dont judge rokok

bingai tol geng geng perokok tegar ni..nak isap mase berbuka..kok ye pon tunggu le makan kurma dulu sebelom sempat merokok..ini rokok tu buat ganti kurma bhai..sentap perasaan kurma yusuff taiibooo..tak sensitibiti sentimental langsong perokok perokok tersebut..

macam macam brand rokok yang dok ada kat kedai.tapi yang dah kering poket..fulus kureng..tetibe je mule la menghisap rokok daun..but as all perokok says.."dont judge rokok by its brand..coz its all same same..tapi dok kutuk kutuk geng perokok yang tak reti nak hormat menghomati ni..sebenarnya..disebalik ketidakhormatan mereka terselit juga kebaikan..


-perokok tegar..memang tidak lokek dan amat pemurah berkongsi rokok serat berkongsi pemetik api sesama deorang..malah pemetik api tu kalo ada makcik nak bakor sampah ke bakor rumah ke..memang biasernye yang merokok ni la yang tolong sumbangkan pemetik api..

-biasanya kalo orang ada penyakit lelah..asthma..hyper vintelation..mereka dilarang merokok..jadi aku rasa para perokok ni merupkan kaum kaum yang sihat sejahtera..


-para perokok tegar memang tidak akan sempat beruban mungkin..kerna mati awal..

-hurm..se tau aku asap ni makanan jin..jadi perokok bukan sahaja berkongsi rasa dengan manusia..malah mereka cuba berhubung dengan alam ghaib secara tidak langsong..alangkah peraamahnya mereka

apapon buat para perokok perokok..kami sayang kamu semua..fikirkan tentang fatwa pengahraman rokok itu..fatwa bukan dibuat ikut suke senang hati je..yang buat fatwa pulak bukannya tokki2 yang dok melepak maen dam kat kedai kopi.pikir2kanlah..jangan ringan2kan hukum tuhan...

p/s
saya takkan merokok kerna pelangi tidak suka orang merokok..erk..tak jugak..sebab kerna ALLAH mengharamkannya..



bukan sekadar omongan kosong

38 comments:

Anum said...

amin

H.J said...

tahu pom awak takut saya marah..

Ainul Hayat said...

pelangi? cumil2. metoi tu ji. haram merokok.

Afuan Shah said...

kalau pelangi kata takesah??hahaha
tayah la merokok..tadak pekdahnya pon

cik pha said...

perokok ni bersifat "baik" sebenarnya,suka menolong tak tentu pasal

chiLleD...!! said...

perokok ni ibarat membunuh diri sendiri dan orang yang terdekat ngan diorang..kira cm berani mati lah..

kokser kokdam said...

mintak rokak sekotok

cimOt said...

takdak faedahnya langsung dok pi merokok tu..perabih duit perabih badan sendiri..haishhh

sergeant keroro said...

haha, geli geli dengan HJ pulak. :P

nurdani said...

rokok pemusnah hidup

izfanora said...

dorg nie dh kebal sgt dgn hukum Allah.. hurmm..

Ieda Al-Habsyi said...

-para perokok tegar memang tidak akan sempat beruban mungkin..kerna mati awal..

hahahaha! aku suka ayat nih :)

RaraTan said...

bhahaha ! terbaek lah !

KimiCnoL said...

nice one bro..tapi kurang pedas lagi..hahaha xD

ILA HonEyBuNNy said...

ya....

katakan tidak kepada perokok..huuhu

habis duit ja kan isap rokok neh...ehhehe

::Cik Pija:: said...

mcm bako duit sendiri ja, baik beli mainan kat anak2 ke, koleh kacang buat juadah berbuka ke, takpun sumbang derma kat masjid ke de gak pekdah. huhuhuuu!

Lea IsNaw! said...

sy pun tak suka perokok

Faaein Talip Roy said...

bagus pelangi ko tu.. aku sokong...

Asyila Zainuddin said...

rokok buat tambah pencemaran udara dgn bau je.. huh..

Niena Pengembara Ilahi said...

baik isap ekzos motor 125 je... banyak sikit asap

Sunah Sakura said...

aku pun tak suka orang merokok...

Cik Bell said...

Betullllllllll~
Hentikanlah budaya rokOk2 nie..bilalah depa nak sedar an..

Suhaili Sarif said...

akak suka ayat ko yg ni ji

para perokok tegar memang tidak akan sempat beruban mungkin..kerna mati awal..

Umi Asura Sanusi said...

bau rokok busuk gilerr!

Sekian...

Iffah Afeefah said...

tak ske org merokok jugak

bagusla ko tak merokok hoho

James Alexander said...

gua terkesima... hahaha...

Jue said...

ok la tu x merokok
kalau bole elakkan...ajal bila2 ms akn menjemput kita

lg satu jimat duit x merokok hihi

bukankosong said...

selamat...aku BERSIH 2.0 dari smoking

sleeping_maniac90 said...

haha ak pn xska perokok

cucu umie said...

tidak guna pon merokok nie..

asnizaziz said...

xnak merokok hoi hoi..XD

Luqeem™ said...

tp klu nk ikutkan statistik, lbih rmai org merokok lg bgus, sbb dunia ni mkin lama mkin sendat, jd orang yang mati tu akan disamakan dengan kelahiran baru..

Nur Farah Hani said...

waaa banyaknya kebaikan merokok :P*sarcam

apa pun tetap tak suke.. haha :D

akoo pae said...

huhu haram.
tp akoo tgk rakyat malaysia tak layan rokok tu mcm haram pon.

?
hmm

sakurasue said...

dont judge, jz banned.haha

liyana said...

hmm..btul2...

ghost writer said...

semakin tinggi pengharaman rokok tuh,semakin tinggi tuntutan cukai ke atas rokok.

penyakit itu bayangan.

tomatokering :) said...

bazir duit jugak rokok ni mcm bazir ramadahan . tapi lg terokk -..-''

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved