duhai awek awek...

semenjak menjak kebelakangan gua lihat disana sini di atas kepala awek awek dan gadis gadis berkelubung kepala dengan bermacam macam pesen tudung..sampai kan mata gua dan jiwa gua meronta ronta nak mengushanya...astaghfirullah...

tak cukup dengan tudung..ada pulak ditambah eksesori kiut miut..ada yang letak belalang..rerama..kumbang..kepala keretapi..takkesah la apa pon eksesori yang deorang dok taruk...tapi ingatlah duhai bidadari bidadari sekalian...jangan sampai menjadi mangsa fesyen..rasanya tak perlu sangat la mengejar trend kerna mahu menjaga imej dimata manusia yang tiada dapat dipenuhi kepuasannya..


abang jiji paham..terkadang awak awak sekalian keliru hendak memilih fesyen tudung awak awak sekalian.. mau bertudung lingkup maupon berudung mengikut trend dan fesyen terkini...

para muslimah sekalian..kedua duanya cantik bagi abang jiji..namun lebih cantik biarlah pemakaian kita diukur dengan pembaris agama dan jugak pembaris iman..jangan diukur dengan pembaris nafsu ikutan dan juga dunia..

p/s
Pilihlah untuk menjadi gadis biasa yang sederhana pada cara dan gaya..awak sudah cukup luar biasa bagi saya



bukan sekadar omongan kosong

25 comments:

Iffah Afeefah said...

Erm.betol2

bhye da tertarik perhtian laki

JG said...

setuju. terlalu ikut fesyen, terasa mcm semak dan leceh. tp bile ditegur kite dikatakan old fashion tak up to date..yela adik2 akk kan org lama huhuhu tp jujur la mata akk tgk nampak rimas. bertudung biasa aja kan senang ringkas dan menjimatkan masa (^^,)

Eera Shera said...

pakai tudung biasa je senang. tak ade la terbelit sampai tercekik..keh3

kiera'sakura said...

ko nie rajin beno typo nye.. nasib la boleh paham lg..

betol jgn jadi mangsa fesyen pulak klu terlalu nk mengejar fesyen tue..

cik pulau said...

baeklah abg jiji....
euuuwww...

iz said...

tudung labuh hitam x der corak..
lagi ayu wa cakap lu..

aziekz said...

pkai simple2 je,,jnji memenuhi tuntutan dan niat tu kan betoi,,
ehem2,,,"awak sudah cukup luar biasa bagi saya"..sape tu.:)

bobiedanbad said...

tudung yang simple dan labuh itu yang elok dan cantik

[sutera kasih] said...

"biarlah awak kata sy buta fesyen, pakaian tak ikut fesyen..kerna diri ini menginginkan pakaian gojes di akhirat nnti..amin"

kembatolo™ said...

bagi saya pun. awak tetap cantik dengan pakaian sederhana. =D

MerLe said...

bersederhana tu cantik..kan~

محمود احمدی‌نژاد said...

sekarang memang fesyen tudung bonggol unta tengah hot kot.

IFA Athirah said...

sjak kblkgn ni ade bau2 jiwang je...smthing fishy..

Niena Pengembara Ilahi said...

hmmm ada stgah2 tu pakai tudung sbb nk berfesyen..bukan sbb niat nk menutup aurat.

Ujie said...

saya suka simple. mudah pakai & tak menarik perhatian org.

~nsar~ said...

uish kena batang hidung.. hehe.. tapi tak minat yang rambu ramba tu.. kling kling kling...

azalia hjsalleh said...

sukakanya ayat ni ;_

lebih cantik biarlah pemakaian kita diukur dengan pembaris agama dan jugak pembaris iman..jangan diukur dengan pembaris nafsu ikutan dan juga dunia..

tieha ismail said...

kepala kereta api...adesshhh....gelak guling-guling

AdibahAzman said...

entry yang best :')

Paradise Gal said...

terus cair bile jiji yu berkate begini. hahahaha...

~SaL IjOu~ said...

kte suke perhatikan kwn2 pakai selendang bagai gaya..tp kite x reti itu sume..jd kite decide jadi biasa2 saja~ ^^

ghost writer said...

feshen!feshen,bro..

kita dah lama jadi hamba feshen.

fRaMe+LenSeS said...

namun lebih cantik biarlah pemakaian kita diukur dengan pembaris agama dan jugak pembaris iman..jangan diukur dengan pembaris nafsu ikutan dan juga dunia..

Nadh suka kata2 ni.

Ainul Hayat said...

Betul tu ostad Jiji...Bersederhana lagi menarik...

siti syuhada said...

so sweet..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved