spontan kekhamisan..

abi salu pesan
"nabi ajor lalu kat tanah perkuburan kena bagi salam..
tapi aku terpikir..
..nak bagi salam untuk yang hidop pon susah..
inikan pulak..."



bukan sekadar omongan kosong

22 comments:

aimie amalina said...

huhuhu
betol! cam ade poh kong dalam mulut..huuu

Faaein Talip Roy said...

first time aku tengok batu nesan cam ni...

Asyila Zainuddin said...

jarang lalu tanah perkuburan.. :)

sergeant keroro said...

kenal selalu amalkan :)

Atiqah Sa'ahiry said...

assalamualaikum....

PENCONTENG said...

Assalamualaikum ya ahlu dunya.

laskar pelangi said...

Assalamualaikum :))

blog-tips-kurus said...

bagi salam kepada ahli kubur adalah lebih mudah.. :-)

SoLy SoLicious said...

mase kecik2, ustazah pesan mnde yg sama... kalu lalu kat kubur, bg salam......alkisahnye,kami ramai2 balik sekola..tepi sekolah ade kubur... macam koir pulak bagi salam ramai2 mse lalu kat kubur tu..kuat pulak tu.. makcik/pakcik yg lalu kat situ terlopong..hahaha...

Pembunuh Tanpa Bayang said...

roh mereka masih bisa mendengar.bagi salam semasa melalui atau menziarahi tanah perkuburan,itu tanda kita hormat.

asnizaziz said...

Sudah bangun ke belum, Assalamualaikum :))

Nur Farah Hani said...

kene la belajar.. hahah.. tak pun jangan lalu kubur lagi.. tapi siyes kekadang takut nak bagi salam.. hehe

peachippo said...

tapi cik lagi suke bagi salam mase lalu kat kubur..
rase tenang je... :)

kHaiRunNisSa iRnA said...

peachippo..sama la kite....bila bagi salam tu cam timbul keinsafan pulak kat diri....sbb satu hari nanti kat situ jugak tempat kita...



www.ummijournal.blogspot.com

izfanora said...

xpernah nmpk batu nisan mcm nie..

jrg nk lalu kwsn perkuburan.. bila sesekali lalu, mmg ingt utk beri salam..

RaraTan said...

selalu jugak beri salam bile lalu depan kubo. tapi pernah terpikir camnelah kalau ade yang menjawab lepas kite bagi salam tu ek? ki3

Cik Eliza said...

um,, kubo mane nie ???

bersama kak Es said...

assalamua'laikum JIJI

kiera'sakura said...

btol2.. ade ke dtg umh org x bg salam.. trus menonong msk.. no manners sungguh...

diana said...

heheh...
orang datang umah akak,
kalau setakat "pin pin"
je jangan harap akak nak buka pintu.

Iffah Afeefah said...

aku slalu bgi salam

tapi membe aku kate kalau nk bg salam kene bace al fatihah sekali

aku tatau la mne y betul

James Alexander said...

mcm biase nengok kubur ni...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved