mintak jauh la weh

-suka buang masa merata rata...
apa ingat masa ni macam pizza hut yang dah berkulat nak main campak merata..sedarlah bhai..masa itu takder tanding harganya..sekali ia berlalu ia takkan bisa diulang kembali..biar setiap detik kita lalui bermakna..lagi molek kalo memberi faedah kepada insan sedunia..

-alasan je memanjang..
"isy..saya takleh  nak solat sebab saya ada penyakit kentut kentut tak lawas".."saya takleh nak baca quran sebab saya rabun ayam"..ceyt..otometik alasan terkeluar kalau sifat dalaman tu goyang..macammana kita nak membentuk generasi muslim yang productive..

-dok salahkan orang lain..
"satu jari lu tunjuk kat orang lain..empat jari ke arah lu"..sedarlah diri sikit.kalau tunjuk lima jari kat orang lain camne????tu maknanya ko tu perfect sangat le tu konon kononnya...tapi memang kalau kita perhatikan..pengawasan manusia sentiasa menjurus kearah benda negatif terhadap insan lain..

-fikir negatif..
belom sempat buat apa apa..dah kata tak boleh..cuba dulu sampai ke akhirnya..dah buat belum tentu lagi gagal kan.tapi kalau awal awal lagi dah mengalah..dah tak buat..kompom2 gagal..


-bodoh sombong
ni spesies paling keriput betol le aku nengok..dah tau tak reti tapi takder pulak nak belajo..nak tanya orang lain..wat bodoh die je..siap memandai lagi tu..hadoiii...


boleh ke aku nak kata..mereka mereka ni..golongan yang bakal gagal kalau tak berubah..boleh ke tak ek????

p/s
ni ada contest terbaik weyh..hadiah die aipad wooo....siyes aku tipu ni...meh join SINI



bukan sekadar omongan kosong

20 comments:

kiera'sakura said...

blh jer..

aku pling benci org bodoh sombong nie

Lea Isnawi said...

boleh2.

aku pun nak kata camtu jugak

Faaein Talip Roy said...

tak nak kata orang lain...

sebab aku pun sama macam kau cakapkan tu..

IBU GEBU said...

kentut2 tak lawas tu yg tak tahan tu...

http://ibugebu81080.blogspot.com/2011/10/cari-dan-jadilah-sahabat-yang-baik.html

Cik Eliza said...

monyet bodoh sombong.

haha...

Iffah Afeefah said...

skong ftp

bedebik kat muke sndiri

azwa amani said...

kekadag tu amani fikir negatif juga.... errmmmm, betuk juga tu, kalau tak ubah memanh hidup dalam kegagalan.

Anisa Hang Tuah said...

kekadang ada gak sikap cm tu..

tapi mmg mintak sgt dielakkan

onie said...

dah la bodoh,sombong lak tu,bidas gigi tau la kalau jumpa orang gini,huu

Munna said...

yeah, bodoh sombong ni mmg xkan gerak ke mana2, takat tu je lah dia

Paradise Gal said...

sangat bernas ibarat beras.. :D

aimie amalina said...

huuuuu
teramatla sokong dgn ostad ni

aihhhh
ingatkan diri sendiri jugak...

cik pulau said...

aku pun mintak jauh la weh dari sume tu..
kang kalau duk mengata orang, jadi kt diri sndiri lak..
lagi parah..

PENCONTENG said...

addin annasihah.

terima kasih ostad :)

~~zAnAfAhMi~~ said...

spesis bodoh sombong mmg banyak, menyakitkan hati je..

najihah sahami said...

yepp..setuju la tu. kalau xberubah memang akan gagal la seumur hidup. tp mau ke dorang berubah?erk!

najihah sahami said...

opss..lupa nak gtau..pinjam header ehh...:)

Aien Not Alien said...

boleh je...

hidup penuh beralasan memang tak kemana...


huhh..alasanmu...

Anum said...

paling x suka fikir negatif

Hanie_Dew said...

aku sekrg sentiasa fikir "aku boleh aku boleh" kalau rasa impossible gak aku akan fikir "buat dulu baru tau bole ke tak".

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved