kenapa kuku jari kaki tumbuh lagi lambat dari kuku jari tangan??

kenapa kuku jari kaki tumbuh lagi lambat dari kuku jari tangan??

Sebab kita makan dengan tangan. Air liur kita merangsang pertumbuhan kuku. Justeru menyebabkan pertumbuhan yang lebih aktif berbanging kuku kaki. Tak caye ce try makan dengan kaki seminggu, tengok hasilnya kuku kaki kan lebih cepat panjang dari kuku tangan. Dah try nanti gitau aku hasilnya haha. Gurau je, aku taktau kenapa. Mungkin sebab tangan lagi dekat dgn otak/jantung. Mungkin.



bukan sekadar omongan kosong

21 comments:

Faaein Talip Roy said...

apa kate ko je uat eksperimen tu dulu..

'berbanging'.. apakah? perkataan baru ke?

diana said...

boleh pakai jugak la alasan kamu walau kamu hentam je..
heheheh

Sunah Sakura said...

=.= ko nak kaki kiri ke kanan?

~Nana 귀여운~ said...

muahaha..kalau makan ngan kaki kompom esok owang kata ngok ngek.

alexa yussida said...

sebab jari tgn lbh pnjg dr jari kaki..dan org yg punya jari pnjg,proses kuku die tmbuh pon lbh cepat..

Lea Isnawi said...

macam boleh terima jugak alasan ko tuh

naiemah_ramli said...

stahu sy la kn...kuku jari tngan lbh cpt tumbuh kuku coz kita bnyak mnggunakn tngan apabila mlakukn kija2 y melibatkn air(dlm keadaan lembab la)...contoh..basuh pinggan ke..mmbuang hjat besau ke..kcik ke @ seperti y anda kata td..air liur pown blh bt kuku jari cpt pnjg..hihihi..blh dikatakn tiap2 masa/hari kita bt kije tu kn...sbb tu kuku jari kita cpt pnjg brbnding kuku kaki...^_^..so lau nk kuku jari tngan lmbt pnjang jgn terdedah pd keadaan y lmbab slalu...hihihi..*lau salah perbetulkan..

fadhdeela said...

cehhh..nasib xterpedaya..ingt tau!! xtau rupanyer huhu

Amirah Adnan said...

aku blaja neh mase sem 1.. lupe ah.. lecturer aku yg ngajo pun dah pencen.. nanti la aku cari beliau.. hihi

sergeant keroro said...

lau ko buat dulu baru aku caye ji

Paris Lipton said...

ang try dulu pastu hupdate kt blog. usaha tgga kjyaan!

MerLe said...

ko ni mmg genius la ji.. bnda cenggini pn ko bleh duk pk..hebat2... aku pn tak tau nape..

IFA Athirah said...

bru nk start percaya..heh!

reenapple said...

nest time kena jilat kaki punya kuku lak.. ahahah

aimie amalina said...

kalo kuku tgn kiri cpt pnjg dr kuku tgn kanan sebb basuh berak..opah ckp la... =p

**::CIKNUURUL::** said...

dh ni ko bagi ni fact ke x beb?,.aduii,..ko pon xtau,.ape kate ko try buat dulu,.kemudian,bagitau kami2 di sini,.muehehe

Gen2Merah said...

ehe.. baru saya tau,.. betul juga kan.... terbaekk,..

cik eijau said...

aku hampir percaya dgn setiap entry kau ! hahaha

Saiazuan said...

hmm xprnh pk psl ni

kiera'sakura said...

dlu org kte kuku kaki cpt pnjg klu rjin buang air besar... T.T

[noriza] said...

betul ke sebab enzim pencernaan?
aku hampir-hampir nak percaya baca entri kamu ini ..huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved