luar biasa baik

lu ada kenal superhero nama superman..mamat bingai yang pakai spender merah kat luar..kecik pulak tu..kalo fikir ikut logik akal..memang gila betol le mamat tu kan..tapi segila gila die pon..die memang dikenali dulu kini dan selamanya..sebabnya..superman kalopon spender die pakai kat luar..tapi die bukan manusia biasa..die merupakan manusia LUAR BIASA..


nak jadi femes amos..kita pon mesti jadi manusia luar biasa jugak..tak semestinya buat kerja gila baru leh jadi luar biasa..masing masing ada cara sendiri nak jadi luar biasa..perlu ke jadi luar biasa ek???

bagi aku nak jadi luar biasa dikalangan manusia..itu perlu..luar biasa yang aku nak kasitau kat sini..luar biasa yang ke arah kebaikan..luar biasa yang membuatkan segala makhluk dilangit dan dibumi memuji kita..luar biasa yang bisa membuatkan kita lebih dekat dengan ALLAH..untuk menjadi insan luar biasa..kita perlu melakukan perkara perkara luar kebiasaan daripada mereka yang biasa buat...cam contoh..orang biasa bangun tidur pukul 7 pagi..orang luar biasa bangun tidur pukul 4 pagi..sebab die nak 'bercakap cakap' dengan sang tuhannya..susah ke nak jadi luar biasa???

p/s
macammane nak jadi luar biasa dalam dunia blog..pikir2kan..



bukan sekadar omongan kosong

17 comments:

iz said...

gua nak jadi superhero utk anak2 buah gua..wahahahaa..

Nana Ichigo said...

sy manusia biasaa......

MerLe said...

tak susah nk jd luar biasa...susahnye bile malas beraja..

Lea IsNaw! said...

aku bangun kul 6
dikira luar biasa tak? ngeh3

Amirah Adnan said...

kalu ado buoh malas gak susoh la jiji weii..

aimie amalina said...

huhuhu
sebenanye x susoh
tap suke beno jadikan susoh

Faaein Talip Roy said...

macam mana nak jadi luar biasa tu dek jiji? ce kongsi2 kan.. tak boleh nak pk dah.. otak tepu dengan segala formula..

ijA said...

btul jugk..luar biasa pelik , tetapi org nk jdi luar biasa kene usaha lebih dri org lain..muhasabh yg simple@ringkas. ...thnks JIJI YU..

kiera'sakura said...

asal aku nk jg luar biasa mengomen kt belog org jer ,, tenet tkar jd ijau... x berkesempatan la aku nk jd luar biasa..hihi

gedek! said...

alamak...

terasa...!

reenapple said...

susah nk jadik luar biasa...

Cik Eliza said...

jadi luar biasa? hurm...

xdpt den nok tolonggg

PENCONTENG said...

wow ini entri luar biasa.

terima kasih. aku bermuhasabah di sini.

sergeant keroro said...

gua sudah luar biasa, muahaha

FaKArePa!n said...

mantap nasihat ostad..

Sunah Sakura said...

nak jadi orang biasa yang buat benda luar biasa...

SoLy SoLicious said...

mntak tolong doraemon la ...haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved