bazar ramadhan ke bazir ramadhan..

human waste
sedor tak sedor..sedor sedor je..dah tengah bulan ramadhan dah kiter2 semua ye..uhm..pantasnya masa berlalu..nasib le wajah ini totap babyface..tak wujud lagi tanda tanda penuaan ketara kalopon masa begitu pantas berlalu..makin nak habes ramadhan..makin banyak kedai kedai dok jual makanan tumbuh ibarat kurap tumbuh disebabkan jangkitan..

makin nak dekat habes bulan ramadhan makin bersepah manusia berjimba jimba dibazar ramadhan..sampai kan ada yang tak sedor..bazar ramadhan tu dah bertukar menjadi bazir ramadhan..

bazir wang hengget..
dah kalo namanya pergi bazor..mau rabun mata nak memilih makanan..biorpon ada yang kata setan dah ditambat..tapi nafsu totap jugak kuat..maka terjadila yang tu pon nak..yang ni pon nak..last ke tong sampah jugak le jawabnya..
bazir makanan..
dah bila buang ke tong sampah..takker membazir jugak namanya tu..ke memang beli untuk campak dalam tong??

bazir masa
dari pukul hempat dah tercegat depan kedai murtabak..dah tu pulak balik balik umah pukul enam petang..dua jam dok berpeleseran dekat bazor..hepekejenye cenggitu..masa yang sepatutnya kita gunakan untuk melakukan perkara lebih baik..dibazirkan camtu je..hisyy

bazir tenaga
dah kalo namanya pergi bazor..takkan pergi dok tercongok je sambil pakai
khidmat delivery..dah kompom2 berjalan merata..nak kena guna tenaga jugak kan..mau mencungap bila sampai umah..dah tu bila berbukak..bayangkan senirik la orang letih=lapor jumpa makanan..camne???

bazir pahala..peluang..
elok2 je pahala berganda2..pergi bazir bercampor laki pompuan..mata saling pandang2..haa pikir2 kanlah..sepatut peluang amalan digandakan..pahala melimpah ruah ditawarkan oleh TUHAN..peluan tu pon dibazirkan begitu sahaja..

ade betol ke tak..bazar ramadhan kalo salah jugak cara cara nak menikmatinya..boleh bertukar menjadi bazir ramadhan..





bukan sekadar omongan kosong

35 comments:

Asyila Zainuddin said...

hmmm.. setakat ni baru gi bazar 2 kali je..

Iffah Afeefah said...

mmg mbazir ji

tapi tkde plihan

ps: Lawa gile gamba tu

Cik Bell said...

Baru penah pegi sekali je..tp xkanlah smpai 4 jam tercOngok dpm kdai murtabak..haha

laskar pelangi said...

yeee..membazir segalanya:)dalam kiraan..baru pergi bazar 2 kali asenyew..

kokser kokdam said...

Awo setan keno ikat, nyo badi nk gati setan pulok dh

SoLy SoLicious said...

nafsu mkn membuak2..adeh..serba mnde nak beli..itu, ini... mknnye tidok..membazir sgguh

sergeant keroro said...

setakat ni tak pergi lagi, hehe :P

IFA Athirah said...

ak x mmbazir sbb sini xde bazar.ahaha

Nur Farah Hani said...

conclusionnya janganpergi bazar ramadhan.. kan kan.> :D

chiLleD...!! said...

tiap2 hri p bazar tapi beli sejenis kuih jer tuk wat tambahan time brbuka..hehe..xmembazir kan??

puteri ain said...

maintain babyface ye jiji . haha ..
tu laaa . makin byk kedai mknn skang .

aimie amalina said...

weeeee~
saya pegi cr makan dan balik jekk =_=

Hanis MY said...

Jolo tu Kali tok keno caro gaks sio2 jah..

Alohhbyk Kali bj rayo oram tu hehe guar jah

peachippo said...

dah tak suke pergi bazar..penuh org..berempet empet --"

H.J said...

ish2..membazir

Niena Pengembara Ilahi said...

cantik plak botol air mineral tu.. seni betul org yg buang tu kn

Luqeem™ said...

yup..rugi je amalan kita buat..

ghost writer said...

indeed.

kalau luar kawalan maka bazar ramadhan jadi pentas toko menghabiskan duit.dah macam nak berebut gi sale plak.diskaun besar2an.

nafsu begitu kuat dari iblis.

Muslimah Optimis said...

suko gilo kawe dengan entry ni.. btw aku baru sekali je gi bazor..

アヌムちゃん said...

nasib sini xde bazar..huhuu..wlwpun dalam hati sebenarnya rindunya bazar..

James Alexander said...

bazar adalah sebahagian hidup aku jiji...

kang kebulur lak kat umah nanti kalau x pi bazar...

::Cik Pija:: said...

cikpija tak penah kuar gi bazar lagi utk taun ni. hebat x? hehehehe, baik msk sendiri kat rumah. JIMAT!

Lea IsNaw! said...

aku xnah beli kat bazar lagi
jimat duit

solomolo said...

di bulan Ramadhanlah paling ramai yang membazir...

HEROICzero said...

6.45 aku gerak bazaar . beli nasi . beli air , beli kuih tepung bungkus . 7.00 , dah sampai rumah .

hari2 .


=)

FaKArePa!n said...

dua- dua ada..

akoo pae said...

ade btolnye..hehe

Niena Pengembara Ilahi said...

;D

tomatokering :) said...

kawal napsu tu .. ;p

MerLe said...

emmm..btul gak... aku bzir tenaga sbb suka men pusing2 tp last2 beli 1 bungkus nasi je..hehe~

bukankosong said...

beli nasi + kueh sikit + air

cukup!

^baju kurung^ said...

kadang pening gk duk lma2, rimas org rmai

eiela said...

belum berkesempatan lagi ke bazar ramadhan.

syarifahsidrus said...

nak pergi bazar kena hati2 la kan

PENCONTENG said...

bazar- yubazziru- tabziran

betul ke sorof arab ni ostad?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved