kerja tak sudah sudah

ibarat landasan keretapi yang takkan betemu dua penghujungnya..cenggitu jugak le kerja kita didunia yang tak habis habis...selagi bernyawa selagi tu kita akan terus bekerja..bekerja untuk meneruskan kelangsungan hidup di dunia..dan juga bekerja nak tapau bekalan untuk dibawa pulang ke SANA nanti..

dan aku terfikir jugak..aku yang dah ada kerjaya untuk meneruskan kelangsungan hidup didunia ni.alhamdulillah la..kalopon gaji tak seberapa..tapi sekurang kurangnya aku ada kerja untuk dibuat..tapi macam mana pulak dengan orang yang takder kerja..boleh ke deorang nak teruskan hidup??hakikatnya tetap sama kan..semua dapat meneruskan kelangsungan hidup..kerana rezeki masing masing telah ditetapkan..akan tetapi usaha itu tetap perlu...dan kalau rasa nak lebih maka kena kena buat lebih la..

give more u can get more..



bukan sekadar omongan kosong

30 comments:

Iffah Afeefah said...

Erm byk pe gaji
siap nk honda lg

FasiHaH SupiaN said...

hurmmm aku ni xtahu lagi hbs blaja nanti cemana nasib, tapi malas nk pk la, rezeki ada di mana2 insyaAllah nak atau x je

Saiazuan said...

nice, give more and get more ;)

Pembunuh Tanpa Bayang said...

selagi hidup.....

azwa amani said...

syukur ada keje.. ibadah juga tuu

senyumSOYA said...

usaha2..^^"

diana said...

akak yang tak bekerja pun banyak kerja nak buat untuk meneruskan hidup....cemana nih!!hehheeh

princess said...

kannnn . sampai bila bila pun tak habis : )

bobiedanbad said...

Keja kena rajin, wpn banyak menimbun. Agar setiap hujung bulan kita dapat rezeki celik.

nuruashia ♥ said...

wohooo...nice ji..~

Bella Bell said...

gua tak sabar nak kerja 2 tahun lagi.. hehe~

afika :D said...

feeeeeeehhh! aku nak kerja !!!

kau ade kerja kosong takkk

Cik Eliza said...

nak kerjaaaa!

**::CIKNUURUL::** said...

yep,betol,.kengkadang terfikir, ade ke orang pkir, rezeki dh ditetapkan,so xyah letih2 berusaha?<.sape la ek yg sengal gitu,.huhu

Umie Artoqiemie said...

aku takda kerjaya huwaaa :(

najihah sahami said...

kalau tak nak sudah kan, jngan mulakan..lalalalla..:P

~Nana BamBam~ said...

selagi masih hidup....:)

btw, nice header..baru tuh..huhu

Rozuan Ismail said...

bekerja seolah2 kamu akan hidu0 seribu tahun lagi.

beribadah lah kamu seolah2 kamu akan mati esok hari

ecah mashuri said...

kerja dengan ikhlas kerana DIA.:)

Cik Jannah said...

insyaAllah.. :)

HEROICzero said...

setuju . usaha banyak dapat banyak . tinggal kau mahu atau tidak saja .

Fyqa said...

tapi untungla dh keje ~

Hafriz Mohamad said...

wah.. dpt gaji, blanja la mmber2.. hik3~

bersama kak Es said...

selagi berdegup jantung selagi tu la kita kena kerja...tak kira la makan gaji ke, atau kerja sendiri..
Bagi yang tak berkerjaya tu kena kreatif camne nak tambah pendapatan supaya kita tak bergantung dengan orang, kan Ji :)

cik pulau said...

betol.rezeki masing2..
aku duk tunggu rezeki aku jadi cikgu ni datang..
insyaAllah..
kalo ada rezeki.. jadilah aku ckgu.

laskar pelangi said...

sangat setuju! selagi diberi nikmat hidup didunia ni, kena hargai dan manfaat dengan sepatutnya....nak jadi manusia yang berguna pada keluarga dan masyarakat :)

kajaharuna said...

bekerja masa muda, bila tua, rehat sevukup nya :)

Raden said...

keje la..kite nk kawen kan? ^^

sergeant keroro said...

keje sebagai pelajar belom habis lagi.

keje sebagai hamba Allah sentiasa ada, takkan habis.

aimie amalina said...

huuu
ye..
saya yg masih mncri kerja ni
ade keje kosong utk aku tak?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved