SUBUH 2.0

kringgg...sentap gegendang telinga dengor bunyik loceng jam yang style klasik tu..hadoi..esok nak kena set lagu ramlah ram pulak buat alarm kejutkan sahur..baghu le mendayu dayu..takderla bangun muka masam mencatu..

sahur sahur sahur..ektibiti pertama lepas je celik mata..ofekooossss kejutkan awek..pas tu baghu le sahur..orang awam rasanya dah tau..sunat jugak hukumnya melewat lewatkan sahur..tapi haramjadah hukumnya kalo lepas sahur tidor balik dan lewatkan solat subuh..bukan ke lebih baik kalaulah jemaah yang pergi ke masjid pada waktu subuh yang 2.0 rakaat tu sama ramai dengan yang pergi perhimpunan BERSIH 2.0 itu hari..

sunat hukumnya melewatkan sahur..tapi mentibang namanya kalo melewatkan solat subuh..sunat hukumnya mengawalkan berbuka pose..tapi tenuk jugak namanya kalo tersadai kekenyangan sampai nak masok waktu isya..

amboi  mentibang sayang..mentibang kaki temberang..
mentibang sayang..sayang mentibang..
buang buanglah perangai setan..




bukan sekadar omongan kosong

30 comments:

Gen2Merah said...

saya setuju dengan neskepe milo... lepas sahur tak baik terus masuk tdo.. apa salahnya mengaji al-Quran dulu.. kalau surau dekat jaln kaki lah terus menuju utk berjemaah subuh..

selamat bersahur ye

Iffah Afeefah said...

sedap lagu ko tu ji

err paling lewat aku shur td

aimie amalina said...

mentibang aje la ye pak ostad..
heeee..
adoi...kenye peghut dok butal =p

tulus sweet said...

mentibang tu benda apa?

Wadi AR said...

setan kene ikat encik

PENCONTENG said...

weyh, comey giler gambar budak tuu..

ya dan sekarang pukul 6.10. tak reti2 aku nak amek air semayang. okbye ostadd

ïêmå å¢klê§ said...

lepas solat 2 jangan la bw je..
buat la perkara amalan yang laen dulu ker..hihi

Atiqah Sa'ahiry said...

ahhaa..laaaa...hari ni sabtu..cuti..

Kalamhati said...

mentibang tu gapo abe jiji weh..akak tok tau

Cik Eliza said...

ostad , sy sahor air je ponnnn.

:P

UNA budak BAEQ said...

sedap lah pantun 3 kerat hang . agagaga

tu ah dah alang2 bangun sahur tu semayang je la subuh sekali . dah lama nak tunggu subuh semayang je la sunat2 lain dulu . *kata kt diri sndri *

sergeant keroro said...

hahahaha XD

tomatokering :) said...

haha , mentibang tu ape ek . errr

Suhaili Sarif said...

katipatang kalau dah subuh tidur balik :p

Suhaili Sarif said...

jiji..komen entry nuffnang 2 kt mana ya?

Cik Bell said...

hhaaahahhaha..tak terasa langsung dengan entri nie..;)

intan.maisarah said...

comel aje entry ko kali ni jiji

skandaLdariLangit said...

budak tu skali tgk mcm sara..

nuyu said...

untung la ad awek..bleh gerok awek...
wakaka..

kito alarm ja tulum gerok...
mujur ad alarm...
terima kasih alarm! :')

ain fathihah said...

lepas sahur terus bersiap ke sekolah

intan.maisarah said...

muka aku zaman budak ada la sikit

dah besar ni
tak comel dah
haha

liyana said...

comel dak tu

izfanora said...

boleh tny x.. mentibang tue apa?

suka tgk tgn budak gurl tue..

betul tue.. seeloknya, ikutlah sunnah. msh BERSIH tue sume nak bersihkan. tp, bila ramadhan xnk pulak sapu bersih pahala yg ada. huh..

Qaseh dalia adelia said...

hahaha pantung ke bawah sekali tu ..
lucu bebenor .. inyaAllah ostad

James Alexander said...

ok... mentibang punye lagu mmg ade style... hehehe...

akoo pae said...

mentibang tu mende weh?

sue-sama said...

xde awek/pakwe..alarm kan ade

Sunah Sakura said...

eeehhhhhhhhhhhh! kenapa banyak mentibang ni???

kiera'sakura said...

ko bru bela mentibang ke jiji? hahaha

cik pulau said...

sentap nokk.
aku tido lepas subuh wehhh.
huhuhuh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved