bergurau senda

satu hari tu..nabi duduk bersama dengan saidina ali..sambil sambil lepak berilmiah..sambil sambil nabi makan buah kurma..dalam mase tu..saidina ali sedor yang die lagi banyak makan kurma tu dari RASULULLAH..dah banyak dah biji kurma sisa dara saidina ali dok berlonggok kat tepi die..lalu die memindahkan biji biji kurma tu secara diam diam ke sisi RASULULLAH..lalu berkata saidina ali

"banyak bebeno wahai kekasaih ALLAH..tengok2..biji kurma bersepah sepah kat disisimu.."

nabi tersenyum je"wahai ali..engko lagi la dasat makannya..sampai kan takder satu pon biji kurma di sisi engko..ape engko makan sekali dengan biji2 ke???

dan ali jugak turut tersenyum..

RASULULLAH memang pandai bergurau..tapi aku kan..kalo terjumpa manusia yang takleyh dibawak bergurau langsong..sesnsitip tahap kritikal..mengalahkan emosi tenuk mengandung..otometiknye...aku jadi blur nak melayan orang cenggitu..tapi setiap orang dijadikan bersebab..kena terima la jugak kan..

p/s
apdet live tentang perhimpunan BERSIH>>>TERJAH SINI...BERSIH


bukan sekadar omongan kosong

14 comments:

Nurul Jannah said...

betul tu..susah bebeno kalau dapat kawan yg jenis tak boleh bergurau..mati kutu aku dibueknye

James Alexander said...

x boleh gurau, mmg kena pulau... hehehe...

sergeant keroro said...

susah lau ade member yang xleh nak gurau. huhu

aliarosli said...

hahhahha, guraw2 usik2 le best

kan abang azizi azahazuhari?

kiera'sakura said...

indah kan akhlak nabi... =)

ghost writer said...

dan gurauan nabi sangat halus..lembut dan sinikal.

aku kalau gurau memang kaw2 giler.tak tahan melawak boleh blah.

Iffah Afeefah said...

btol tu pakcik jiji oit

aku sekeh je org suke sentap

Rozuan Ismail said...

amboi,serius bebenor sampai melawak pon tak boleh.huhu

kechixx said...

;)

aimie amalina said...

peh~ Rasulullah mang cool! i loikeee =)

Elyana Ahmad ツ said...

hehe.lawak tapi lembut kan.

jie,aku pun sama,benci btl kalau bergurau dgn manusia yg period 24 seminggu.hahha

Bella Bell said...

pandai Rasulullah bergurau.. :)


aku pon kadang2 jadi blur juga kalau orang tak reti nak bergurau ni.. susah wooo hidup tanpa gurauan.. kadang2 kita bergurau untuk mencerikan suasana..

cuma bergurau biarlah bertempat dan ada caranya.. kan? hehe~



^^

MerLe said...

Rasulullah pn pndai bergurau.. =)

**::CIKNUURUL::** said...

hehe,.gurau2 kn mngeratkn slturrahim,.ehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved