ramadhan sedih sebab lu ke

dua oarang ni..bulan ramadhan mane nak makan eskrem
syawal:"ramadhan2..pehal gua tengok lu bersedih ni..kan ke tugas lu dah tamat..siap cuti sebelas bulan lagi..muke sememeh semacam je.."

ramadhan:"gua sedih bhai..sentap perasaan gua nengok keadaan manusia lepas pemergian gua..padahal gua blah tak seminggu pon lagi.."

syawal:"ape pulak yang buat lu jadi sentap jiwa ni bhai citer kat gua..mane tau ler release perasaan dalaman lu"

ramadhan:"gile tak sentap bro..lu tengok mase time awal awal gua nak pergi tinggal deorang..kemain lagi deorang sedih..sayu la..syahdu la..tiba raya..deorang bantai makan tak hengat bhai..dah ghupe nak take revenge le kononnya sebab berlapor dahaga mase gua ada..

semua nye kemaen lagi bersolek..berbaju baghu..mase gua datang itu hari..takder pulak cenggitu sambutannya...cam meriah gaban kot mase gua pergi..lagi gaban dari mase gua datang..


dah tu pulak..gua tengok masjid masjid pon dah kosong..muka muka yang sama je dok datang..yang mase terawih itu hari boleh pulak reramai datang masjid..surau..sekang ni kembali pada keadaan normal..


quran quran dah mula ditinggalkan berhabuk..mata mata mula meliar..mulut mulut mula bercerita sana sini seolah olah terbukak ikatan kunci disebabkan puasa ramadhan..


senang kata..mereka ibarat dimerdekakan selepas gua pergi bro..mau gua tak sentap..kedatangan gua dah jadi macam beban buat deorang..biorpon pada mula kedatangan gua deorang kemain eksaited..tapi bile gua dah pergi baru le gua sedor..."


syawal:"chill  la bro ramadhan..tak semua kan macam tu..tapi gua pon tetiba rasa cam bersalah jugak.."




bukan sekadar omongan kosong

23 comments:

laskar pelangi said...

trimas sudi ingatkan ;)
yeyeahhh~kadang2 cmtulah kita bila dah masuk syawal...=.=

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

mmg sedih..daqn budaya bersedekah pun makin kurang pastu kan?

diana said...

betul la..
patutnya apa yang kita buat masa bulan posa tu kita kena teruskan..
baca quran,bersedekah,kurang menjaja cerita..
tapi raya pertama je bila berkumpul asyik mengata orang je..
beraya sampai terlepas zohor dengan asar..
bersedekah??bagi duit raya sebab tak nak kena kutuk je....

ema maiziana said...

slmt ari raya ke 3. arapnye maseh x trlambat ;)

Lea IsNaw! said...

nice one!!

ramadhan pergi, syawal dtg

ramadha kawal diri, syawal terus loss control..huuu

Zul Fattah said...

terbaik r.. insaf aku kot..
tu r.. kita kena sentiasa ingat akan ramadhan. dan jgan lupa.. belum pasti kita akan jumpa dgan ramadhan akan datang..

EkaBukanMakcikKau said...

menangis aku baca entri kau .macam tipu kan ? memang pon hakhak . aku bace entri engko ni sambil melantak kuih raye jadi terlupe nak nangis . hikhik

CikHaniBhulat said...

nice entry..kekadang kita lupa bnda yang lebih penting =]

salam aidilfitri =]

H.J said...

nasib baik gua tengok tuan belog dah berubah da..dah pandai mengawasi mata..haha

ir prof dr alia rosli said...

ek? bab makan tue, sentap gua

gedek! said...

Hujong2 ramadhan pon dah kurang orang datang masejid....

Muslimah Optimis said...

manusia mudah lupa

Sophie Al-yahya said...

dapat layan aiskrim memang lah lupa ramadhan..

Pembunuh Tanpa Bayang said...

nice!

aku suka ini.

kesedaran insan itu masih terlalu tipis......

FaKArePa!n said...

kesian btol kat ramadahan..sedih molek..

sergeant keroro said...

tu la, sobs2

enEnfeeL said...

keluhan ramadhan ~~

d_LA said...

Syawal lak rase bersalah..aku pun terasa gak bersalah sebenarnya wat Ramadhan jd sedih..insaflah mek dla oiii...

ijA said...

muhaasabah untuk diriku..terima kasih..JIJI YU..

Cik Eliza said...

nak nampak masjid penuh selain bulan ramadhn dan hari jumaat , mmg payahhh.

=___="

Niena Pengembara Ilahi said...

keta ku cuma kecik sebesar kuman je pn..

cik heroin said...

Walaupon dah raye, momentum ramadan tu bior ado jgk. Jgn lepas pose, mula mensetonkan diri balik. esh esh

kiera'sakura said...

maafkn kami si manusia yg slalu lupa nie wahai ramadhan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved