suka melakukan perkara terlarang

dah memang jenis perangai manusia suka bebeno melakukan perkara terlarang..perkra terlarang disini bukan bermaksud perkara tuttt tuttt sahaja ya..buka minda dan pemikiran anda ya..perkarang terlarang disini bermaksud perkara yang dilarang..

dari kecitt hingga sebeso besor umat..dari belum berbulu..sehingga berbulu bulu..memang suka bebeno dok buat benda2 yang orang larang..nak bagi contoh memang berlambak..

tadi je baru aku lakukan perkara terlarang..bile terjumpa signboard "ini jalan sehala"..tetibe nafsu aku meracuni fikiran aku nak menggandakan jalan tersebut dari sehala menjadi jalan yang berhala hala tujunya..

 cer pikir balik kekadang kita manusia ni..memang suke bebeno membuat perkara terlarang kan..kalo yang manusia larang tu boleh la dipertimbangkan kalo kita buat..tapi kalo dah larangan ALLAH..ramai jugak yang buat tak endah..tu kira dah mengundang padah..


itulah manusia..kan dah kata jangan tengok dalam lubang tu..nak jungak dijenguknya..bila dah terkena..ada yang ilang sabar..ada yang sedar kesilapan diri senirik..bila dah sedar kesilapan diri sendirik mula la mencari..kesilapan untuk diperbaiki..kisah melakukan benda dilarang ni pon pernah berlaku pada atok kita semua..NABI ADAM 'Alaihissalam..ingat lagi tak kisah tu..kisah yang banyak memberi pengajaran kepada kita..kisah laen elok2 pulak kita boleh ingat...




bukan sekadar omongan kosong

40 comments:

Anisa Hang Tuah said...

heks
the way i call as.
macam kurap
makin digaru
makin sedap

Sunah Sakura said...

sama macam entri jangan tengok tu kan...

Ieda Al-Habsyi said...

hahahahaha! lucu lah video tu :)

chiLleD...!! said...

hurmm..manusia..manusia mudh lupa..sesuai dengan perktaan manusia.

agak2 kalau larang wat bnda baik diorang wat tak??

cik pha said...

manusia benda y TAK BOLEH BUAT tu y nak dibuat.kalu kat sekolah letak signboard sila baca..tkde y nk baca.tapi kalu letak TOLONG JANGAN BACA.mesti ramai y nk baca.lumrah manusia sifat ingt tau

Luqeem™ said...

hahaa..style vid ni..

setiap manusia ada sifat curious..sbb tu ramai yg mncuba. wlupun dilarang, masih nk mncuba jgak..

liyana said...

ok..

kokser kokdam said...

xleh tebeng lare.. keno suruh..

haha

Cik Bell said...

nak gelak guling2.hahaha..lawak giler video tu..
Padan muka..dah kata jgn ,buat jugak..ish..sikap manusia.ish3..

Iffah Afeefah said...

slalu cmtu

pastu maki2 org kan


sengal je

unieMARKS :) said...

lagi dilarang lagi mau dibuatnya. biasalah kan. apsl video tak boleh tgok pun? hu

Diana @ bilakukatacinta said...

terkadang boleh jugak melakukan sesuatu yg bertenantangan..tp jgnlah yg bertentangan agama...

adrinaqamarina said...

taknak tengok video tu :P



tapi kan betul orang selalu cakap, benda yang orang larang tu lah yang nak buat sangat. err bukan orang cakap tapi mak mak selalu cakap :D

Lea IsNaw! said...

perkataan JANGAN tu buat org rasa tertarik nak buat..hehe

Niena Pengembara Ilahi said...

tu lah, msa kekecik dlu mak klo nk larang anak2, dia suh buat lagi bnda tu... suma pakat paham la hehe..

sergeant keroro said...

memang selalu camtu, huhu

Nur Farah Hani said...

hehe.. tak tengok tak tengok... so ak bukan dalam kategori makin dilarang makin buat.. haha.. :D

belogkiter said...

lawak betul video tu

Mila Ahmad said...

haha..kan dah kena da ckp dilarang nk jugak..amek kaw!!!haha...

Atiqah Sa'ahiry said...

kita pun ..lakukan perkara terlarang..langar lampu isyarat..

::Cik Pija:: said...

lagi org larang, lagi tu nak buat. :)

IeRa said...

dah selalu sgt dah buat..
dilarang memotong..terutama ;p

sakurasue said...

mungkin kita mudah tertarik benda yg negative kott -> jangan

Asyila Zainuddin said...

haha.. contoh simple, jgn buang sampah kat kawasan tu.. tp penuh gak sampah kat situ.. ngee..

akoo pae said...

ade ape dalam lubang tu wei??
aku taknak tgk sbb aku tak nak buat perkare terlarang..
haha

tapi..aku nak tau..ade mende??

Loyar Lawa said...

ohh sye x tengok video tuh.. tp sye tahu dy kelakar... huhuhu.. manusia kan suka x sedar diri... huhu.. erk~

nurAMALLINA said...

hahha lawak ahh video tu!

Cik Eliza said...

hahaha!

lawak seyyy!!!

kalau x silap , vd nie ade dlm slh satu rancangan tb kan. HAHA

izfanora said...

mmg sifat manusia tu lupa dan suka buat perkara yang dikatakan JANGAN.. kononya nk mencari, kenapa, mengapa dilarang.

アヌムちゃん said...

bnda yg dilarang tu la yg nk dibuat..lumrah manusia tu..tp x semua cmtu jugak..

bukankosong said...

sifat ingin tau manusia tu yg mahal

syarifahsidrus said...

kalau cakpa jangan, makin orang buat kan

d_LA said...

hok xse buwi wat tulah hok nok sgt buat..supo main mercun la..selagi x keno slagi tu main

Hanis MY said...

stuju dgn dyla tiak tahun ado hak cedero main mercun tapi gak duk main2 la sapa loni...nauzubillah dr buak bendo hak dilarey daley islam...

- abdul hadi abdul muti - said...

hahaha.ni bang bang boom indonesia ke?

intan.maisarah said...

perasaan ingin tahu itu tinggi

aimie amalina said...

huhuhu
betol2...
len kali kene cakap cm ni gaknye:
"sila lalu sini.."-utk jalan sehala
baru nak ikot..huhuhu

James Alexander said...

my heart couldn't stop pounding when my curious level is too high...

kiera'sakura said...

itulah fitrah manusia... yg dikata jangan tue.. yg tue jugak la yg nk dibuat...

Suhaili Sarif said...

ji,sapa design template ko ya?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved