uih..tak cantiknye ko ni

sekali lagi kita kembali dalam entry berfikir lah secara positif bersama azizi kamisah..ataupon nama glamnya..ajijah..huik..bukan2..nama glamnya jiji yu...pernahkah anda terasa terpinggir..terhina terkeji...terpijak..terkentut tercirit disebabkan wajah anda yang tiada rupa yang menggiurkan sesetengah pihak..pernahkah??ade  yang mungkin dan ade yang tidak..apepon azizi kamisah kali ni nak mengupas berkenaan isu tidak ade rupakah ataupon senang kata..tak hensemkah atau tak cantikkah aku ini????


persoalannya sekarang..bukannya anda tiada rupa pon..kalo le takder ghupe camno anda nak ambik gambor kad pengenalan..memang kompom2 tak lepas la weyh..sumer orang ade rupe paras tersendiri..cume kite kena ade keyakinan diri yang begitu ampuh untuk membawa diri kite ke tahap semaksima yang termampu..


biorpon muka tu takde la sehensem muke aku..takder la secantik ajijah..jangan korang rasa rendah diri dan tetibe hilang keyakinan diri..kerana setiap manusia ade kecantikan mereka yang tersendiri..dan keyakinan diri mereka lah yang menimbulkan kecantikan yang ader pada diri mereka..tak percaya??? try le cube....

lagikan serena williams ratu tennis tu pon ramai yang dok berkenan..inikan pulak hangpa2 suma yang suwit2 gitu..tergoda ai nokkk


p/s
manusia adalah sebaik baik penciptaan ALLAH ta'ala..yang mencacatkan kecantikan itu..sape lagi kalo bukan diri kita senirik..sama2 renungkan dan selamat beramal...



bukan sekadar omongan kosong

36 comments:

Epal Hirata said...

beauty is in the eyes of the beholder...


erk,weyh..rabbit ko de x kena jangkitan kulat?rabbit yg aku jg tu kn teruk gak la weyh..mula2 kaki pastu naik kat hidung ngan ekor die..

puteri ain said...

terbaek ! suka entry ni . yup . kita kena ada keyakinan :)

nurfatiha blacky said...

saya ambil gmbar ic. hahaha. best entry nieh :)

Sunah Sakura said...

bersyukur dengan segala nikmat yang Allah bagi... :)

ishiko said...

er.. entry ni nk bg tau jgn rendah diri la eh.. keh3x ^^

Miss Ran said...

kesimpulan sile perasankan diri anda seprti jiji kamisah ni

Ummu~Ishak said...

tapi bile ngorat org takde respon maka keyakinan akan jatuh zero

errr...

syufaa said...

janji hati baekkk! ^_^

~SaL IjOu~ said...

Rasa rendah diri bila jalan ngn membe cun.sob*

ibnubaba_04 said...

tidak ku pinta, lahir ke dunia.tidak ku duga, cacat begini ~ iklim sobah

deeya said...

mane ade orang tak cantek .. padahal tau dah kalau ciptaan Allah tu semuanya cantek2 . yang ompuan cantek , yang laki pun cantek ..

cume mata orang nie jer yang berbeza . lain orang laen lah nilaiannye .. tapi tak cantek span orang takpe , asalkan cantek di mata-Nya . ape pun kite memang kena yakin .

yer ! aku yakin .. aku yakin aku cantek ! kehkehkeh ~

risa said...

yes!!! saye rasa saye memang cantik!! cantik untuk suami dan anak2 cukup lah..org lain??? ade aku kesah!! lalalalala

Bella Bell said...

cantik di dalam.. maka cantik la di luar nya :)

Cik Muda Sae said...

hmm..~

KuNanGKuNanG said...

jnji ati mau baik...

James Alexander said...

selalunya self confidence aku mmg slalu tinggi...

tapi bile mengorat pastu x dilayan, abis punoh aku punye konpiden...

damn... sedih aku jiji...


btw, x seth tu hape...??? aku x ngerti...

Hanis MY said...

timo kasih la ji! saling nasihat2... memey betul syukurlah dgn gapo hak Dia bui tu... ayat tak menahan tok encem supo penulis haha dey lg wak lawok

p/s: timo kasih la blog kawe ado daley list neslo spesel... i likeee

Rozuan Ismail said...

bersyukur je lah apa yg tuhan bg tuh.

Dieya said...

well dedulu masa darjah 6 i pernah dihina kerana rupa parasku yg comot dan mengerlik(hitam sgt)..hhahhaha sekarang tidak lagi hahahha

Bila Ku Kata Cinta... said...

serena wilian tu tak cantek ke? canteklah..sweeet jek..hehe

amiraliyana said...

baguslah entry ni!
suma org pun cantik dan hensem!
cuma kena yakin dengan diri sendiri.
kdg2 tak yakin gak ni ha,,huu

cimOt said...

jika kau fikirkan kau boleh!
kau pasti boleh melakukan.
jika kau fikirkan ragu2...lalalalala(sambil nyanyi2)

kokser kokdam said...

drogba smat

=D

liyana said...

fuyoo..
boleh jd pkr motivasi ko ni..haha

d_LA said...

@kokser kokdam..
drogba hite manih..suwit gitu..

efa said...

sokong entry ni bersyukur dgn kurniaan yang ada :)

i'm ezza haniza said...

saya cantik jugak!

KUREKURE COMEL said...

nape baca entry ni mcm mengatakan ajijah tu cantik ngat ye...hehehe...


ye..semua cantik...tp jgn lah smpai obses sgt kan..kan....smile...

akoo said...

huhu yup..seindah2 ciptaan adalah mnusie =)

LittleGurl said...

agree 100%

unieMARKS :) said...

alamak . saya cantik la nih ? hee

Pink Frogy said...

senyum adalah pucuk pangkal kecantikkan..

Kalu rupa cantik tak senyum fail jgk..

Ain Zulaikha said...

semua makhluk Allah sayang cantik dah unik boleh tengok kot rupa berbeza.. kan kan kan? betul lah cuba yakin diri senndiri cantik dah hemsem tentu akan cantik n hemsem tapiiiii jangan lah over or bajet.. okeyh? hehhe

JIJI YU said...

sape nk panggil aku untuk motivasi sile la hubungi aku ye..eheh

FasiHaH SupiaN said...

ada org kata lah kan, orang kata, hati mengatakan cantiknya seseorang kerana akhlak dan budi pekertinya.haa

MerLe said...

yea..cantik bg pandangan setiap orang adalah berbeza..

ko mmg ada bakat la jdi pakar motivasi ji

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved