mengutuk mereka

pernah mengata cikgu korang senirik tak weyh..takkan le tak pernah..laen la kalo bebudak sopan santun kat sekolah tu..tu belakang kira..kekadang tak ketidakpuasan hati dengan cikgu cikgu dekat sekolah tyme memude dedulu membuatkan kita..eh kita laks..aku le senang cakap..aku senang kot menghambur kata kata durjana..tapi takder la sampai menyumpah seranah..biaser sembur yang geli geli je pon..

"eh2 ko tengok cikgu kassim tu..punyer la boyot...aku rase dah dua tahun kot suspek mengandong..huargh huargh huargh..(suke secara berjema'ah)"

"ko tengok le cikgu disiplin tu..sesenang die botakkan kepala kita..mentang2 die punya kepala dah licin in da middle..leh maen ice skating kot"

tu baghu tahap geli geli..kalo tahap gaban hentah ape le yang keluar..tetibe bile dah jadi cikgu ni...kenangan lama tu menerjah kembali..sekarang memurid aku pulak dok mengata ngata aku..dok kata aku ala2 fahrin ahmad la..ala2 hero tamil le..takper aku redho kalo catu le gamaknya korang mengata aku..

kata orang..orang yang sebenor benor sesat..bukannya ahli jema'ah ayah pin ye..orang yang sebetolnya sesat adalah orang yang mengutuk mengeji menghina pendidik die senirik..sebab kita akan menggunakan ilmu yang die perturunkan pada kita sepanjang kita hidup...dah kalo kita dok hina die..mane keberkatan ilmu yang kita bakal guna..



bukan sekadar omongan kosong

10 comments:

bersama kak Es said...

kalau tak dihalalkan ilmu tu.. ape pun tak dapat.

sayang semua CIKGU ~

Iffah Afeefah said...

terase

tp skng dah kurg skit ektibiti tu

nnti ank murid aku ktok aku lak

A.s.t.i.n.a said...

nasib baik saya cikgu astina yg disayangi...mherher

liyana said...

siyes aku x prnh..'staw aku dlm klas..
akula plg baik...
setahu akula ...=.=
thniah la dpt dpli upsi..
uncle aku lecturer kt sane

Kalamhati said...

tak berkat ilmu yg kita dpt kalau kita kutuk pendidik kita..guru tu waris para ulama kan ostad adik jiji..=)

Puteri Iqa Izyan said...

aku mengaku, aku penah.


bye. =D

Qaseh dalia adelia said...

nak kutuk jiji .. dia bukan cikgu saya boleh kan kwkwkw

kiera'sakura said...

betoi gak kan,,, tapi aku pown takat kutuk geli2 jer ngn cikgu dlu.. hihihi

Cik Ciku said...

waaaa, blh guna tuk bg ceramah dlm kelas, biar insap ckt bebudak tu dr kutuk aku lps ni,hehe

diana said...

akak tak pernah ngata2 cikgu..
tapi cikgu selalu mengata akak..
kisah benar nih..
heheheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved