kepalsuan dalam blog..






orang dok tengah havoc havoc pasal bersih kat fesbuk le hape le.
sampaikan azan zohor pon tak diendahkan..ceyt..sape2 tak solat lagi..pi bersihkan jiwa raga tu dulu..

disebalik topeng berukir senyuman mungkin tersembunyi kesedihan
tetibe aku terpikir dalam kesibukan duniawi..eceyh..konon sibuk..padahal dari pagi tadi lagi takder wat ape pon..aku terpikir..kadang- kadang..kita ni lagi suke menyembunyikan kaeadaan diri kita  yang sebenarnya dari mendedahkan keadaan yang sebenar..terkadang kita lebih selesa sebegitu ghupe..

aku pon cam tu je jugak..jadi tak heranlah..dalam dunia blog ni..
begitu banyak kepalsuan dari kebenaran..terkadang mereka nampak gembira melalui penulisan mereka..tapi hakikatnya..
hanya si penulis sahaja yang mengetahuinya..tapi tapi tapi..
mereka harus diberi pujian..kerana berusaha memberi kegembiraan pada kehidupan lain..jangan dok pikir ni entry tacim tacim..sebab ni sebenarnya cetusan rasa dari pemikiran aku je..mungkin ade benarnya..mungkin jugak ada cacatnya..

p/s
temkiyu nuffnang..kasi BE baghu..wakakak..



bukan sekadar omongan kosong

34 comments:

senyumSOYA said...

hooh..cekgu yang memahami..tacim2~ T.T"

Syakir Rahman said...

xtaw apa2 pasal BERSIH....~lalala~

maceklala said...

tahu takpe, tatahu apa apa pasal BERSIH mahupun KOTOR T_T

Shaherah said...

betul.. shera sokong tang yang kita sibuk cerita pasal kegembiraan kita dalam dunia blog.. pada hakikat nyer, tak.. rase macam hipokrit sgt kan.. >.<"

~eZmALiZa~ said...

semua nye pasal BERSIH nie..entah hape2! kat sini pon ade jugak? hehehehe =))))))

James Alexander said...

bila dicoretkan dgn kesedihan, org menganggap begitu-gitu... bila dicoretkan kegembiraan, org menganggap begini-gini...


bg aku, adalah mustahil kamu dapat memuaskan hati semua insan.

Bigdaddyz said...

jadi diri sendiri...:)

puteri ain said...

dapat nuffnang lagi ? tahniah la. hehe

sergeant keroro said...

hehe, nice!

tahniah dapat BE, leh beli but banyak2 :P

aq noor said...

yolah.. tal semua org rase ape yg penulis rase...

Crimson Myths said...

dunia2...serba kpalsuan....

Elyana Ahmad ツ said...

betul ji,aku ckp nak kahwin tapi aku takde calon pun.haha

laskar pelangi said...

sangat NICE!

Nurul Jannah said...

dunia.....

Scarlett O'Hara said...

Ada org tu guna blog sebagai terapi untuk menghiburkan hati.Mungkin kan?

Anisa Hang Tuah said...

heart to bersih,

Rozuan Ismail said...

aku pon palsu.tgh sedih sebab Nuffnang tak bagi BE

Bella Bell said...

aku pon kadang2 macam tu jugak.. kadang2 blog ni tempat aku bergembira di kala sedih.. best woo buat entry gembira even hati tengah hujan.. hahahaha!!~



^^

farah wahedda said...

sy farah wahedda dgn ini menyokong apa yang anda perkatakan ^^

A.s.t.i.n.a said...

fitrah manusia..
persepsi boleh berbeza..
Mak Astina kata Astina pendiam..
Suami Astina kate Astina tak breti diam..
Kawan Astina kate Astina anggun (oh relevannye)

reenapple said...

ya.... betoi3... jgn percaya apa yang kita baca.. hahahha

Faaein Talip Roy said...

yer.. memang palsu..

x semestinya sama dengan alam realiti... cam aku lah jugak..



p/s: wah.. rezeki ko mencurah2 yer.. apa kata blanje aku nanti.. 18-21 nanti aku nak turun KB.. hahaha..

zarazueyin said...

setuju, hal tacing2 berkait peribadi simpan sikit utk diri sendiri, nk cite sket2 kt blog xpe la:)

diana said...

berpura2 untuk mengembirakan orang lain tu satu kerja yang susah tapi harus dibangga kan...
boleh???

KuNanGKuNanG said...

jom join ni..

http://kunangkunang3017.blogspot.com/2011/07/jom-senyum-bersama-shazny-salleh.html

Iffah Afeefah said...

y pntg ikhlas


asl ko dpt be?

jeles

Anonymous said...

keBERS✔Han itu sebahagian drp iman... :)
seqian,wassalam~

ghost writer said...

jelas kalau blog sebagai sisi hidup yang lain..tapi kalau nak lebih berterus terang tak jadi masalah..kalau nak tunjuk kesedihan utk meraih simpati pun tak jadi hal..part mana pun boleh.

pCL [p@kcikLie] said...

owh itu yg seghonoknyerr..dapat BE baghuuu..!

kiera'sakura said...

aku cek nuff aku ritu ade RM0.21 .. jadi la dari xde.. hahaha :p

cik pulau said...

entry pelesu..
lalala..

jelez nye dapat BE..
seyesss..

d_LA said...

mane yg baek tu amiklah..x kisahlah di sebaliknya camne..cume kalo aku jgn dok taksub sgt dgn kebaikan2 dia, nt kalo kene tipu tacim pulok..haha

Подтверждаю said...

as salam..
betul. realitinya, hanya mereka yang kenal penulis dan diri penulis tu yang tau =)

kata makcik dLa pun ada betulnya

;)

pakcik aa? tada ambil pusing dok cite kehidupan sendiri. tak berminat mana pun. hehe

**::CIKNUURUL::** said...

aah,.trfkir jgk korg2 ni sume in real cmne ek,.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved