aku tak leh lupa

ku singkirkan silam ku lenyapkan khayalan ...lagu dendangan amuk menerpa gegendang telinga pepagi lagi..huk aloh..muqaddimah bajet novel dah ni..ceyt..aku tertarik weyh dengan rangkap tu..ku singkirkan silam ku lenyapkan khayalan..

aku terpikir kekadang bile jadi ape2 kat kita..putus cinta ke..putus sahabat ke.sebab blah blah blah...kenangan tu pasti datang menghantui kita balik..bak kata kengkorang..nak memaafkan tu mudah..tapi nak melupakan ibarat kepayahan sembelit..memang bukan senang tol nak melupakan..kan kan kan..jadi kalo mengikut lirik tu..nak singkirkan silam bukan sesenang yang disangka..tapi nak lenyapkan khayalan dan membina khayalan baghu..yang tu senang..

p/s
waktu silam ketika di mainkan perasaan oleh sorang pompuan dah buat aku perit..tau tak..ekeke..



bukan sekadar omongan kosong

24 comments:

FasiHaH SupiaN said...

memaafkan memg mudah, nak melupakan tu...fuhhh bukan semudah itu.

bersama kak Es said...

susunan Allah tu terbaikkk...
mungkin nak dihadiahkan perempuan yang lebih baik dari dulu.
~ sokmo pujuk2 hati dengan cuitan/ujian keci tu ~

Lieyda said...

bsbrla ustak jijie

Isteri Encek Bard said...

tak mo hengat kenangan silam dengan orang yg paling ku benci.. wat nek darah jer.. hihiii.. Cool Jijie

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

siannyer jiji.bkn jiji saja...sesiapa pun bila hati dipermainkan mmg terasa sgt sakit walau sudah memaafkan tp kenangan tu mmg pedih

liyana said...

hmm..btul..
memaafkn tu sgtla mdh..
melupakan tu hmm..

niena shopping2u said...

kenangan silam yg menyakitkn xyh la kenang lgi :D

lam hidup ni adat la melalui getir yg pahit tu, klo xpahit xde cabaran.. :D

Scya Lollita said...

it takes very long time to hate that memories T___T

Sunah Sakura said...

hurmmmm....

sergeant keroro said...

betul tu, hurmmm..

akoo said...

huhu btol3..
forgetting is difficult.
remembering is worse.

-da lame x singgah sini..hehe
neslo satu!!
=p

ghost writer said...

masih coba untuk tidak berfikir soal silam..tapi setiap kali berkhayal mesti yang silam tuh join sekali dalam ingatan.cis!

kiera'sakura said...

dipermainkan oleh seorang yang bergelat TUNANG pown sgt perit..

alhamdulilah aku bukan lagi tunang die... rasa nak buat sujud syukur.. =)

Подтверждаю said...

as salam..
ok, bagi pakcik, dua-dua senang bhai.
ada kunci niat yang utuh, usaha la. pastu tawakkal tengok otak ada respon ke tak. kalau positif, tahniah! hati anda suda berjaya clearkan itu kotoran~

ok, entri semalam yang last tu, pakcik dah jawab. ekeke.
kurang-kurangkan serabut.
jangan dibutakan kserabutan kesilapan.

err..betul ke ayat ni?

=_=

Khairul Antasha said...

perancangan Allah adalah yang terbaik

NOOR FATIN said...

nak lupa memang payah. amik masa yang lama.wuu

alexa yussida said...

bia ie terus jd kenangan..bole cite kt cucu cicit..:P

Hanis MY said...

jlo tu ji kawe stuju...huk aloh sapo la dio tow, takpo tu buley hok terbaik la tu...

aimie amalina said...

huuu..sgt payah utk lupe kot...gagagag @__@

cik pulau said...

betol..
memaafkan tu senang.. nak melupakan tu payah..
errr.. tapi dah jadi spesies pendendam la plak kan.. errr..^^,

cik pulau said...

betol..
memaafkan tu senang.. nak melupakan tu payah..
errr.. tapi dah jadi spesies pendendam la plak kan.. errr..^^,

James Alexander said...

kau hanya mampu lupakan tapi hanya sementara. kenangan tu akan pudar tetapi takkan hilang.

adanya kamu yg kini, kerana kamu yg dulu.

yad'z said...

hul alohh.. ko ade kenangan pahit ngan pompuan gak ek.. baru ku tahu. weyhh.. huhuhu

Iffah Afeefah said...

erk ko penah bercinte ke?

bkn tak pnh ke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved