selamat malam sayang..

bilamana kita sering diuiji dengan musibah2..toksah le dok bekalut sangat rase nak down..cube fikir kan balik..para nabi..para rasul..para sahabat..para ulama..mereka di uji dengan macam-macam cabaran..terkadang tak tercapai dek akal..tetapi mereka tetap teguh dan utuh...semakin bertambah ketaqwaan mereka kepada ALLAH..

ade dikalangan meraka yang dilempar najis..ade dikalangan mereka yang dipulau..tapi kita..terkadang hanya demam selsema je pon dah wat kita tak mampu berbicara..hanya keluhan yang menjengah keluar dari kerongkong kita..ingatlah wahai kengkawan sumer2..semakin kita disayanginya..semakin kita diuji dengan ujian2 yang pelbagai macamnya..kalo tengok mereka mereka yang diuji mengikut ceritera sejarah pon..meraka adalah kekasih ALLAH yang dititipkan nama mereka mekar dalam sejarah keagungan islam..yer tak????

gudnyte...lebiyu olzz....



bukan sekadar omongan kosong

20 comments:

NURUL AINI NORAZMAN said...

gudnite,.=)

aimie amalina said...

=) makin duji makin dsayangi..hee..nunyte!

intan.maisarah said...

opah aku pernah pesan
kalau kita dalam kesusahan
kita kene tengok orang yang bawah kita

Az-Zahra Fauzee said...

em, terase insaf setiap kali jenguk sini....

**::CIKNUURUL::** said...

gdnite,.lebiyu yu yu yu yu yu tu,.muhasabah dri sblm tido,.

diana said...

tapi kadang2 rasa takut diuji..
takut tewas!

Mat Gebu said...

Selamat malam juga utk cici.....eh silappp...jiji...ha baru betul.. ;-)

♛ Azie Azra ♛ said...

huhu..entry kebetulan mcm tahu2 je rasa tengah sangat sesak nafas ngan esaimen..thx jiji yu..aku rasa agak lega cket =)

sergeant keroro said...

betul tu, thanks! :)

p/s : aku orang ganu XD

Sunah Sakura said...

Ji... thanks...

Titisan Hujan said...

Allah syg tu bila diuji

Syazwan said...

selamat malam bos.
good entry..
demo ore kelate ko?

James Alexander said...

kena sabar la ye dak ?

btw, gudnite ahmoi...

FasiHaH SupiaN said...

jiji....thank you...

cik pulau said...

yer baek..
macam terkena kat batang idung sendiri..
huhuhu

kiera'sakura said...

btol... semakin kita diuji
semakin kita redha dgn ujian tue semakin Allah sayangkn kita...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

jgn gusar jika dibenci selagi Allah msh sayang

Ainul Hayat said...

Terima kasih Ji untuk entri yang betul2 menyedarkan aku nih...

Iffah Afeefah said...

ermm betol2

Lia Irdelia said...

masih ada yang sayang...

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved