lawatan tak rasmi

lu ada pernah dengar nama malaikat maut...bila dia datang nak tuntut kita punya nyawa..sebarang rayuan tidak akan dilayan sama sekali..ape keje dia nak layan pujuk rayu rayu..takdernye..takkan lewat sesaat..dan takkan cepat walopon sesaat..

tapi berapa ramai yang perasan..itu malaikat pencabutnyawa..setiap hari..twenty four hour..seven day per week..dia kasi datang melawat kita..sehari dalam tujuh puluh kali dia datang..ini betol betol berlaku..bukan gua maen taram je citer kat lu orang..
Sebuah hadis Nabi s.a.w yang diriwayatkan oleh Abdullah bin Abbas r.a, bahawa Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya :
Bahawa malaikat maut memerhati wajah manusia di muka bumi ini 70 kali dalam sehari. Ketika Izrail datang merenung wajah seseorang, didapati orang itu ada yang gelak-ketawa. Maka berkata Izrail : Alangkah hairannya aku melihat orang ini, sedangkan aku diutus oleh Allah Taala untuk mencabut nyawanya, tetapi dia masih berseronok-seronok dan bergelak ketawa.

kalo kasi kira.. betol betol kira..suluh professor matematik kira..kalo sehari tujuh puluh kali..maknanya purata dalam 2 jam 3 kali dia datang..ye ke tak ek gua kira ni..gua bua entry ni bukan sesaja nak kasi gerun..tapi nak kasi peringatan pada kita bersama..mana la tau..time time die datang melawat..ktai dok  layan hindustan..perghhh

p/s
bagaimana agaknya rupa malaikat tu mase dia datang nak tarik kita punya nyawa ek..



bukan sekadar omongan kosong

23 comments:

Faaein Talip Roy said...

mesti ada masa dia datang tengah tengok kita gelak2 sambil berblog kan..

Niena Pengembara Ilahi said...

erm.....fikir2 kmbali...
mgkin skang dia ada ngan kita
Wallahualam

FaKArePa!n said...

Tu la psal kita kna selalu mengingati mati.. betol tak ostad ji ??

aimie amalina said...

errrrrr
takotnyela dgr
huuuu..insaf sy ostad

ijA said...

subhannaallah..

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

wlpun xde niat nak buat org lain gerun.. tapi..aku tetap rasa gerunnyer..

Rozuan Ismail said...

tak dapat nak bayangkan. kita kena sentiasa beringat.

alien said...

insaf

FasiHaH SupiaN said...

hurmmm betul tu ostad

chiLleD...!! said...

mksdunya dia dh dtg jmpa aku sebnyak 1540 kali dh lah..npe lah diri ini msih xinsaf...

Hanie_Dew said...

astagfirullahalazim. aku ni masih tak sedar sedar setiap masa itu emas. buang masa sentiasa dalam kerugian.

**memang kembar tak seiras lain mak bapak.

H.J said...

tengah buat entry.. :P

Iffah Afeefah said...

Tgk industan

tras aku

erm trimas ji

kiera'sakura said...

bayangkn die dtg tgh kita bergosip...huhuhu

diana said...

tak dapat dibayangkan...
gerun.!

Ct Aja said...

mcm mane lor agak2 nyee...

Asyila Zainuddin said...

uish.. takuuut! T_T

budakijaupendek said...

err... sama-sama beramal.
thanks utk ingatan :)

HEROICzero said...

harap tiba masa nanti , bukan dalam keadaan kita di paling rendah .

[sutera kasih] said...

terima kasih jiji sebab kongsi entri ni :')

~Nana 귀여운~ said...

serem denga nyew :P

adrinaqamarina said...

doa semoga kita mati dalam keadaan yang beriman.


:)

Muslimah Optimis said...

aku tak berani nak bayangkan bila saat tu beraku.. hope masa dia datang aku tengah mengaji atau buat amal kebaikan..huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved