tercuri kabel telepon

punoh.. punoh..baghu aku sedor yang kabel telepon milik kepunyaan syarikat TELEKOM mesia tu ghupenye berpuluh riban riban jugak harga die..patot la geng2 lahanat bernafsu serakah bebeno dah curi kabel tu...

buat geng2 pencopot kabel telepon..ini warkah khusus buat korang..bior la aku syak korang takder blog pon..tapi aku syak korang ade fesbuk kan kan..nanti aku pingkan entry ni kat fesbuk..

wahai pencopop kabel telepon..dah honghap bebeno dah ke kewangan korang weh..kalo dulu kabel tu dok atas tiang korang panjat tiang..sekang ni kabel tu dah tarok dalam perot bumi pon korang korek jugak perot bumi..dah ghupe pengali kubur dah aku nengoknye..memang korang ni jenis yang ghajin dan berputus asa..

satu je aku pinta.cube la kasihankan kami2 ni..cube bayangkan bini korang nak tercirit..eh nak terberanak..tetibe sekampong orang kampong tak hengat nak topup henset..camne ko nak kolim2 mak bidan???dah le mak bidan dok sebelah siam..oversi doe...

dah tu..aku yang nak gune internet..dah bile ko hambek kabel tu maka terputus la segala hubungan dengan dunia luar weh..dah ghupe dok kepulauan sulawesi dah weh..macam mane aku nak mengorat pakwe2 cun kat fesbuk weh??engko takper la..bernafsu dengan kabel je..aku ni normal lagi bernafsu dengan orang..

kesiankan la diri korang..kalo dibuatnya ajal tu sampai mase korang dok korek idong time dok mencopot kabel tu..tetibe korang terjolok lobang idong pas tu terlekat jari tetibe mati kat situ..tak ke satu pengakhiran hidup yang amat mengaibkan??malu femily korang nak ngaku..

dah tu pulak korang ni hari2 asyik dok makan sumpah durjana orang kampong..kalo sekampong sumpah korang jadi kambing bebiri ok jugak.boleh jugak wat BBQ..ni ramai dok sumpah korang jadi vaavvviiiiii yang tak menahannya..najis mughollazoh tu..


amacam weh sentap tak..tapi sekang telekom dah gune cam wireless gitu.curi la kalo korang nak curi..

p/s
ade blogger tu kan..dah le buta+pekak+bisu+sengau..eh ade ke sengau eh???tapi nak jugak cakap2 pasal bro beng beng...taknak cakap banyak weh..cer terjah blog die..




bukan sekadar omongan kosong

19 comments:

Nini Hartini said...

tok sah kata kabel telefon, abg saya wiring kt kolej2, uni2, kilang2, bila ada kabel yg bos dia suruh buang, dia mintak bw balik. lepas jual tak kurang dr 400 mst dlm tangan. tpni tak curi, ni halal punya. huhu...

nasib baik skrg da x ramai sgt yg gunakan public phone.

vampire's lovex said...

hoooo isu yg takkan penah nak tamat..nak sorok kabel tu kat mana ntah..wat wireless arr pasni telkom. haha

Nini Hartini said...

search link rabbit tu tak dapat lah..huhu..fb private kot.

diana amin said...

thts y public fon tok telekom da xde@kurang skng..kalau kowg pasan ar

Anonymous said...

bilalah nak tamat kes yg mcm ni kt malaysia..ish3



http://shazrizalshahmy.blogspot.com/2011/06/juliana-evans-muka-macam-barbie-dolls.html

Muslimah Optimis said...

hahahahah.... cikgu neslo lagi ghajin kot update entry sehari berbelas2 ke pluh2..huhu.. MO mn de dok keluar entry sgt.. segmen pong kdg2 je join..huhu

curi kabel telefon ni masih berleluasa ek??? kitorg satu family pakai hp je..huhu.. tpon umah da lama buang...huhu.. so xde kes kecurian kbel..hhihihi

Gayahspears said...

kalo xde pencuri kabel.. polis kita xde keja.. so xpelah.. hahaha

bunga said...

moga2 xterjolok lubang hidung...ahhahaha..arap-arap mereka sedar akan kesilapan diorang..

chemay said...

moga2 diorang kena sambar petir masa tengah mencuri tuh.
hahahaha

Ainul Hayat said...

terima kasihlah Jiji membuat entry cenggini. Pesanan khidmat masyarakat kat pencurik kabel ni...geram gak ngan pencurik kabel nih. Nanti try ar Unifi....tapi kat kelantan takde Unifi lagi la...

qasehraihan said...

pencuri kabel kampung demo pehe ko bahasa entry demo ni??hehe

demo ngajar mano weh??

yad'z said...

kampung aku dulu ade yang mati tersangkut kat batang kabel gara2 mencuri.. haihh.. tak masal kejung kat atas tuhh..

IeRa said...

hihihi..
mmg mahal pOn kabel TM..
ish3... =.=

Faaein Talip Roy said...

tercuri kabel? bukan tercuri dah.. memang niat dia nak curi.. hmmm

kiera'sakura said...

otak letak dlm daun pisang mcm gitu la..hohoho

Tan Tin Ton said...

haih,manusia semakin bijak, tetapi bodoh dalam tindakan

Miss Ran said...

sengau? ekceli name belog bkn cmtu..suke2 tambah + =p

curi kabel nk duit..bile ade duit kaye...nafsu ke duit nk buat pe lg...bg dorg renjatan letrik je

MerLe said...

Oooo..mahal eyh benda alah tu..

James Alexander said...

curik kabel kan mudah...

diorg nak apply keje telekom gerenti x pas... hehehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved