yang terbaik untuk yang terbaik..errrrrrr

ohoit..pernah dengar ke tak...yang terbaek untuk yang terbaek..yang soleh untuk yang solehah.yang elok untuk yang elok juga.yang geli untuk yang geli geli..tipu la oit kalo tak pernah dengar..memang semua dikalangan kita..nakkan pasangan yang terbaek dalam kehidupan kita..ye la..nak wat teman seumur idop ni oit..bukan memaen kan..

tapi..layakker kita nak dapatkan yang terbaek..ye la..idop cincai cincai je..dok bergeli geli sana sini..bingai pulak tu..layakker ek..toksah la dok tanya layak ke tak.tanya apa yang kita lakukan untuk mendapatkan yang terbaik..cuba ubah pandangan diri kita senirik ..tu satu hal la..

satu hal lagi..kalo le kan..ditakqdirkan..korang punya la baek..soleh solehah pulak tu..harapan agama..tetibe yang datang masuk meminang korang..mat rempit..takpon mamat cincai2...takpon bagi yang mereka yang taraf pak ostad la konon2nya soleh contoh2nya..tetibe terpaut dekat minah mana2 hentah.siap berjodoh lagi.adil ke macam tu???yer la sepatutnya yang terbaik layak untuk mendapatkan yang terbaik kan..

pendapat aku..jodoh memang iyela..ketentuan yang dah ditetapkan sejak azali lagi..tapi ingat..ada jugak ketentuan ketentuan yang boleh diubah ubah dengan doa..usaha dan tawakal...memang kencing la kalo korang tak pernah doa nak dapatkan pasangan yang terbaik..

dah tu..kalo dapat pasangan yang hentah hapa2 jugak macam mana tu pak ostad???ohoit..dah nama pon manusia..setiap darinya ada kekurangan yang patot diperbaiki..sebab itu kita semua saling melengkapi..kan.kalo dapat yang tak berapa nak baik..jangan mudah berputus asa dari rahmat dan jangan pernah putus berhubung dengan ALLAH..usaha diri kita untuk jadi yang terbaik sambil memohon pada ALLAH supaya pasangan kita pon akan menjadi yang terbaik..

contoh terdekat..umi dan abi aku..siyes aku cakap..ekcelli abi aku tak pandai sangat pasal agama memula kawen ngan umi aku..nak mengaji pon tak reti..memang berbeza amat amat dengan keadaan umi aku..tapi umi tak pernah putus putus berdoa..tak putus asa mengajak abi aku berubah ke arah yang lebih baik..usaha dan terus usaha.dan sekarang..abi aku mampu jadi imam..dan menjadi yang terbaik jugak untuk umi dan keluarga..pesan umi..ingat ..mungkin yang terbaek itu sedang disiapkan tuhan untuk kita kalopon dia sudah menjadi milik kita.bimbing dia..sayangi dia..jadikan dia pendamping kita bukan sahaja di dunia..tapi di akhirat pon ye jugak..semoga cinta itu bersemi hingga ke syurga

jangan senang2 je reject mereka yang kita rasakan yang terbaik bile mereka mula ada hati dan menginginkan kita menjadi pasangan mereka..mungkin tuhan nak memudahkan jalan untuk kita berubah menjadi yang terbaik..grab peluang tu sebaik mungkin..lain la kalo kita taknak berubah nak jadi yang terbaik..

p/s
kalo ada pak ostad geli geli propose korang.berkenan kat korang..jangan rasa rendah diri.tetibe reject pak ostad tu.kononnya kita rasa kita tak layak untuk die..die layak dapat yang terbaek lagi dari kita..ingat .die pon manusia jugak...ekekeke



bukan sekadar omongan kosong

28 comments:

Niena Pengembara Ilahi said...

erm.. tetiba teringat kt seseorang..

btul, xsemestinya org yg kte rijek tu xlayak tuk kte, dia sbnrnya layak utk org yg lagi baik dri kte

liyana said...

ok..fhm..

ecece..dh nk propose seseorg ke

Syakir Rahman said...

herm...mak bpak ak pon mcm tuh gak dlu...=D

statement yg las tuh mcm ade kne mgena ngan cik jiji je??hahahah

AesyaZealous said...

betul2..hehe

Ainul Hayat said...

Terbaiklah entri ni.
Ko ni dalam usaha nak mem"proposed" ke ji? Gud luck ye.

p/s: Pernah ke aku merijek @ dirijek ek..?

::Cik Pija:: said...

nice one!

ni mcm dh planning nak propose org je nihh.:)

Iffah Afeefah said...

tang ps aku terase

err ustaz y baik kene rejek

hurmmm

IeRa said...

HUHU..
nape ttbe ake rase touching lak nie..
hurmmmm

selalunya bila gagal cinta pertama,
cinta kedua akan lebih baek..
insyaallah..hihi

iffah imani said...

yang baik untuk yang baik tapi kalau sebaliknya pun tidaklah salah ,mungkin ada hikmahnya.. mungkin jodoh itu salah satu jalan yang allah beri untuk mengubah seseorang..Semua itu adalah rahsia allah..

fairuz said...

aku dah kene reject. so camne ni? kbai

Luqeem™ said...

kta layak untk dpt apa yg kta layak..

klu dh lyk jgn reject..:)

diana said...

rasa macam baca tentang diri sendiri pulak..
haahaha..

akoo pae said...

huu btol2..
manusie bole brubah kan..takde hal~

hee

Cik Bee said...

well said... =)

sifu im said...

pak ostad nafsu kuat..yg peting gagoh wat ank..haha

ishiko said...

gambar sgt kewl ^^

errr...takot weyh pak ostad ni..

ghost writer said...

masih memilih yang sesuai dan sepadan dengan aku.tapi bukan lah yang terbaik di kalangan manusia,cukup terbaik di mata aku.

MerLe said...

tul tu..mgkin skg kita nmpk cm dia terlebih atau terkurang dr kita..tp kita xtau ms depan kn.. terbaik bkn bermakna sempurna serba serbi.. tp terbaik bile boleh saling mnyempurnakan kekurangan msing2.. jodoh 1 perkara yg misteri.. x elok tolak jdoh..apa lg dr pak ostad.. untung tu~

eh, ko nk g pinang spe ni? ::tetibe::

reenapple said...

errr... betulla jodoh tue daa ditetapkan..
masing3 untuk saling melengkapi...macam citer drama korea yang selalu aku tengok.. style jodoh diorang cam tue la.. hehe. sorang unperfect..sorang perfect..
aih... tetiba je tringat seseorang bila baca entry ko ni...

Lea IsNaw! said...

nk bg ke pelangi ke?

Asyila Zainuddin said...

haish.. tersedih pulak bace entri ni.. wuwuwuwu..

Sunah Sakura said...

jadilah yang terbaik sambil mencari yang terbaik untuk diri kamu...

Allah Maha Mengetahui mana yang terbaik untuk kita kan?

~yang terbaik~

James Alexander said...

pak ostad sure laku punye...

don't worry la..

ir prof dr alia rosli said...

nape hang nie?

uci ulala said...

nice...
mengingatkan sy ttg novel 'jaja n din' [jemari seni]...make us see this thing in diff way maybe..^^

Qaseh dalia adelia said...

kalau dpt suami yg kurang baik ..siapakah yang layak membimbingnya ? isteri lah !

izfanora said...

betul lah.. kdg, jodoh kita tue bukan org yang diduga oleh kita.

sergeant keroro said...

aku setuju ji, *humbs up*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved