bergeli geli dengan jiran

member aku punye cerite..die kata..zaman sekarang dah tak macam zaman dedulu..orang tua tua..dapat kenal jiran sekampong..tapi kita sekarang dengan anak senirik pon kekadang tak sempat nak bergeli geli..apatah lagi dengan emak anak..mana taknya...sekarang ni zaman kerja kerja dan kerja..apak kuar pagi..emak pon kuar pagi..anak kuar pagi jugak nak pergi sekolah..

apak balik rumah waktu maghrib..emak pulak waktu dekat nak maghrib..anak masa tu entah balik ke belum lagi..malam malam..anak kena suruh buat kerja sekolah..apak ngadap tivi emak pulak dok baca majalah hiburan..dah tu..bila nak besua muka dengan jejiran..setiap hari pusingan cenggini berlaku..kita je kekadang sedor tak sedor..


aku tengok le..antara tempat terbaik kita nak bergeli geli dengan jejiran kan ialah kat surau..time semayang jemaah..


p/s
cer klik
gua rasa isu kebuluran somalia dah lama kan terjadi..tapi kenapa sekarang baru havoc havoc eh????apa pon kita cuba membantu setakat termampu..doa pon kire tolong jugak ape..yer tak..takkan berdoa pon tak mampu kot.



bukan sekadar omongan kosong

29 comments:

Lea IsNaw! said...

waktu kenduri boleh jugak bergeli-geli
time rewang2
wah best3

Asyila Zainuddin said...

waktu raye pun boley je.. :)

Syakir Rahman said...

tu majalah dr somalia ke??? cover die lg gempak dr sesetgah majalah kt malaysia...hahaha

akoo pae said...

huhu aku tak kenal pon jiran aku sape weii..

=.=''

chiLleD...!! said...

tiap2 hri cuba bergeli2..tapi jiran lak yang xdop kt umah..kuar pgi balik mlm..

wa khairul onggon said...

Betul tu.. rugi ler sape yg tak pegi surau/masjid.. Nak tunggu kenduri pun baru nak kenal2 susah jugak kan..

laskar pelangi said...

a'a la kan..boleh merapatkan hubungan sesama jiran bila kita semua pergi masjid..:) jangan plak memulakan sesi mengumpat kat sana..

Luqeem™ said...

tu tak termasuk lyn internet lg..budak2 skrng rmai yg dh lyn internet, smpai mak bapak pnggil pn buat donno je..

Diana @ bilakukatacinta said...

aku nak bermaah mesra...aku taknak bergeli-geli..hehehe

Niena Pengembara Ilahi said...

skang ni xcam dlu dah, knduri pn tempah.. kalo dlu ramai2 buat... skang ni sorry laa..masing2 sibuk, gotong royong kmpung pn mana ada dh skang ni..

tpi klau raya tu bru kenal, sy sndiri pn dh lama xjmpa sepupu, sekali jumpa dh berubah smua

belogkiter said...

saya jumpa jiran saya dalams ebulan pun tak tentu sekali. haihh

James Alexander said...

kesuntukan masa membuatkan aku nak bergeli-geli pon dah x de selera..

NURUL AINI NORAZMAN said...

haah dah kua kat blog ben baru havoc pastu..tu la kot fungsi org brpengaruh ni.. cube klu aku org 1st yg ajak buat entri pasal ni mesti tak ramai yg ikot,.sbb aku tak brpengaruh,.

D_08 said...

tapi bile udah dok bandar ni..... bukan kate nak bergeli2 dengan jiran....tengok muke pun kadang tak peghenah..... ape ndak jadi le....

Sunah Sakura said...

erm..isu lama, sekarang baru nak havoc..salah satu, mungkin sebab politik... wallahu'alam...

Iffah Afeefah said...

mse open house bergeli2 jugak

erk aku doakan da

ch!natsu said...

rsnya org2 kita nie mampu lebih dari berdoa.. kalau mampu berdoa xkan yg lain xmampu kot.. xmampu ke xnak.. bule kan aku ckp cmnie? ;P

Qaseh dalia adelia said...

kat surau mmg bergeli2 , emm rumah sebelah cikgu ,rumah ye tinggi .. laung byk kali tak dgr sob3x...

kenduri mmg waktu yg plg sesuai nak bergeli2

MerLe said...

tul2..kt surau je bleh jumpa..tak pun time g pasar..ms bekwoh ke..tp klu mmg jenis x g kt tempat2 gitu,mmg x jumpa la...

aku kenal lg jiran sblh umah..

Amirah Adnan said...

jiran aku sume kenal aku..

**motif : nak bagitau ko aku femes

Cik Bell said...

dalam maknanyer nie..sambil buat ibadah sambil mengeratkan silaturrahim ;)

sakurasue said...

tu lah untungnya ddk kg, hari2 boleh geli-geli~

qasehraihan said...

time xgeli pun boleh nak bergeli-geli..hakhak..
ji..sumo pue komen entry demo ni dih..amai peminat ni..hakhak

Paradise Gal said...

jiji yu ni org kelantan ke?

Umie Artoqiemie said...

malam ni bergeli-geli lagi supaya dorang kat somali tu dapat bergeli-geli jugak =)

Suhaili Sarif said...

betull...time kt surau mmg best sgt bergeli2 dengan dorg
skrg semua da keja
da x dpt nak bergeli2 :(

nuruashia ♥ said...

betul2..nk2 skrng tiap2 mlm ade terawih..yg xknl pon kite akn knl kn2..bru tahu sape jiran2 kite =)

yad'z said...

cam geli2 pulak aku dok bace ko nye entry geli2 nih.. haha.. aku dok bandar.. tak de nye nak geli2 dengan jiran.. masing2 dok kurung dalam rumah.. tak kenal jiran sebelah.. ==

sergeant keroro said...

errr, tak kenal jiran sebelah :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved