bersatu dalam doa...amacam..sebar sebarkan

esok hari sabtu..dah masuk 9 zulhijjah 1432 hijriah...ingat ke tak weyh tarikh bulan islam??tak kesah la..apa yang abang jiji nak gitau..esok kita disunatkan berpuasa..dengan adanya macam macam kelebihan dengan berpuasa pada esok harinya disebabkan esok merupakan HARI ARAFAH..dan para jemaah haji akan wukuf dan bermunajat kepada tuhan maha kuasa disana..

yang puasa rasanya dah ramai yang tau kan..tak tau tanya..kali ni abang jiji..nak ajak kita semua..umat islam..bukan hanya sekadar berpuasa..tapi BERSATU DALAM DOA pada hari arafah

atas keyakinan bahawasanya..DOA ADALAH PENGHUBUNG ORANG MUKMIN WALAU DIMANA SAHAJA MEREKA BERADA..apa kata..esok harinya..kita ringan ringakan tangan..luangkan sedikit masa..menadah tangan kepada ALLAH..memohon keampunan..memohon keredhaan dan berkat tuhan dalam setiap gerak kerja yang kita lakukan...kita doakan jugak untuk mereka mereka yang tersayang..tak kira siapa mereka..dan doakan juga..saudara saudara seagama kita yang berada dalam kesusahan supaya mereka diberi kekuatan..Doakan agar Allah SWT melindungi umat Islam yang dizalimi seperti di Palestin dan di lain lain tempat lagi..

 macam macam lagi la doa..yang penting..ambik la sedikit ruang dan masa yang ada untuk menadah tangan memohon doa pada ALLAH bermunajat padanya..okeh..

kalau sudi..khabarkan juga pada sekali pembaca diblog blog korang..untuk kita kumpulkan seramai mungkin umat islam supaya berdoa bersama sama dengan para tetamu agung ALLAH pada hari ARAFAH..dan ini mungkin boleh membantu sedikit sebanyak saudara seagama kita yang dizalimi...ambik je gambar kat atas tu ha..takkesah..



bukan sekadar omongan kosong

18 comments:

Anum said...

insyaallah

Umie Artoqiemie said...

*TADAH TANGAN*

Rozuan Ismail said...

InsyaAllah kalau larat.esok nak blik kelate.haha =)

nuruashia ♥ said...

yup. sme2 kite pose ehh ji..
tlg remind me oke?

Iffah Afeefah said...

jom puase!

Anisa Hang Tuah said...

nice post ji.

FasiHaH SupiaN said...

jom sebarkan~

cimOt said...

ayohhhh..

kokser kokdam said...

doa katku bia slamat n mudah sgala urusan..

ado dh nombo aku dop?

msj2 la nk suh doa gapo.. =D

diana said...

insyaallah...
sebar2kan...

Nia Ridzwan said...

doa senjata mukmin ;)

Munnafendy said...

oh, insyaAllah...thnaks ye share =)

Fatin Aliyya said...

insya Allah.thanks for the reminder abang jiji

aimie amalina said...

berdoa!

Hanie_Dew said...

insyallah...

nak tanya satu soalan boleh?

kenapa aku takleh view apa apa tulisan pun kat dalam blog ko ni. pix bole. nak baca entry aku kene highlight.

abah khalisha said...

mudah-mudahan,amin

azwa amani said...

insyaAllah..sama-sama besok kita berpuasa dan berdoa

EYQASARA said...

selamat berpuasa JIJI YU.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved