melondehkan kain imam...

alhamdulillah selesai sudah semayang tarawih bagi malam kedua..meh nak habaq kat hangpa suma..malam ni ceq ada kesah ngeri..sepanjang ceq jadi pak imam tarawih tak pernah2 ceq dinodai dengan rakusnya.tapi malam ceq hampir2 hilang teruna.. 

"abang2  cepat la cemayammmm...cemayam banyak banyakkkk wat apa....owang nak balik ni"

begitulah ghupe rintihan seorang kanak kanak dalam lingkungan usia tiga tahun..sambil sambil dok merintih boleh pulak budak tu dok taghik2 kain pelikat aku..tetibe rasa kering kepala hotak nak bagi tazkirah memikirkan terlondeyhnya kain pelikat aku..nasib tak sempat nak londeh..kalo tak aku dah tak teruna lagi..naseb baek le engko kiut budak oit..

"pesanan untuk ibu2 bapak2 yang dirahmati ALLAH..nak bawak anak tu tak salah..tapi tengok jugak perangani anak tu macam mane gamaknya..kalo dah sampai tahap mengganggu kosentrasi dan responsibiliti pak imam..menganiayai orang lain tu namanya..sekian tazkirah untuk malam kedua dari saya..."

p/s
malam esok kena pakai boxer due lapis..



bukan sekadar omongan kosong

24 comments:

aimie amalina said...

hahhahaha
hadoiiiii
mesti dh berpeluh2...
ish2..
betol3!

Faaein Talip Roy said...

hahaha.. hati2lah lepas ni..

Lea IsNaw! said...

ko pakai spender tak weyh? hahaha

Iffah Afeefah said...

cehhh

malu

ko tk reti ikat ke?

pakai jubahla kalau gtu

Sunah Sakura said...

gelak tutup mulut kat ostad...

sergeant keroro said...

haha, boxer kasi tebal sikit :P

My Name is Mar said...

Ha-ha-ha:D
Siyesss macam siak dowh...
Ha-ha-ha:D
Sok pakai tali pinggang lah weyh kat kain pelikat tu..
Ha-ha-ha:D

Orang berbudi, Kita Berbahasa.. Orang MENYANYI?

Asyila Zainuddin said...

ok, nasib adik kite tak buas2 macam budak tu.. heee~

cucu umie said...

betol2..kalo budak yg dgr ckap it's okay..lgpon bgus mengjar dripada kecil cuma perlu fham akan kondisi anak mereka tersebut..huhu

laskar pelangi said...

ahaks!
=D


lawak2!

ika said...

haha . gile ah .
eh cantik header baru .
anyway , slmt berpuasa !

:)

shera haifa said...

ibu2 bapak2 nk smbhyg terawih sekali setahun.. kalau xbwak anak nak tngl kat sapa.. kesian ibu2 bapak2..

James Alexander said...

nasib begitu baik buat pak ostad... hehehe...

delarocha said...

bapak2 kena tarbiah anak2 dulu sebelum bawa g masjid... jangan buat bising apatah lagi menarik kain pak imam.. huhuhu

Scya Lollita said...

hahaha .
so ko trune lg lah ni ??

Afikah Aziz said...

tergelak sensorang bace entry ni haha..kesian,sib bek teruna lg kn pak ostad,err budak tu lg ke pmpuan eh :p

**::CIKNUURUL::** said...

ustad rock,.ehe,..bahaye la kalo pkai kain ye,.dh tu nk pkai ape ye pak imam?,.

bukankosong said...

kalau terlondeh alamatnya tukar masjid pahtu

then glamer seantero dunia

liyana said...

plak dh..haha..kt surau mne wes..nk gi skali..haha

intan.maisarah said...

.

budak tu..


budak tu


comel

Qaseh dalia adelia said...

haha xde maknanya ilang teruna.. ngek ! ..

Ummu~Ishak said...

jubah la dik + suar panjang

kiera'sakura said...

hahahaha... lain kali ko ikat ngn tali pinggang kain tue.. hihihi

reenapple said...

lenkali pakai seluar... wahahhaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved