TIPS MENDAPATKAN LAILATUL QADR..

sepuluh hari terakhir..sepuluh malam terakhir..mula havoc..pencarian malam lailatul qadr...havoc kemaen..macam macam petanda dok mula heboh sana sini..bulan mengelilinngi ka'abah..dah tu pokok bersujud..air telaga jadi beku..apa lagi ek..lempor mercun tak meletop..memacam lagi la..tu antara petanda petanda yang dibawak oleh mulut mulut melayu kita..toksah dok ambik kira petanda..

memang benar..Rasulullah saw..semakin hebat..tekun dan semakin gah beribadat bila tibanya sepulum malam terakhir..sehinggakan baginda mengejutkan seluruh ahli keluarganya untuk turut beribadat sama...tapi baginda mula tekun beribadat..menghidupkan malam malam ramadhan..sejak bermula malam ramadhan yang pertama lagi akan tetapi bila tibanya sepuluh malam terakhir ramadhan.ibadat baginda menjadi kian hebat..antara hikmahnya mungkin juga baginda ingin mengajar pada umatnya..bahawa jangan lepas kan peluang ramadhan yang sedang kita lalui ini.detik detik yang terakhir wajib diperhebatkan amalan dan segalanya agar ianya menjadi kenangan terindah hingga ke akhirat sana...dan mungkin ianya yang terakhir buat kita.. rasulullah pernah bersabda..

تحرَّوْا لَيْلَةَ الْقَدْرِ فِي الْعَشْرِ الأَوَاْخِرِ مِنْ رَمَضَاْنَ
"Carilah lailatul-Qadar pada sepuluh malam terakhir dari bulan Ramadhan"
(Riwayat Imam Bukhari dan Muslim dari Saidatina Aisyah R.A)

dan antara tips yang paling mujarab untuk diamalkan dalam misi pencarian lailatul qadr.yang dikatakan lebih baek dari seribu bulan..ialah..
SAMA SAMA KITA MENGHIDUPKAN SEPULUH MALAM TERAKHIR NI TANPA MENGIRA MALAM GANJIL KE TAK GANJIL KE...SAPU HABIS.. KOMPOM..KOMPOM KE???

P/S
mungkin ini ramadhan terakhir buat kita..kita tak tau kan..apa lagi..peluang dah ada depan mata..seribu bulan tu bersamaan 83 tahu berapa bulan hentah..aku pon tak hengat..ada yakin ke dapat beramal sampai 83 tahun..hurmm



bukan sekadar omongan kosong

29 comments:

Iffah Afeefah said...

erm mengejar bsme

sbb mungkin ini pluang terakhir

Hansyirah Takezur said...

yup, betul tu... sama2lah kita berusaha mencari malam lailatul qadr... insyaAllah...

peachippo said...

moge kiter dapat grab malam yg baek dr seribu bulan ini tuk tahun ni...insyaAllah.. :)

KuNanGKuNanG said...

tringin sangat dapat jumpa malam lailatulqadar ni...

aimie amalina said...

insyaAlllah!
ayohhhh!

i'm ezza haniza said...

thanks for sharing :)

NURUL AINI NORAZMAN said...

yg dok kira mlam gnjil ke tak tuh ikhlas ke dok,.hahaha
suka entri ni,.=)

Einaz Shah Rizal Thomas said...

Thanks share this ,

laskar pelangi said...

muhasabah diri kat sini...

PENCONTENG said...

sama2 cari ya, kejar sampai dpt.

:)

Sunah Sakura said...

yezzaaa ostad...nak buat entri sal ni gak..

MerLe said...

meh sama2 kita cri.. tmbh amal malam2 terakhir ni..

::ada peluang lg ke lps ni..emmmm::

Ainul Hayat said...

yup jiji. setuju. ayuh beribadah.

Ainul Hayat said...

yup jiji. setuju. ayuh beribadah.

Elyana Ahmad ツ said...

jom sama sama kejar.

Luqeem™ said...

ajal tak mngenal usia. ibadat sntiasa ada, kutip la amalan slagi usia msih ada.

Paradise Gal said...

sgt setuju. mule malam ni.. perhebatkan diri untuk bgn sembahyang malam. InsyaAllah dapat. :D

James Alexander said...

pulun habis....

Umie Artoqiemie said...

sama2 kita semarakkan sepuluh malam terakhir..

you saka pergi jauh-jauh {eklan}

risa said...

salam adik ustaz...rindukan celoteh anda:(

adwafarahin said...

jom kejar mlm lailatul qadar!!

tengs yep! :)

ir prof dr alia rosli said...

bek lah ustad. ek? sat ada benda nak tnye tapi lupe

Wadi AR said...

terbaik dari seribu bulann

tomatokering :) said...

amalan seribu tahun pon belum tentu cukup . hmm

Raden said...

ustaz..jum kite beribadat. sy byk dose..

cik pulau said...

betol...
jangan duk sebuk pikir raya je.

Qaseh dalia adelia said...

huhu insyaAllah ostad..

izfanora said...

mungkin ini ramadhan yang terakhir. belum tentu amalan kita diterimanya. oleh itu, kena sentiasa berusaha mengejar amalam yang ada.

sergeant keroro said...

insyaAllah :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved