agenda ALLAH

what kedehal ssahur tu sebelom waktu subuh..tak pulak ketentuan menetapkan sahur tu waktu lepas subuh ke..time2 breakpesss...takpon time zohor ke..pas tu berbukak isya'

jawapannya..kerna cinta dan sayangnya ALLAH pada sekalian manusia lah sahur itu ditetapkan waktunya tiba fajar sadiq ataupon waktu subuh..waktu subuh adalah waktu yang paling sebal manusia nak bangun..senantiasa ada dikalangan kita yang terlajak subuh..terlajak perahu boleh reverse balik..terlajak subuh menjawab le kat akhirat nanti..betapa ramainya dikalangan kita..oleh kerna bersahur..mereka sanggop kunci jam randik..takpon ade yang set alarm bom tangan..sampai sanggup maut sebab nak sahur..kan ke molek kalo lepas bersahur tu reramai tunggu nak semayang subuh diawal waktu..


owwwh betapa indah nya agenda perancangan ALLAH disebalik waktu sahur kan...

p/s
antara hikmahnye lagi.boleh lakukan ektibiti kejut mengejutkan antara kita..



bukan sekadar omongan kosong

30 comments:

fairuz said...

aku tak boleh puasa kalau tak sahur. haha mengade kan? disebabkan ni puasa wajib, so wajib jugaklah bgn sahur!

sergeant keroro said...

hehe, betul betul. indahnya perancangan Allah.

cuma kadang-kadang kita tak sedar, dan asyik tahu nak menyalahkan jek.

nanad said...

betul-betul tapi ramai je yang malas ya amat nak bukak mata bersahur..

aimie amalina said...

beeeetoooollll!
subuh waktu paling indaaah bangat!

IFA Athirah said...

amboi..dasat tol kartun ujang tu..haha

**::CIKNUURUL::** said...

antara hikmahnya yg lain ialah,.aku kene buat kek dh lps sbuh ni,.huhu,.bizi bizi,.haha

SoLy SoLicious said...

setakat ni tak pernah miss sahur, dah tak pernah tidur lepas subuh...Alhamdulillah :)

H.J said...

ko tak pernah pom kejutkan aku..haha

tomatokering :) said...

ko pon tak penah kejot aku .

master said...

oh a'a baru tahu kenapa sunat melambatkan2 sahur.
bukan sahur pkul 2.
heh.

d_LA said...

aku suke bgn sahur sbb aku leh siap2 gi keje terus..sampai awal je opis..biasanya time x pose, 6.30 baru bgn, berkejaran nk msk opis..tp hari2 biase pun xyah la tido lps subuh..kam ostad kam

abghani said...

jadikan sahur anda yg terbaek....i folow

peachippo said...

a'ah..betol2..kalu tak besenye subuh gajah jelah..hahah

d_tieah said...

Jyeah!!! Kenan bangun sahur jugal!!! Wajib!!! Kang tak larat woo..

cik pulau said...

wehh.. perahu umah aku takleh nak reverse lah...
hahaha

azu said...

sahur dilewatkan dan subuh diawalkan..ada barakah disitu.Insyaallah sama2 kita tempuh agar tidak terlewat waktu untuk bersedia dgn amal ibadat..;)

Niena Pengembara Ilahi said...

kalo sahur waktu zukur tak advance la pose kte :)

Allah yg menciptakan segalanya, dh tentu segala agendaNya terhebat :)

Mizfantagiro said...

sy kalau sahur makan nasi mesti cepat rasa kosong perut..tapi kalau sahur makan roti or minum air jer..ermm cergas sepanjang hari :p tak pelik kn??hehehe

Suhaili Sarif said...

p/s: gambar kartun atas tu dari cite ABE majalah ujang kan

akak menangis part din 2 mati.kena langgar lori kan?
lg sedih ABE tu x phm pakcik din dia mati.huhu

n!cK said...

hohho..tuh la..asal pas sahur je ngantok balik..asal ngantuk je mesty lepas sahur...agagag

Ainul Hayat said...

Metoi, agenda Allah tu begitu teliti dan terperinci.

Mmg metoi aku sendiri set alarm kemain banyak. Setiap fon yang ade kt umah tu aku set setiap 15minit. HAHA. Bile da geram asek munyik je alaran tu terus aku bangun.

izfanora said...

betul tue.. sbb tue disunatkan juga melambatkan waktu sahur.. dekat2 subuh. so, sng nk solat terus lps sahur.. :)

Sunah Sakura said...

ko mesti jeles kalo aku cakap atokgebu pun kejutkan aku sahur..opss~

Suhaili Sarif said...

ngaaa ade komen x tersend tadi..wuuwuwuu


Perancangan Allah sangat bijak nak bagi kita dating dengan Dia pagi2 :)

James Alexander said...

gua tak bangun sahur... sebab dari tgh malam membawa ke pagi, gua x tidur... hahaha...

Iffah Afeefah said...

tgk HJ majuk da tu

cpt pujuk die

ps: Aku pun tak terjaga sahur..spe nk kejut ni

Luqeem™ said...

waktu subuh la yang paling mujarab antara 5 waktu..

trbaca..xtau btul ke x..

liyana said...

xpe..xyah kjut aku..aku boleh bgn sdiri..lol

Paradise Gal said...

;)

Pokok Manggis Depan Rumah said...

sahur berkat
Pokok Manggis Depan Rumah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved