wordsless..tapi ada jugak cakap sikit sikit..aci tak







disana ada yang mati kelaparan..
menderita kehausan..


 kita disini seringkali tersadai kekenyangan..
dan masih ramai yang lupa cara dan erti bersyukur pada tuhan.
ringankan tangan..tekankan nuffnang..ekeke..





bukan sekadar omongan kosong

30 comments:

UNA budak BAEQ said...

err tekankan nuffnang ?
aku baru nak insaf sikit terus tak jadi nk tkan nuff :p

kita terlalu mewah dengan makanan sampai sakit mati sebab makanan .

butterflyana said...

err...kesian ok.
tak sanggup nak tengok :(

Paradise Gal said...

bile tengok n kenang org yang x cukup makan kt sne sini.. siap kene merayu2 nk mintak sesuap makanan.. sy jd x smpi hati nk buang or tak habiskn makanan..

H.J said...

blurp...syukur kita disini sambil tak lupa di sana

Edy Zaidi said...

insaf jap 5 saat...5 saat je sbb ada perkataan nuffnang kat situ..terus xjadi nak insaf lama2

Paradise Gal said...

heee... menyibuk lagi nk komen. tak lah.. org nak ckp time kasih daun sup sbb memberi komen yg agak bernas kt blog sy td. makasih. slmt smbhyg subuh..

Cik Eliza said...

huuuuuuuuu~

alhamdulilahh!

SoLy SoLicious said...

Bersyukur dengan nikmat yang diberi......

tekan nuffnang??nuffnang ads pun xkuar2...heheee

ïêmå å¢klê§ said...

jangan insaf je, tapi still bazir makanan

aimie amalina said...

bile makan.ingatla yg kelaparan tu..huhu
jgn main sumbat jek..

sergeant keroro said...

erk! apsal gambar katak last tu, sensitip woo :P

Luqeem™ said...

mnusia yg x ingat sama mnusia..

EmaN said...

Sedih nye tengok..smpai nampak tulang2...huhu..

Faaein Talip Roy said...

kadang-kadang bila kita lihat gambar macam ni.. masa tu lah baru kita nak rasa kesian.. tapi apa tindakan yang kita dah buat? hanya setakat kesian sahaja ke?

lepas tu bila dah tengok gambar2 macam ni lagi.. kita lupakan kesengsaraan mereka.. betapa kejamnya kita bila mengingati mereka hanya seketika cuma..

hah! yang dah kerja.. gaji berkepuk-kepuk tu apa lagi.. infakkanlah sedikit harta yang kamu ada untuk mereka.. jangan takat kesian di mulut aje.. hehehe peringatan untuk aku.. dah kerja nanti nak banyakkan amal jariah.. InshaAllah..


p/s:rasanya ni komen ana paling panjang dalam entri enta.. takperlah enta.. ana dah tak menanti-nantikan kedatangan enta dalam blog ana lagi.. dah tak komen pun tak per.. tak jejak lagilah tak pe.. ana memahami keadaan enta yang makin fofular itu..

Faaein Talip Roy said...

*lepas tu bila dah TAK tengok gambar2 macam ni lagi..

tertinggal pulak perkataan TAK tu..

fairuz said...

haha yang tekankan nuffnang tu paling terkedu. kbai

qasehraihan said...

sama macam edy..insaf 5 saat..hakhak

told la hejauw said...

terkesan jugak tengok :)

kiera'sakura said...

aku baru jer sedih sekali tgk baca nuffnaf potong trus... :D

Anum said...

x sampai nak tgk gmbr2

Run Away said...

wah...kesian..

akoo pae said...

haha pantun ke 2 ayat last tu? =p


syukur2 dgn sgale nikmatNya.

Liyana Zahim said...

Kat sne musim panas terlalu panjang.. Sungai sume kering.. Sian kot dorg neh.. Tp aku rasa dorg ni lau mkn bnyk pon mmg tanak gemukla sbb aku ada mmber org somalia sorg.. Kurus panjang cam lidi.. Pahtu cam tanak mkn sgt pdhl dok mlysia sgala jadah mende boleh mkn.. Aku tak phm btol lah~

Suhaili Sarif said...

T_T
syukur alhamdulillah
ji,ko suka makan ape ji?

✿....rossa alina....✿ said...

haaa da tekan dah.. :)

MerLe said...

insaf ble tgk gmbr....eh,nuffnang tu ape? ::wat2 x fhm::

Qaseh dalia adelia said...

puasa mengajarkan kita merasai kesusahan2 orang lain yang tak mampu menikmati makanan seperti kita ...

cik pulau said...

err..perlu ke mention tekan nuff..adeehhh~~

Iffah Afeefah said...

ko dapat be ke weh

アヌムちゃん said...

sedih tgk gmbr yg atas2 tu..kita ni mmg patut bersyukur..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved