konon nak diet

baru seminggu beraya..ke tak sampai seminggu lagi beraya..dah ramai dah konon konnya nak berdiet..hambik engko nak tipah...dok melantak dari raya pertama kedua ketiga..isy..dari malam raya tu serasa rasa aku dah ramai dah yang melantak tak hengat dunia apatah lagi akhirat..tup tup timbang berat ini hari..mau mencanak bekilo kilo..perut dah mula berlipat lipat.tak kurang jugak ade yang dah terboyot..

nak salahkan sapa..takkan nak salahkan makanan yang tak berakal fikiran kot..takkan jugak nak salahkan tukang masak dan tuan rumah yang menyediakan juadah raya yang macam macam jugak gamaknya..ye la..dah nama raya..takkan nak kasi hidangan berasaskan sayur sayuran..buah buahan..timun timunan..tak ngamle dengan raya yer tak..

salahkan diri senrik la kalo dah menggemuk lepas raya..cam aku jugak..semalam je baru timbang..naik 10kilogram...biasa la tu..bukannya takleh nak turunkan balik kan..terlajak perut boleh dikempas kempis..

awak kata gemuk ke tak ke..tu tak penting pon..yang penting sihat wal 'afiat..satu lagi hati kita..



bukan sekadar omongan kosong

23 comments:

FaKArePa!n said...

biar btol ostad..10 kilo ?? bnyk tu..

Anisa Hang Tuah said...

lex la ji

baru 10kg

belum 100kg

hee

gadis kepastian said...

huh!! aq nek 2kg...wuwuwu 2 sal nak berpantang larang nie.....

diana said...

yang penting suami sayang..:p

nuruashia ♥ said...

hahahaha..nek 10 kg?? perghhhh

d_LA said...

aku tgh lapar skang ni..lapar rendang/soto/satay..xdok ko sapo2 nok ajok g open hse dkt2 ni?

aimie amalina said...

hahhaha
makan
makan
makan

ijA said...

makan selagi boleh ..eheh..jangan lebih2.haaha

sergeant keroro said...

main bola ke futsal 1jam, terus hilang 10 kilo tu. HAHA

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

alaaa..sikit jerkk tu naik :p

Ainul Hayat said...

Jiji,
Aku yakin lebihan 10kg tu akan dapat diturunkan dengan kadar segera....aishewahhh

visitme@FaTiN cOrNeR said...

10 kilo..cnfirm berat kt perut yg memboyot buncit tu..hihi..

lieynanilaz said...

lepas ni diet balik..hehe..

juanita said...

Wahh......nampak kurusss jekkk

Asyila Zainuddin said...

haha.. biase la raye.. nk start diet ni.. ngee..

Niena Pengembara Ilahi said...

makanan tu yg salah .. apsal sedap sgt..




hehe... entri pujuk hati tuu

akoo pae said...

seb baek umah akoo takde penimbang.haha


*aku uia.

Pn. Sheila said...

hehehe.... jie, bkn ko y salah...

Pn. Sheila said...

nafsu jer y kuat....

aimi adilah said...

slim world ade.. jgn wisau :)

Liyana Zahim said...

Aku da cam kueh pau da ni weh!!! Mknan kat mlysia ni sume sedap2... Tak taan bro..

FasiHaH SupiaN said...

xpe. puasa 6 lak...haha

amalinazlan said...

kahkahkahhh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved