apa nama benda ni ek

dah berkurun dah kot benda ni dok jadi tempat letak quran aku mengaji..serasa rasa aku le..dari aku umur enam tahun tu benda ni dah sedia ada.maknanya akur asa benda ni ada sebelom aku ada lagi la kot..mungkin ni onyang aku yang punya.ataupon mungkin ni memang peninggalan warisan keluarga...sungguh bersifat sentimental rasanya apa barang korang yang memang betol2 kuno???

mungkin ada antara blogger tak kenal benda alah ni..ye la..aku idop kurun mana..dah kira taraf pakcik dah aku ni..kononnya la..

apepon..yang paling penting bukan benda ni pon..yang paling penting nye..part mengaji tu..tak kira la ada ke tak benda ni..benda ni bukan menjadi syarat penting nak baca quran pon kan..eh..apa nama benda ni ek???aku tak ingat..

p/s
selamat berbuko poso la belako lako..jange dok make banyok sangat..namokea pakat teboyah peghuk belako.tok tarawih la pulok jadinyo



bukan sekadar omongan kosong

45 comments:

Anonymous said...

rehal kan?

FariehanIbrahim [LBC] said...

aku kenalll..kcik2 dlu bwk bnda nie lar pgi mengaji..
sobsss..tringat zmn tecik2 dlu plop. -.-'

Syara Mohammad said...

namanya benda itu:

REHAL


Syara ada jugak. Cantik kat rumah.
Tapi skrg ada yg lagi besar and moden. plus, lg tinggi sebab mcm susah nk bongkok bila baca Quran.

TK said...

itu namanya REHAL...!

senyumSOYA said...

klate panggil ghaha.. ^^"

make sedak tapi jange sapa boyah perot...

yuna icha said...

gaha nama kot kelate.. hehe
unik kan pembuatan die?.
dulu masa kecik kecik kagum sangat dgn design gaha ni.. huhu

SoLy SoLicious said...

ambe panggil rehal je...hahhaa

FaKArePa!n said...

reha or..

Amirah Adnan said...

teboyah..kehkehkeh..

exam best.. nikmat mcm ko dpt bonus tuh..-.-''

Muslimah Optimis said...

aku panggil rehai jugak... kalo xdak benda ni ngaji buh atas bantal je.. hihi.. tapi sekarang pakai tafsir yang kecik tu errr, pegang je.. hukhuk..

Paradise Gal said...

selamat bebuka encik jiji yu

adrinaqamarina said...

rehal ni pernah tekepit jari dulu. -.-'

nurdani said...

rehal. kalau pegang kena hati2 sebab boleh terkepit.auwwww.kih3

ILA HonEyBuNNy said...

ya rehal...tempat letak Quran dan baca Quran..hehe

adehh..tulis kelate dop pahe la...saboor ja...ehhe..

Sunah Sakura said...

aku baru nak cakap rehal...da ramai orang cakap da...

yuna icha said...

silent reader je ambe selama ni. jarang komen. bereh boh. hhehe

lynna heejuzz said...

alhamdulillah... masih lg sy mengenali 'harta' ni.. rehal, nama yg diberi.. :)

NURUL AINI NORAZMAN said...

itu rehal!! aku selalu hempok kepala adik aku guna rehal tu klu gadoh,.hahahaha

MerLe said...

aku pnggil rehal..xtau la klu ko pnggil nama laen... tingat dulu kt umah byk rehal sbb arwah nenek ajar ngji..

Cik Eliza said...

pacik jiji !

Kalamhati said...

bahaso standard nyo rehal..
rasonyo ambo panggey 'ghaha' jah..hehe

Nur Farah Hani said...

aiyak./. memang la peniggalan warisan nenek moyang dahulu kala.. tapi skang pun still ader.. lagi huptodate sebab gune plastik.. apa apaapun y kayu lagi sweet .. :D

نور فضيلا said...

saya panggil rehal je. nak pegang hati2. jatuh atas kaki, mau menangisss!

laskar pelangi said...

raha ore kelate kato^^

Anisa Hang Tuah said...

rehal~

Puteri Iqa Izyan said...

aku suka rehal macam ni. tahan lasak. tapi tak tau dah kat mana yang aku punye. sobs.

**::CIKNUURUL::** said...

rehal la,..tggal 1 je kt umah ni,.dlu rehal tu lg berat dr badan aku,.hukhuk,.

belogkiter said...

saya panggil rehal

James Alexander said...

gua punye special skit sbb made of steel...

Cik Bell said...

Hahahaha..namanye rehal!! igt2 lupa..kui3

Iffah Afeefah said...

aku igt jek

ayah aku rajin buat sendiri

erk tang ps tak paham

^baju kurung^ said...

rehal.yep. yg plastik pnye ad gk kn. tp snang patah. skali adk ak duduk, patah 2

ema maiziana said...

ore klatey pggil GAHA.

ore luar pggil rehal..haha ;)

tomatokering :) said...

kat rumah aku berlambak . nak tak aku hadiahkan ? haha

ika said...

namenye rehei . hee .

sape tak tau dialah kuno .

yad'z said...

rehal aku takde dah yang hok kayu ukir2 macam ni.. tinggal kat rumah lama.,.. sekarang ngaji dok pakai bantal je.. betul tu.. tak kirelah berzaman ke berkurun.... mengaji tu yang penting... santapan jiwa kita.. rohani kita..

Luqeem™ said...

rehal aku smua yg plastik tu..brat..

blaja la quran walau di mana saja anda berada, kcuali tmpat terlarang..

ghost writer said...

aku pun dah lupa namanya.mungkin tak penting sangat kot nak ingat.

reenapple said...

daa lama tak guna ghaha tue... huhu

syarifahsidrus said...

panggil rehal..tapi dah lama tak guna T___T

Suhaili Sarif said...

eh da lama x ngaji guna rehal..hehe
rasa mcm nk crik balik je kt rmh nnt

cik pulau said...

aku kenal la..
ado 3 umoh aku.. hehehe..

teboyah peghuk.. nyada xleh bangun la.. hahaha

Ainul Hayat said...

Ini Rehal. Sekarang kat umah ade yg plastik je. Selalu pegang je Quran time ngaji. Tak pun buh atas bantal cam yad.

cimOt said...

kitab hok dok nak ngaji tu yg penting...
jom ngaji jom!

sergeant keroro said...

rehal!! haha XD

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved