asyik asyik aurat perempuan..aurat lelaki la pulak...

ek eleh..mentang mentang nak cerita pasal aurat..asek pompuan je yang kena kondem..pompuan pompuan pomuan...memang naya la kita..erk kita dah pulak...aku lelaki..yer la kaum pompuan yang tak tutup aurat tetap salah..tapi yang kondem laki laki yang tak tutup aurat berapa kerat je kan..

memang aurat laki laki secenonet je..dari lobang pusat sampai ke kepala lutut..tapi berapa ramai yang ambik port sal aurat yang secenonet ni??wahai lelaki yang tak ambik port sangat..meh aku nak habaq sikit..jangan marah kalo aku kata korang yang tak reti nak tutup aurat tu fasik..

apa tu fasik..fasik ni bila buat dosa kecik tapi berterusan tak reti reti nak bertobat..takpon kalo buat dosa besar..tapi takde feel pon nak bertobat..tu dah dikira fasik..tak tutup aurat hukum dia dosa..tapi tak der la dosa besar..dosa kecik je..tapi kalo dah berterusan hingga ke tua..memang korang tak layak nak jadi wali untuk nikahkan anak perempuan korang..jadi jangan memain dengan mereka yang dikira fasik..nak jadi imam pon tak layak..dasat tak..kecik kecik lama jadi bukit..bukit bukit lama lama jadi gunung..

lelaki ka..perempuan ka..aurat bukan perkara yang boleh dipandang remeh temeh..

p/s
apa lagi kaum wanita..meh like ramai-ramai..



bukan sekadar omongan kosong

36 comments:

ijA said...

ish2..laki2..jaga lah diri sendiri..ek, adik kita pun laki 4 orang..

hira said...

hahaha. dah like :p tak apa, muhasabah diri masing-masing. tak kira lelaki ataupun perempuan :)

Faaein Talip Roy said...

betul2.. balik2 pompuan je kena.. lelaki pun tak kurang jugak...

sama2lah menjaga aurat dengan baik...

Rozuan Ismail said...

rasanya kalau laki nye aurat sama mcm pompuan.lagi ramai kot yg x tutup.huhu.ye lah,aurat lelaki yg secenonet tu pon x dpt nk jaga

EYQASARA said...

tu la psal... biasenye pompuan je yg kene attck.. fuhh! thnks.. ;D

i'm ezza haniza said...

heh . aku suka entry pak ustad kali ni !

Nia Ridzwan said...

setuju dengan Rozuan Ismail! =)

ijA said...

http://drrozmey.wordpress.com/2010/01/26/khasiat-air-barli/


http://www.ridzuanrichie.com/khasiat-air-barli-mendatangkan-kebaikan/

ne khasiat air barli..hehehe..soory buat iklan kt sini..

Syazwan Che Deraman said...

terima kasih bos kongsi.
kawe baru tahu gak ni.
thanks thanks.

tinta hatiku said...

saling ingat-mengingatilah sesama kita...

;p

Paradise Gal said...

Setuju setuju lama lama jadi baju.. baju baju lame jadi baru. yeay.. dapat baju baru. errr...

Sara Ali said...

alhamdulillah abg kita x mcm tu...
lagi alim ,,,
cuma aku nie jer x sealim dia,,

mcm mna la pulak bakal bf aku ni?
ish2...fening...fening..

Az-Zahra Fauzee said...

setuju sangat..
x kire la laki ke pompuan...
jagelah aurat memasing...
jangan nak kutuk orang lain je..
kan, kan, kan?

cik pulau said...

uik.. takutnyo aku klu jadi manusia fasik..

kembatolo™ said...

mujo main paka slua 3 suku. hoho

bobiedanbad said...

hehehe lelaki pun kena jg aurat, jgn yahu nak mengurat je..good info bro

Ct Aja said...

setuju!!!! kdg2 kita lupa sama2 kite pon de batasan aurat contoh pompuan sama pompuan, tapi kt selalu lupa, duk umah pakai sluar pendek..hu3

Jiejah Gorjes said...

terbaekkkk!

Anonymous said...

Apalah engko labu..aurat perempuan dari pusat sampai lutut,aurat lelaki anunya jer..
ini adalah aurat minima untuk hamba abdi..di zaman khalifah selama 1300thn..perhambaan adalah normal boleh di jumpai di mana2..perempuan hamba tak tutup nenen adalah biasa...
pelacurpun tak laku kerana lelaki begitu mudah mendapatkan hamba abdi tanpa had...dah jemu boleh jual ganti baru.

belajar banyak lagi baru jumpa labu.

Iffah Afeefah said...

Er like sudeh

ps: lme da ade droid ko je br psn

JIJI YU said...

waaaaa...encik anon..i like..tapi aku tak paham ape yg cik anon xpleh..cik anon dari golongan hamba kah..

chiLleD...!! said...

gitu eh..baru jer tau nih..kna cri laki yang beriman lah wat suami..kang nnti sush anak pempuan nak kawen, nak jd imam dlm fmili

^baju kurung^ said...

sume org ad aurat. kna btol2 jga, walopon sikit

aiEz said...

setuju dgn entry ni...masing2 baik lelaki mahupun perempuan soal aurat jgn diambil mudah..masing2 ada tanggngjawab dlm diri..:)

Titisan Hujan said...

aurat-aurat
sama-sama beringat

Gimi said...

like2...haha, well ramai laki suka pakai short pants...yg bwh lutut thn lagi, yg ats lutut tu...ish2

tomatokering :) said...

ko seksi tak \/ bhahaha

Acik said...

ahahahaaa
kaum laki yg main bole tu ... tengok2 sket aurat tu, k! :)

nuruashia ♥ said...

lelaki ske je kondem pompuan sekdi pakai ketat2 pdahal dorang duk tayang lutut itam tu pe cer haa..

SoLy SoLicious said...

Aurat bukan perkra yg boleh dibwk men2...

lini hasnan said...

benda remeh-remeh macam ni la selalu diperlekehkan.. Aish, lumrah duniwi jiji, apa-apa hal mesti perempuan lagi dipersalahkan dari lelaki. konpem!

Jue said...

sama2 la muhasabah diri =)

Eera Shera said...

sape tah anon tu..aku pun x phm ape die ckp

tutup aurat mmg wajib. tp ade plak yg ckp, die x tutup aurat tp ati die baik.sape tah die nak persoalkan hukum ALLAH

aimie amalina said...

pehhh
anon serang ostad
aiyaaaaakk
okeh, aku dah like! =]

Cik Aish said...

tu ah..klu g padang bola, tgk org main bola..dorang pakai suar secoet je..alaa..sj je nak suh kitorangcuci mata.huhu..tak sgup

kiera'sakura said...

Allah suruh jge aurat, satu kerana ketetapan... dua sbb nk jge diri masing2 jgak... x rugi pn klu jge aurat...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved