tak berilmiah langsong..

sempena dah makin dekat nak berbuka..gua cuba bukak radio ingin mendengar muzik muzik indah berirama padang pasir sebelom tibanya azan menandakan waktu berbuka puasa..tiba tiba ada satu lagu indon berkumandang cenggini lebih kurang liriknya..

jangan kamu menghisap rokok..
kerna itu amalan terkutok..
isap rokok sedutnya asap..
asap itu santapan bapak jin..
kalau kamu isap jua asapnya..
nanti jin bingung hendak makan apa...

serasa rasa gua..dah jarang sangat dah lagu lagu jenis berilmiah cenggini diwujudkan..standed sekang..rambut pesen kepop kepop..lagu tajuknya halim gigi rongak..uih2..dah nak azan dah..selamat berbuka pose le sekalian umat..



bukan sekadar omongan kosong

29 comments:

aimie amalina said...

den dh konyang!
wee..camat buka pose..
wee..
pas ni nak jadi komposer lagu ah..ehehhee

Sunah Sakura said...

selamat berbuka posa semuaaa~~~

H.J said...

selamat berbukak ustak ji

cucu umie said...

selamat berbuka lh yer..

sergeant keroro said...

selamat berbuka~ XD

FasiHaH SupiaN said...

selamat berbuka =)

Iffah Afeefah said...

lagu pe ni weh

makannnnn~~~~~

Kalamhati said...

Selamat ifthar ya ustaz..=)

Etong said...

eloklah d rekod lagu tu k, hahaha :)

laskar pelangi said...

ahaks!

selamat berbuka

Mdm Biar Betul said...

pergh!!! dasyat!!! berbuka sambil bace blog.... then tgk jerrr

Lea IsNaw! said...

lawak doh lagu neh....

hahaha

Suhaili Sarif said...

selamat bermoreh jiji :)

wow..unikla lagu ni

James Alexander said...

lagu unik jarang kedengaran di corong radio...

Bella Bell said...

anak murid aku darjah 3 dah hisap rokok.. tu tahan lagi baru hisap rokok.. kawan aku cerita anak murid dia darjah 2 dah togok arak..

aku tak tahu la nk cakap apa pasal budak2 zaman sekarang....

Anisa Hang Tuah said...

gitar...

apik pehe said...

fuhhh..ko pandai men gitar..aku da lame teringin nak men gitar..hahaha

intan.maisarah said...

.

ostad,
malam ni moreh makan ape?

SiS NaD said...

Salam Inchik Jiji...

Bila baca lirik2 yang ditulis tu, macam tak sedap je bunyinya... Kena dengar lagunya baru sedap kot...

HZQH said...

haa bagus, lainkali bagi video terus. bagi menangis penghisap rokok. haha

SoLy SoLicious said...

xpenah dengar pown,,huhu...

ghost writer said...

haha..

kebanyakkannya lagu begini disesuaikan dengan rentak rap @ hip hop.

biar amburadur,asal saja memberi peringatan.

Rozuan Ismail said...

kalau perasan banyak lagu indon diorang yg skang ni ada versi ketuhanan tapi lebih dekat dengan jiwa remaja

Asyila Zainuddin said...

haish.. dh lame rasenye tak dengar radio..

i'm ezza haniza said...

hari ni berbuka ape ?

izfanora said...

lirik betul-betul menusik kalbu..

cimOt said...

smart giler lirik tu..hahaha

tomato said...

haha aku layan mpop je . err

cik pulau said...

asal tak pernah dengar pn lagu ni.
hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved