eskrem..

mase umur taraf2 setahun ketiak jagung dedulu..salu dok tengok para remaja dok melantak eskrem cornetto..menyirap air liur..jeles tak sudah rasenye..ye la..kite pergi sekolah omak bagi sehennget je..mane cukup nak tapau eskrem cornetto yang bersalut coklat siap ade kekacang gituuu...nak jugak kena menabung le jawabnye..seminggu satu eskrem cornetto..kalo dapat cornetto yang berkon tu..pergh heaven takyah citer la..sampai ke titisan terakhir aku jilat..

bile dah bekerjaya dan berduit senirik ni..rasa cam nak balas dendam pon ade..bukan setakat cornetto yang ade kon tu je boleh layan..baskin robbin..eskrem mekdoneld..macam2 lagi la..tapi ingat2 la..sedap2 kita dok layan eskrem sampai tahap khayal tu..ade lagi insan2 disana yang masih lagi tidak mampu merasainya..

p/s
pehal kalo demam muntah muntah..doktor pesan suh makan eskrem nak kembalikan tenaga yang ilang..cam tau2 je doktor tu ek..



bukan sekadar omongan kosong

25 comments:

i'm ezza haniza said...

oi..apehal lak demam muntah2 makan eskrem? makin demam la pak ustaz oiii!

laskar pelangi said...

bak sini sikit eskrem tu =)

aimie amalina said...

so..
mase makan eskem mahai
meh bg kat owang sikit!
heheh
>__<

H.J said...

tra baskin robin dlu boh...haha..9 ya so nyebok..hak3

cik heroin said...

lapaqq

SiS NaD said...

Salam Inchik Azizi...

Ya... Aiskrim itu satu nikmat... Lagi2 kalau dapat makan masa tengah panas terik...

izfanora said...

oo..semalam baru makan aiskrim.. tp rini tgk gmbr aiskrim, teringin nak makan lagi.. :P

Rtp Farra Arisha said...

nikmatnya hidup klo tiap2 hari dpt makan es krim. ehhe. meh sini nak belanja es krim mc'd...:))

**::CIKNUURUL::** said...

ape kne mngene demam mntah2 ngan mkn eskem?,.wei,ji,.doktor perli ko tu,.haha

sergeant keroro said...

dah besar kedekut duit pulak nak beli eskrem :P

Pn. Sheila said...

ye ke doktor suh mkn aiskerim... xpernah lak dgr... hehehe

Kalamhati said...

kalu make baskin robin..koho deme rasonyo..haha sbb lepas mkn poket wallet nipih..

demam ko? syafaakallah!

^baju kurung^ said...

yea~ eskrem! ye mstilah.eskrem tu bg kita cool..

shera haifa said...

eskrem best.. xkisah laa yg hrga 10sen skali pun.smua sapu.

FasiHaH SupiaN said...

pestime aku dengar kene makan aiskrim kalau demam..hahaa

Acik said...

baskin robbin kita nyer faveret! yummy!
kalu sakit tekak makan aiskrim gak!

nineynur said...

doc suh mam eskem coz bl muntah tekak loya xsedap, so eskem tu kira pembuka selera, da muntah suma mknan kuo, so mam eskem ganti lik la tenaga yg da ilang, lo suh mkn gulai tempoyak sure xlalu nya kan?hehhe salam perkenalan :)

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

hehe, baguihh naa doktor tu bukan doktor merawat demam, doktor rawat minda suruh sokmo happpy macam kanak2 dpt eskrem. betul tak??????hihi

Umie Artoqiemie said...

demam ? muntah2?.. abende ni?? haha

dang intan duka said...

sampai skng bila mak dang kuar je pg mana2, gerenti kirm aiskrim 2 batang..haha.. WAJIB!!

peace

tomato said...

bila nak belanja aku ?

cik pulau said...

kawe make eskrem masin jah hok 20sen.
hahaha..


doktor mno oyak gtu?
x ajim tau pn.. lalala~

diana said...

dah besar dan ada duit sendiri ni la nak merasa..kan??
akak kalau demam pun makan aiskrim..
kcuali kalau batuk..
demam sekepoi je akak makan aiskrim..
sejuk sikit badan..:)

James Alexander said...

saja nak kasi tambah sakit la doktor tu...hahaha...

kiera'sakura said...

eh bkn klu demam dokte suh minum 100plus ke jiji?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved