nak dapat anak kembar????

"along ke yang makn pisang kembor dalam peti semalam..haa elok sanga tla tu..nanti dapat anak kembar baghu le havoc satu family.."

gua anggap itu doa dari seorang ibu kepada anak terunanya yang bakal mendirikan rumah tangga..sapa tak nak anak kembar weyh..

“Pisang berkembar tak elok dimakan begitu sahaja. Nanti dapat anak kembar” jelas opah..

apa rasionalnya ek..berlaku perubahan genetik ke..benih semakin lebat ke..ke macam mana..


namun aku harapkan itu doa dari seorang ibu dan dari opah tu pulak..ibu kepada seorang ibu..maqam lagi tinggi..makin beremangat la aku nak cari pisang kembar..kalo ada lagi bebuah lain yang berkembar habaq mai..kalo bukan bebuah pon menatang yang halal pon ok...kot2 la landak berkembar..renab berkembar..lembu kembar lapan..biar gua tolong semelihkan..


p/s
din..ayah lu dulu makan benda berkembar ke..



bukan sekadar omongan kosong

45 comments:

SoLy SoLicious said...

penah gk dgr prg tua2 duk pesan lagu tu

kembatolo™ said...

err.. sori bro, xpenah tanye lagi. hahaha.

kiera'sakura said...

amin2

cm tue aku pown nk mkn bnde halal yg bekembar jugak la.. kihkihkih..

aNaYaNa said...

nok cari pise kembar etep eyh..hhahaha

Faaein Talip Roy said...

hahaha.. aku pun dari kecik suka makan yang ada kembar2 ni.. ada anak kembar memang seronok.. meriah aje.. aku doakan semoga ko dapatlah anak kembar..

embun aRoRa said...

anak kembar
bes =]
aminnn

~eZmALiZa~ said...

hmm...aku penah dapat gak pisang kembar. pastu mak aku amik pisang tu then dia makan. saje la tu nak makan pisang byk2.. mak nieeee.... :(

ghost writer said...

kalau melawat menara berkembar petronas,agak-agak boleh tak dapat anak kembar?

tak sangka masih ada kepercayaan macam nih.

laskar pelangi said...

pak ostad makan ke landak? hek3 =D

Rozuan Ismail said...

menara berkembar petronas x nak makan ke?

Saiazuan said...

haha pelik tul~

Paradise Gal said...

comel nye baby kembar. mcm ank sazzy falak..

Eera Shera said...

ok nak cari gak

Подтверждаю said...

as salam..
berkembar? kalau selain makanan dan haiwan..
masuk menara berkembar petronas??
paradise gal tengok mana? mana gambo comel baby kembar??

hoho~

♛ Azie Azra ♛ said...

tade kaitan pun bro! hehe. tp dengan doa ibu tak tahu aa kan. ketentuan Tuhan semua. :D

alexa yussida said...

aku penah gak dgr org2 tua duk pesan lagu tuh..makin la smngat nak make..smua jenis buah asal berkembar je dorg hulur kat aku sbb awl2 aku duk jaja angan2 nak anak berkembar..hehe :p

Iffah Afeefah said...

Kbar? Seksa nk jage weh

nk beranak pon payah errr

aziekz said...

ha'h...seksa jgk agknya..
tp cute nye bla diorg dah pndai bertatih...heee:)

Liyana Zahim said...

Lau aku nk ank kmbr 5 tros.. Skali branak je sng weh.. Hahahah!

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

eh eh mcm dlm cerita dongeng indonesia lah pulak!!! bila mkn pisang kembar, dpt anak kembar! comel!

auny aizie said...

mana boleh dapat eh pisang kembar ni ?

aku kalau boleh nak anak kembar, baruuuu kepoh satu rumah

Sunah Sakura said...

nkoo ni kan, mesti buat aku rimas dengan typo2 nkoo ni..adehh...tapi apakan daya, tak mampu nak cakap ape da..hahhaha

nuruashia ♥ said...

nuru pon penah dgr pasal pisang kmbar neh hak9!~ pak ostad nk ank kmbar lertuuuu~

nuruashia ♥ said...

nuru pon penah dgr pasal pisang kmbar neh hak9!~ pak ostad nk ank kmbar lertuuuu~

Syazwan Che Deraman said...

kena cari pisang ni ni.
aku nak anak kembar gak.

weh,bilo demo nak nikoh ni?

Umie Artoqiemie said...

HAHAHAHHA. aminnn..

Ct Aja said...

owhhhhhhhhhhhh cam 2 y petua dia...baru hari ni tau...kikikiki

Asyila Zainuddin said...

ade eh petua camtu? gile ahh.. tak pernah dengar pun.. heeee.. :p

Amirah Adnan said...

untung weyh dapat anak kembar..

qasehraihan said...

hehehe...dengar gak..spai satu thp ms kecik dlu takut nk mkn benda bkembar..haha

Nur Farah Hani said...

haha.. cam gitu ea..

tapi atuk fara tak bg makan pun weyh kalo y berkembar2 ni.. bahaye katanya.. huahua.. :))

^baju kurung^ said...

wohoo.. taktau plak.
agk2 kalo mkn bnda2 brkembar ni taklah single lg ye dok?hahaha

FaKArePa!n said...

ostad nk kahwin dh ke ??

FasiHaH SupiaN said...

kalau ade rezeki tak kemana kembar tu..ko kawin dah ke?

Tulus Sweet said...

cousin aku kembar..tataulah menurun ke tak.huhu

gedek! said...

kalau tengok menara berkembar...?

diana said...

akak pernah makan pisang berkembar tak de pulak dapat anak kembar.mungkin mak akak tak de cakap macam mak kamu kot..
hehhehe

aimie amalina said...

wawawa
nak makan pisg kebo
tap mak selalu mrh jek =(

Edy Zaidi said...

nak dapat anak sorang pun xsure lg boleh ke tak..ni nak kembar pulak...:p

ASaDa RyutaRo said...

ikan biasanya anak kembar. ayam pun kembar jugak. hahaha.. dah selalu makan haiwan kembar ni. teringin jugak nak dapat anak kembar ni.. :D




tapi isteri takde lagi..

KaK LimAh Si SupiR said...

huhuhu..maybe mak kaklimah dlu mkn pisang bekembar kot :P

siti kektus said...

kalau ada telur ayam yang berkembar, mak tak bagi makan. pesal entah.

cik wanie Lovela (CWL) said...

petua zaman dulu2 :P

Anonymous said...

tahniah

liyana said...

wah ye ke..nk gi cri pisang kembr gkla..haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved