buat pelangiku

gua dan lu..apa kesah kita???
gua dan lu takkan dapat jangka..apa yang tuhan dah aturkan untuk kita..
tuhan tu..maha bijaksana..mengetahui keperpluan hambanya..
dah tu..lu dan gua pon tau..acuan siapa yang lebih baik dari milik tuhan empunya alam semesta..kan..
kekadang..kita tak suka dengan aturannya..
kekadang kita gembira menerimanya..
aturan tuhan..bukan kehendak  lu..bukan kehendak gua..
tapi kita kena redha..sebab..di sebalik redha itu tersembunyi bahagia..
gua dan lu..berbaik sangka la pada ketentuan dan aturannya..
kepada ALLAH..yang lagi paham pasal diri kita..
yang lebih mengetahui keperluan kita..
lu dan gua kena berusaha..sebab itu tanggungjawab kita sebagai hamba..
gua cakap lu...jom kita patuh pada aturan dan ketentuannya..


apa yang ALLAH dah tentukan untuk lu dan gua...
sentiasa membawa baik dan bahagia..
untuk kita bersama..



buat lu..pelangiku..




bukan sekadar omongan kosong

13 comments:

ijA said...

wahh..nice,...

Iffah Afeefah said...

ikot aturan ye

qasehraihan said...

nape kasar sangat bahasa utk si pelangi..lu gua..hhuhu

nurdani said...

sempou lu gua na...terima setiap pemberian-Nya. Allah dah atur sebaik2 aturan

Eera Shera said...

ape yg Allah aturkan dah cukop cantik

Anisa Hang Tuah said...

jodoh rahsia allah

sergeant keroro said...

romantik giler hang ji

laskar pelangi said...

chewah!! jiji..semoga hang dengan pelangi tu sentiasa mekar:) dan diredhai olehNYA:) insyaAllah:)

Lea Isnawi said...

gua lu? ganas bahasanya

EYQASARA said...

wah wah.. ayat sweet da.. tp lu gua.. ni rock punye puisi.. hihihi...

Ainul Hayat said...

Kdg2 zahir je nampak cam kasar "lu-gua" tapi dlm hati kuntum you....ekekeke....semoga ko dgn pelangi berbahagia selalu. aku suke tgk psgn yg tak terlalu over dlm menyatakan hasrat hati. sempoi tu best ape...hehehe

Paradise Gal said...

eceehhhhh...

kiera'sakura said...

setiap yg terjadi dah terselit seribu keindahan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved