setan kejutkan bangun solat subuh..

Nak dijadikan cerita..suatu hari, akibat keletihan yang amat sangat Syeikh Abdul Kadir Al-Jailani..hampir terlewat untuk bangun subuh walaupun waktu subuh hampir tiba. Melihat keadaan itu,setan telah bertransform menjadi seekor kucing dan menggigit ibu jari kaki Syeikh Abdul Kadir Al-Jailani.



syeikh abdul qadir tersedor dari tido..tertengok sikucing..akan tetapi mata hati yang suci bersih tak tertipu dengan tipu daya setan..syeikh tetap nampak setan kalopon die dah bertransform jadi kucing parsi...

"engko ni pehal pulak..dah buang tebiat ke pe..kejutkan orang semayang subuh...biaser engko le yang dok nyanyi lullaby song le..dok merantai orang le..tak nak bagi kitorang bangun subuh..ini hari engko siap tolong kejutkan aku lagi"


"aku bimbang weyh kalo engko terrlewat bangun subuh..ye la engko kan makhlok yang bertaqwa dan takutkan azab ALLAH..aku takut..bile engko terlewat solat subuh..engko akan tampong balik kelwatan solat engko tu dengan amalan2 lain yang lagi dasat..maka mase tu kerja aku pon jadi bertambah tambah le banyaknye..jadi baek le aku kejutkan engko bangun subuh awal2..jadi ko tak kan tampung kelewatan subuh engko tu..aku pon tak der la banyak keje sangat"


p/s
setan memang takut bebeno le dengan orang yang takutkan ALLAH..meh muhasabah diri...




bukan sekadar omongan kosong

23 comments:

Alisya said...

renung-renungkan dan selamat beramal~~

Syazwan said...

entry untuk peringatan bersama :)

Faaein Talip Roy said...

ooo.. kira ada gak setan2 baik eh.. hehehe.. satu tazkirah di pagi Jumaat.. nice sharing dek jiji..

Lelaki Ini said...

errr...
sampai gitue sekali????

Sunah Sakura said...

erm..betul tu..

Anisa Hang Tuah said...

peringatan buat kita :)

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid said...

syaitan pun takut org2 alim ulama..kite yg biase2 nie? =(

sergeant keroro said...

true! nice :)

Eera Shera said...

terasa insaf..

Iffah Afeefah said...

ustaz jiji nak sainnnn

liyana said...

wah..smpai camtu

cik pulau said...

ehhmm..tu dia..^^,

yad'z said...

this is nice bro~~~

Raden said...

bermakne pagi tadi....??? bukan arnab aku ke yg geget jari kaki aku????

James Alexander said...

oh begitu...

faham...

cikmemy said...

a good reminder.thank you very much!

unieMARKS :) said...

huhm,muhasabah diri .

NOOR FATIN said...

sama2 kita muhasabah diri

risa said...

sangat bermuhasabah le ni dik nonnnn...tengok muke setan tu nak tersembol bijik mata neh...tadi dah nyaris2 nak tido dah...lalalala

FasiHaH SupiaN said...

betul tue.....pulak subuh2 ni la yang masalah..huhu

zarazueyin said...

nice entry
terima kasih utk peringatan ni ;)

Mr feckry said...

best la cerita ni

Anonymous said...

"amoi..."
dia dgr satu sore dr arh blakang dia..
rupa2nya pgln dr sorang untie non muslim yg agak xterurus smbil sua sbijik botol yg terisi dgn kepingan bbrp syiling..

sayu jg dia tgk antie tu..lalu hulur skping not sambil ikhlas sengeh snyum dbri skali..
untie tu blas snyumn dia dgn pnuh makna terima kaseh mlbhi ucpn terima kasih yg dilafazkn..
lalu,kpuasan dpt dia rasa.....

--hm,gua sbnrnya nok tya bro ustad ni..bley ko kta sdekh ko ore bkn islam...sbb kalu dop silap,gua pnh dgr haram buwi sdekh kpd kafir..sumgoh ko ea?=.='--
jdnya,bro wt entri pasa ni bleh?ambo suko bc entri demo..analogy demo wt mdh kawe nk pehe..huuu =.='---

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved