe korang pergi repair kat pomen tu totap tak okey jugak..ape korang akan pikir..mesti korang pikir kompom ade benda yang tak kena dengan pomen tu..kot2 pomen tu tetibe rabun dekat ke..pomen tu repair kete korang mase die demam kepialu ke..yang pasti ade la tu benda yang tak kena ngan pomen tu.."

solat pon cam pomen le jugak..pomen untuk korang baik pulih diri korang..kalo korang solat..tapi korang totap jugak buat maksiat..tu maknanya..'pomen' korang tu ade probs besor..paham tak ni????

Siapa yang dengan solatnya tidak dapat mencegah fahsya’ dan munkar, tidak akan bertambah  kebajikan daripada Allah melainkan semakin jauh dariNya.“(Riwayat Tabrani dari Ibnu Abbas)



bukan sekadar omongan kosong

13 comments:

Pembunuh Tanpa Bayang said...

pokok pangkalnya dari hati juga.ikhlaskah kita melakukannya?

jika hati tidak cukup kuat menentang godaan kita akan jadi lemah.tapi hati juga perlu di beri makanan.makanan hati adalah amal kita.

laskar pelangi said...

tak semestinya semayang cukup lengkap tak buat maksiat kan..sekarang dah macam2..

pak ustaz sendiri ada kes rogol anak sendiri.watdefooooo macam tu kan..

kena fikir dulu sebelum buat. ingat Tuhan setiap masa.

unieMARKS :) said...

iman itu persoalannya .

Miss Ran said...

tula solat beriya tak tinggal

tp duk pegang tngn
tayang sume kat org
bangge kelebihan die

ade sumtin wrong..

aku tau pe
smyg tapi mkne ayt yang disbut slalu tatau pe maksud

Jiji aku paham maksud ko..aku belaja muzik neh=) jgn tk cye

James Alexander said...

ok... faham...


away kejap... nak kasi kursus sama itu pomen...

akoo said...

yup..means that, kte kene tgk balek mane silap kte dlm solat..muhasabah diri.=)

Muslimah Optimis said...

hohoho.. nice entry lor cikgu neslo.. ha betoi la tu.. solat tu selalunya dapat mencegah dari kemungkaran tapi kalau stil melakukan maksiat..wallahualam la.. kita pon xtau solat kita diterima ka dak kan

diana said...

makna kata segalanya bergantung dalam diri kita..la kan??
kalau kita sembahyang tunggang tebalik tapi buat jahat jugak,adalah kerana kita yang nak buat jahat..

Anis Adila Aris said...

solat kan tiang agama :D

^baju kurung^ said...

istiqamah n ikhlas tu yg penting!

liyana said...

nice entry..
yg pntg khusyuk n fhm mknanya..

MerLe said...

jiji.. aku sk 'pembayang' yg ko bg..bgus3~ nk share idea ko ni eyh

cimOt said...

yupppp..agree..

semuanya bergantung pada diri sendiri..kita kapten yg mengemudi kapal..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved