kenapa dan kenapa..

-kenapa masa bulan ramadhan le ramai yang dok mengidam macam macam..rojak buah..mee bangdung le..ayam tergolek golek..padahal kalo puasa sunat bulan bulan lain..takder pulak mengidam perbagai citarasa..

-kenapa bulan lain takder bazar makanan macam bulan ramadhan..dah tu pulak siap timbul memacam resepi baghu..

-kenapa bulan ramadhan..ramai yang boleh pulak bangun awal sebab nak bersahur..bukan sebab nak tengok bola ataupon sebab nak bangun kencing atau terbangun sebab dah terkencing..

-kenapa bulan ramadhan baru nak maen mercun..padahal aku tengok bulan lain elok elok melambak mercun kata sana sinu

banyak soal dah pulak..tapi kan..kenapa ek???

p/s
aku rasa nak wat segmen tanyala ustaz sempena nuzul alquran esok..amacam ada bran ke???



bukan sekadar omongan kosong

25 comments:

Princess Nur said...

kenapa bulan pose baru nak ada colek? kalu dop takdok pun gerai colek yg dh get ready seawal 2 ptg..huhu

ika said...

kerana manusia memang begitu .

FaKArePa!n said...

Bulan ramadhan tahun ni la aku baru kenal dengan air kartira.. heheh

sergeant keroro said...

kerana kita dah dibiasakan macam tu.

segmen pe?

balik kubang kerian esok, hehe :P

nanad said...

kerana bulan ramadhan bulan teristimewa :)

Lea IsNaw! said...

sebab bulan ramadhan bulan special
bulan yg kita wajib berpuasa
bulan lain sunat je =)

reenapple said...

kerana ..err kerana... kerana... tanggungjawab kot??? eh...
tak tao....heheh

Muslimah Optimis said...

kenapa ek?? aku pon nak tanya kat ostaz chong ni kenapa??? eh..eh..kalo orang kedah tanya awat wei?? habaq sat

aimie amalina said...

tanya lagi kenapa..hanya menambh lagi kenapa..kikiki

wat jek,
mest ramai braaaan 0.0

Sunah Sakura said...

aku pun tertanya2 gak..

ko wat la weh...

puteri ain said...

kerana amik mood raya . haha

diana said...

kerana dari kecik lagi..kita dibiasakan untuk buat semua tu..:)

Nur Farah Hani said...

kenape?? itulah perbezaannya diantara bulan ramadhan ngan lain2.. hehe.. jawab soalan tak... :D

SoLy SoLicious said...

kenapa? kenapa?? hmmmmmmmmmmm

^baju kurung^ said...

knapa bru skrang ko tanya knapa??knpa xtanya bulan2 lpas?knapa???

Luqeem™ said...

kerana kita mengiukt trend semasa..

Suhaili Sarif said...

spill it ustaz
esok kami tunggu segmen tu

laskar pelangi said...

a'a..lepas ostad dk persoalkan..baru terfikir.kenapa ehhh

James Alexander said...

saja buat havoc skit...

Amirah Adnan said...

sebab nak buat kelainan katenye..

buat lah segmen tuh..aku tgh rajin ngapdet blog neh

ishiko said...

kenapa?

kenapa?

kenapa?

dh musim dyaa...

Umie Artoqiemie said...

bran ! bran ! :DD

Paradise Gal said...

sy mengidam ayam percik tak kunjung tiba. waaaaargghhh.. sadis sungguh

Gen2Merah said...

iyalah, kenapa Ramadan ni orang selalu tak sabar nak menanti syawal sedangkan ramadan ada dua minggu lagi.. huhu

kiera'sakura said...

kenapa bulan ramadhan baru ko tnye soklan cenggini? kihkihkih jawab ostad jawab... :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved