yeay2 dah nak raya

16 ramadhan 1432..

hurm..
baju raya dah ada=settle
seluar raya=settle
spender raya=cukup
ketayap raya=dah sedia ada
tongkat nak khutbah raya=dah ada
kereta raya=on da way
kueh raya=makan kat umah orang je..untung untung tapau bawak balik umah
rasanya bab2 raya sumer dah settle..alhamdulillah..

pehal awal sangat persiapan nak raya..
bukan bermaksud nak menghalau ramadhan pergi..
tapi rasanya kalo semua benda dah settle awal awal lagi..boleh la bergeli geli dengan ramadhan sepuas ati..
sebelum beliau pergi..hentah ketemu atau tidak tahun hadapan nanti..gunakan peluang sebaik baiknya..agar tidak menyesal dikemudian hari..

Dari ummul mukminin, Aisyah ra., menceritakan tentang keadaanNabi saw. ketika memasuki sepuluh hari terakhir Ramadhan: “Beliau jika memasuki sepuluh hari terkahir Ramadhan, menguatkan ikatan pinggang, menghidupkan malamnya dan membangunkan keluarganya.”



bukan sekadar omongan kosong

29 comments:

Diana @ BKKC said...

aku :

baju raye = 0
tudung raye = 0
duit raya = o
kasut raye = 0
kuih raya = serdak je ada..yg lain aku wat sample...

first tyme..mendahulukan bnda lain selain persiapan raya...

aamalinaazman said...

uhuhu
tadi bawu dgr lagu raya kat radio..
aiyakkkk
apekah?

intan.maisarah said...

ramadhan nk berlalu dah
soobs

Azie Rashid said...

hua. org keje nk beli ape pun bole. ni nk mnta ngn mak. takot2.

bykkan ibdah 10ramadan terakhir kan ustaz? =)

Umie Nadhirah said...

Tongkat nak khutbah tu penting..

record lah video incik berkhutbah raya nanti ye.. nak tgok..

Anisa Hang Tuah said...

mintak mak kueh sepotong
saya mahu makan kerna perot kosong

Qaseh Dalia said...

baju raya - done
yang lain tak dangg

Unknown said...

terbaekk~ saling mengingati..

Anonymous said...

kt sni raya eidulfitri dismbut sderhana...so x kisah sgt psal persiapan raya...

blur kiddo said...

huhu. tak ready ape pon lg~

Nur Farah said...

wuyooooooooo kalah kami2 perempuan.;.. fara satu ape pun tak der lagi.. huhuh.. :D

James Alexander said...

gua cool jek. gua still guna pakai yg lama jek. x perlu baru2 dan stylo2. Kuih raya tahun lepas pon gua guna balik je. bagus gua kan...??? hehehe...

laskar pelangi said...

wah! segalanya pasal raya dah settle ye..duit raya mana?? hehehe ;D spender raya pon ade..macam2 lah pak ostad..kih3

Nuruashia said...

woh..dh ready benar nk rayo dih?? kito bju rayo xdop sela habok agy :(

Lea Isnawi said...

duit raya utk aku dh sedia?

Soul Seeker said...

cikpija malas nak beraya. teringat tak lama lagi nak masuk u dah. -.-

Nuruashia said...

yup..ore klate laa..senegeri ngn owner blog ubi badak ahahhahha

Luqeem™ said...

mencari sinar lailatulqadr..:)

Anonymous said...

PMR nak dekat....x boleh raya sakan...

*komen ni ikhlas drpada pelajar2 yg bakal menduduki PMR

xde kne mngena ngan aku pon..hahahah

Unknown said...

expressssss nyeeee ko..

aku satu hape pon tak settle lagi..

busy study.. muahahaha!

K said...

vlog raya?? HAHA

Kira Sakura said...

huyoooo kereta raya on da way tue,,,, :p

Noraien said...

wahhhh,awalnyer wat persiapan !hehee

# xsabar nak raya (:

Elly Jade said...

bergeli2 nak raya
haha..ptt nama jiji ustad geli geli.hehe

surianisiti said...

awal giler dah siap. siap ade kereta raye tu xley bla.. hahaha

Anonymous said...

fuh,awalnye siap..aku satu ape tak siapkan lagi..hehe

Unknown said...

kete raye

aku suka tu

hahaha

Unknown said...

kereta raya????
wah...
raya sakan la kamu ye...

Fasihah Supian said...

aku setuju sesangat, persiapan raya ni kalau setel before ramadhan lebih baik, rumah dah siap berkemas, puasa tak yah nak pk2 macam2..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved