muke ko cam muke kaum batak..

"pehal cikgu datang lewat ini pagi???" tanya pengetua kepada salah seorang cikgu yang bakal dikurniakan angerah cikgu mithali satu hari nanti..dan jugak cikgu tersebut mungkin jugak bakal menjadi tokoh ma'al hijrah..

"saya lewat bangun tido inchik pengetua..tu sebab saya lewat pagi ni"jawab jujur cikgu tersebut..
terkadang memang susah untuk kita menyatakan sesuatu perkara dengan jujur..ada situasi situasi tertentu yang membuatkan kita terpana untuk bersifat jujur..cam contoh le ek..ade member tanya ade muka die iras2 johnny deep tak??tapi hakikatnya muke die ada la iras iras sudin bujang lapok..takpon iras iras penghulu kaum batak kat afrika..tapi bile dipikirkan die member kita..maka jawapan yang kita bagi pon ala kadar je la kejujuran nye..takpon menipu jer terus..

tapi..kita rasa lega ke tak bilemana kita tak jujur??kalo aku..memang rasa cam tersangkot hutang piutang le weyh..terkadang bile kita jujur menyatakan sesuatu tanpa terlindung..itu membuakan kita lebih disayangi..kalo kata blog aku cam gampang..sila berkata jujur..aku takkan lempang aku akan jadi makin sayang..



bukan sekadar omongan kosong

21 comments:

sergeant keroro said...

hehe, betul. jujur memang best XD

p/s : blog ko macam neslo, best :P

Hanis MY said...

bakpo bangun lambat ji weh... (hehe gura jah)... seboleh2nya jujurlah dalam kehidupan kita ni (eceh key kencek lua doh ni...

Kontrol Histeria said...

jujurkan lebih baik. hehe

Sunah Sakura said...

aku rasa header ko macam kena tukar..errr..

Anisa Hang Tuah said...

hamboi..ustaz bangun lambat la puleekk

Elyana Ahmad ツ said...

haha.kuat sgt berblog ji tue yg lambat p sekolah.haha

Amirah Adnan said...

kalo aku jd pengetua mmg aku dah lempang ko laju2 :p

p/s : haah.. da tau..k.yus cite xdi :p

miszlullaby said...

ekekeke...okla2, akak jujur la..ko neyh dari belakang je nampak cam fahrin. kah kah kah..

kiera'sakura said...

aku suka lagu jujur .. :D

cucu umie said...

jujurkan menyebabkan orang lebih percaya pada diri kita..

diana said...

ramai yang mengharapkan kejujuran..tapi bila kita bersikap jujur dia pulak kecik hti..
tak paham!

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

hamboii, marah sm kaum batak ntar disebut2;)) eh eh eh, lain kali bangun awal ye(cehh, bajet nasihat):))

aimie amalina said...

=)
jujurlah walau ia pahit kan milo?

H.J said...

memang macam gampang pom..

cik pulau said...

aku jujur je weh..
hahahaha.,
raso nak wi napa siro dop??
kih3

Iffah Afeefah said...

aku skong sunah..err

betul bila tipu je rase bslh

James Alexander said...

trust me bro... not everyone can handle the truth...


kalau alasan dari hati nurani ko tu mengatakan ko dtg lambat pepagi tu adalah hobi, ko nak jujur gak ?

siti kektus said...

tak bek tipu. mak yg cakap. ;)

^baju kurung^ said...

smat dahla.serious. xtipu~

saya bukan tomato said...

oke jujur aku suka kau . camtu ke ?

yad'z said...

tipu sunat.... err boleh ke.. ahahahhaa...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved