untuk lu teman..

satu hari..gua tengok lu leka jer bermain hujan..memang lu suke gile dengan air hujan kurniaan tuhan..gua tersenyum je di bawah payungan persahabatan yang bakal gua hulurkan untuk lu berteduh kalau lu dah kesejukan..tiba tiba..gua nampak muke jadi cuak semacam..lu jadi ketakutan..gua heran jugak pehal tetibe lak lu jadi camtu..padahal tadi leklok je lu maen air hujan yang membasahi bumi tuhan..pehal ek???

gua dengar guruh berdentum dentam menghentam lelangit dunia merejam syaitan durjana..gua tengok lu pon dah meringkuk ketakutan..lu mencari tempat perteduhan.rupenye lu takutkan panahan kilat dan dentuman guruh..gua perhatikan lu sambil memegang erat payung persahabatan..gua datang rapat rapat sikit dengan lu..gua cube tarik lu masuk kedalam payung persahabatan gua..supaya lu pon dapat berteduh..biorpon payung tu muat ngam2 saiz gua ngan lu..tapi gua cube jugak memberikan ruang yang mencukupi untuk lu rasa selesa berlindung dari petir dan guruh dilangit sana..

tetibe hujan dah berhenti..awan berisi air berarak pergi..mentari mule muncul kembali..tapi lu macam silau je gua tengok..gua kasi spek mata rayban..lu nampak cam budak nerd..tak kesah le lu nampak camne pon..janji kita dah berteduh bawah satu payong..gua nampak pelangi..gua tunjuk kat lu supaya dapat le kita menghayati indahnye pelangi kurniaan illahi selepas hujan dan guruh dengan petir dah berlalu pergi..tapi bile je gua tunjuk ke langit..lu macam takut takut..muke lu pucat..pehal???

rupenye lu dah takut nak dongak ke langit..lu takut nak lihat sama ada petir tu dah pergi ke belum..gua nak kasitau lu..ape2 pon terjadi..lu kena atasi ketakutan untuk mendongak kelangit..jadikan ketakutan lu sebagai cabaran untuk meraih kekuatan..lu kan minat cabaran..dongaklah ke langit kalopon sekali untuk menghayati indahnya pelangi yang hadir dan sematkanlah keindahan tu dalam jiwa lu...

lu dah senyum kembali..gua yakin dengan lu..gua sentiasa ade untuk lu..



bukan sekadar omongan kosong

26 comments:

Anis Akhir said...

sweet... :)

d_tieah said...

Ini dia ayat jiwang mat rempit.. Hahaha.. Lu--gua tapi ayat giler manis.. Ngee :)


Entry Terbaru : Panas! Hacker Semakin Berani, Jaga Blog Anda

Bila Ku Kata Cinta... said...

touching ke..??..hehe...pepon..ayat...tak boleh angkat...moral of the story...suke sgt

~SaL IjOu~ said...

ewah..tuu dia~

Anon Подтверждаю said...

as salam..
tujukan pada siapa tu?
macam kisah benar je? semalam pun hujan kan kat sana??
moga dipermudahkan-Nya
ameen..

=)

Fyqa said...

wowww bgus punya lu ni. hik ;)

imanbieyha said...

aku sukaaaaa . mcm sweet gitu haha

Sunah Sakura said...

lu, gua rasa entri ni sangat suwit...

liyana said...

sweet ayatnyer..
pndai ko bermadah berkata..

PCL said...

"aku memahami tp sukar dimegertikan...sudah meninggalkan atau ditinggalkan..."

[PCL]

yana,, said...

peh,, puitis gle,, ko ckg bahasa ke???

diana said...

jaga2..
lepas ni mesti ada yang copy entry ni..
sebab best!!!
hehehhe

James Alexander said...

gua tabik lu, jiji...

kokser kokdam said...

gua tengkiu sama lu

^baju kurung^ said...

lu.. dlm hati ade taman tu, ha2

Miss Ran said...

erk

risa said...

nice entry..kopi pes ke sendiri punye neh..lalalala

JIJI YU said...

gua tak amen kopi pes...eheh..cer cari gugel kalo jumpe

Bella Bell said...

jiji... ko demam ke?? heheheh!!~

tapi nice la entry ni.. aku suka :D



^__^v

Ieyqa Adam said...

aku suka entry ini ji, haha.

FasiHaH SupiaN said...

gua rase entri ni terbaiklah......

Ainul Hayat said...

Suwit nye entri ni...ekekeke...~

cimOt said...

yes!!
gua ade lu..
lu utk gua..
so wat??

hahaha

KUREKURE COMEL said...

perhhhh....pestaim baca entri begini disini...hehehe....



alangkah bahagia jika mempunyai teman begini...

aten tenten said...

terharu jap..haha

Anonymous said...

adeihhh..

sungg0h gua terkesima.
gua kag0m..lu s0 sweeeetttt, beb.

",)
::silentReader::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved