sepinggan nasi semangkuk tomyam seafood

 "Hidup ini tumpang menumpang... di situlah lahirnya syukur kita kepada Allah. Pada sepinggan nasi yang kita makan, di situ ada nasi yang diusahakan oleh petani, ada ikan yang dicari oleh nelayan, ada ayam yang dipelihara oleh penternak. Betapa banyaknya pihak yang bekerja untuk memberikan sepinggan nasi kepada kita.. alangkah kerdilnya kita di bumi Allah SWT... maka siapakah kita untuk menolak agama Allah...?" - Di antara petikan mutiara kata Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat.

setiap homosapiens yang ada dimuka bumi mempunyai fungsi memasing..
semua ciptaaan illahi juga mempunyai fungsi..
jangan salah guna..




bukan sekadar omongan kosong

21 comments:

bobiedanbad said...

hidup saling memerlukan antara satu sama lain.

tomyam: mmg sedap

senyumSOYA said...

sedapnya... x bley makan tomyam cmpur.. allergik...
jeles2..T.T

kembatolo™ said...

huwaaa tacingnye dengan ayat tok guru (T_T)

Umi Anaan said...

macam ayat dalam movie jepun ~ Gantz

Iffah Afeefah said...

Da de gaye da

SoLy SoLicious said...

sebutir nasi ibarat setitik peluh petani ..

diana said...

anggap semua orang disekeliling penting untuk kita...

laskar pelangi said...

sedap sungguh uje2 make nasik nga tomyam=D

~SaL IjOu~ said...

semua saling berkait~
sentiasa bersyukur dgn nikmatNya~ =)

aNaYaNa said...

Alhamdulillah tak pernah rasa kebuluran setakat ni kecuali gstrik..keamrin baru makan tomyam kat kahfi..sedapnya..huhu

H.J said...

kuat tokey make..haha

Cik Nisa said...

weee kite suke tomyam . peberet tu . HEE

FaKArePa!n said...

tersirat lagi tersurat..

ghost writer said...

kata-kata yang sangat bermakna.tapi ramai yang belum terasa.(termasuk aku kot..)


*abang tuh nak makan,aku telan air liur.

mas saari said...

lagi murah rezeki kita kalau kita berkongsi sedikit dengan orang lain!

auny aizie said...

hari tu beli tomyam campur , sekali tgk . dengan lipas2 di campurnya :|

eyyuuwwww**

Kalamhati said...

Baru baca td psl kata2 Tok Guru tu kt fb..setiap org ado peranan masing2..tak besar..kecik..

fRaMe+LenSeS said...

nampak sedap. bl nak banje aku ni? hihi :P

Niena Pengembara Ilahi said...

sedap~ tu je nk oyak

[sutera kasih] said...

syukur alhamdulillah..kita di dunia ni mesti kongsi rezeki Allah swt sesama kita

kiera'sakura said...

yg pnting jgn salah guna nikmat tue..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved